Σε μια «αλλαγή configuration (διαμόρφωση, ρυθμίσεις) σε server» απέδωσε το Facebook το χειρότερο «μπλακάουτ» της ιστορίας του.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, αυτό προκάλεσε μια «καταρρακτώδη σειρά ζητημάτων» στις πλατφόρμες του, περιλαμβανομένων του WhatsApp και του Instagram. Υπενθυμίζεται πως η έκταση των προβλημάτων ήταν τέτοια, που πολλοί χρήστες ανά τον κόσμο δεν είχαν δυνατότητα πρόσβασης στις υπηρεσίες αυτές για μεγάλο χρονικό διάστημα, άνω των 14 ωρών.
«Κάναμε μια αλλαγή configuration σε server που προκάλεσε μια καταρρακτώδη σειρά ζητημάτων. Ως αποτέλεσμα, πολλοί είχαν δυσκολίες πρόσβασης στις εφαρμογές και τις υπηρεσίες μας. Επιλύσαμε τα ζητήματα και τα συστήματά μας αποκαθίστανται… Λυπόμαστε για την αναστάτωση και εκτιμούμε την υπομονή όλων» αναφέρεται στην ανακοίνωση του Facebook.
Σε κάθε περίπτωση, το μεγάλο χρονικό διάστημα που χρειάστηκε για να δώσει κάποια εξήγηση το Facebook σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη προκάλεσε έντονες φημολογίες, μεταξύ των οποίων και αναφορές σε πιθανές επιθέσεις DDoS (distributed denial of service) από χάκερ (ένα είδος κυβερνοεπίθεσης που περιλαμβάνει το «πλημμύρισμα» μιας υπηρεσίας με μεγάλους όγκους traffic).
Τα προβλήματα άρχισαν να εκδηλώνονται το απόγευμα της Τετάρτης. Σε κάποιες περιπτώσεις ήταν αδύνατη η πρόσβαση στο Facebook, ενώ άλλοι χρήστες ανέφεραν ότι, αν και φόρτωνε, δεν μπορούσαν να κάνουν posts.
Στο Instagram δεν ήταν δυνατή η ανανέωση των feeds ή η δημοσίευση νέου υλικού. Το Messenger στην desktop έκδοση δεν φόρτωνε, αν και η mobile εκδοχή του λειτουργούσε, ωστόσο υπήρχαν προβλήματα σε άλλα είδη περιεχομένου, όπως στην αποστολή φωτογραφιών.
Παρόμοια ήταν τα προβλήματα και στο WhatsApp, ενώ υπήρξαν θέματα και στο Facebook Workplace.