Skip to main content

Το μεγαλύτερο «μπλακάουτ» στην ιστορία του Facebook

Το σοβαρότερο «μπλακάουτ» στη μέχρι τώρα ιστορία του υπέστη το Facebook την Τετάρτη- με βασικές υπηρεσίες του να τίθενται εκτός λειτουργίας για χρήστες ανά τον κόσμο: Όπως υπογραμμίζει το BBC, η τελευταία φορά που είχε λάβει χώρα συμβάν τέτοιας έκτασης ήταν το 2008, με τη διαφορά πως τότε είχε 150 εκατομμύρια χρήστες, ενώ σήμερα 2,3 δισεκατομμύρια.

Κατά το «μπλακάουτ» επηρεάστηκαν το ίδιο το Facebook, το Messenger, το WhatsApp και το Instagram, ενώ δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό το αίτιο. Ωστόσο, η λειτουργία φαίνεται να έχει αποκατασταθεί το πρωί της Πέμπτης, με το Instagram να ανακοινώνει μέσω Twitter την «επιστροφή» του.

«Γνωρίζουμε πως κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ως προς την πρόσβαση στην οικογένεια εφαρμογών του Facebook» αναφερόταν σε ανακοίνωση της εταιρείας, όπου συμπληρωνόταν πως «δουλεύουμε για να επιλύσουμε το ζήτημα το συντομότερο δυνατόν».

Όσον αφορά στις φήμες που κυκλοφόρησαν σε άλλα κοινωνικά δίκτυα, διευκρινίστηκε ότι δεν επρόκειτο για επίθεση DDoS (Distributed Denial of Service)- ένα είδος κυβερνοεπίθεσης που περιλαμβάνει το «πλημμύρισμα» μιας υπηρεσίας με μεγάλους όγκους traffic. Από πλευράς του το NBC News μετέδωσε πως το πρόβλημα είχε να κάνει με την «υπερφόρτωση» βάσεων δεδομένων.

Τα προβλήματα άρχισαν να εκδηλώνονται το απόγευμα της Τετάρτης. Σε κάποιες περιπτώσεις ήταν αδύνατη η πρόσβαση στο Facebook, ενώ άλλοι χρήστες ανέφεραν ότι, αν και φόρτωνε, δεν μπορούσαν να κάνουν posts. Στο Instagram δεν ήταν δυνατή η ανανέωση των feeds ή η δημοσίευση νέου υλικού. Το Messenger στην desktop έκδοση δεν φόρτωνε, αν και η mobile εκδοχή του λειτουργούσε- ωστόσο υπήρχαν προβλήματα σε άλλα είδη περιεχομένου, όπως στην αποστολή φωτογραφιών. Παρόμοια ήταν τα προβλήματα και στο WhatsApp, ενώ υπήρξαν θέματα και στο Facebook Workplace.

Η έκταση των προβλημάτων θεωρείται πως ήταν παγκόσμια- και hashtags όπως #FacebookDown και #InstagramDown κυκλοφόρησαν ευρέως στο Twitter, με πολλούς να προβαίνουν σε χιουμοριστικά σχόλια σχετικά με τον ρόλο του Facebook στις σύγχρονες κοινωνίες.

Η εταιρεία, μεγάλο μέρος των εσόδων της οποίας προέρχονται από τις διαφημίσεις, ανέφερε στο Bloomberg ότι διερευνώνται οι επιπτώσεις των προβλημάτων, «περιλαμβανομένου του ενδεχομένου επιστροφής χρημάτων σε διαφημιστές».