Ένα αυτόνομο ρομπότ για παραδόσεις δεμάτων παρουσίασε την Τετάρτη η FedEx: Το SameDay Bot, που, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τα καταστήματα να πραγματοποιούν παραδόσεις την ίδια ημέρα στους πελάτες τους.
Όπως αναφέρει η εταιρεία, με το ρομπότ αυτό τα καταστήματα λιανικής θα μπορούν να δέχονται παραγγελίες από κοντινούς πελάτες και να παραδίδουν τα δέματά τους απευθείας σε αυτούς, στα σπίτια και στις επιχειρήσεις τους. Η FedEx συνεργάζεται με εταιρείες όπως η AutoZone, η Lowe’s η Pizza Hut, η Target, η Walgreens και η Walmart, προκειμένου να αξιολογηθούν οι ανάγκες αυτόνομων παραδόσεων των καταστημάτων. Κατά μέσο όρο, πάνω από το 60% των πελατών των καταστημάτων ζουν εντός απόστασης περίπου 5 χλμ από αυτά, κάτι που, σύμφωνα με τη FedEx, δείχνει την ανάγκη για on-demand, «hyper-local» παραδόσεις.
Το ρομπότ αναπτύσσεται σε συνεργασία με τη DEKA Development & Research Corp και τον ιδρυτή της, Ντιν Κάμεν, εφευρέτη, μεταξύ άλλων, του iBot Personal Mobility Device και του Segway. Όπως είπε ο ίδιος, το ρομπότ έχει μοναδικές δυνατότητες, που το καθιστούν διαφορετικό από άλλα αυτόνομα οχήματα. «Πατήσαμε πάνω στη βάση του iBot, μιας προηγμένης, εγκεκριμένης από την FDA, συσκευής για ανάπηρους, με πάνω από 10 εκατ. ώρες αξιόπιστης λειτουργίας στον πραγματικό κόσμο. Αξιοποιώντας αυτή τη βάση σε μια επιπλέον εφαρμογή, ελπίζουμε πως το iBot θα γίνει ακόμα πιο προσβάσιμο σε αυτούς που το χρειάζονται για την κινητικότητά τους» ανέφερε.
Το ρομπότ της FedEx είναι σχεδιασμένο για να κινείται σε πεζοδρόμια και κατά μήκος δρόμων, παραδίδοντας μικρά φορτία σε σπίτια και επιχειρήσεις. Διαθέτει τεχνολογία για την ασφάλεια των πεζών, η οποία συναντάται και στο iBot, συν προηγμένες τεχνολογίες, όπως το LiDAR και πολλαπλές κάμερες, επιτρέποντας στο μηδενικών ρύπων, κινούμενο με μπαταρία ρομπότ να έχει αντίληψη του περιγύρου του. Τα χαρακτηριστικά αυτά συνδυάζονται με αλγορίθμους machine learning για τον εντοπισμό και την αποφυγή εμποδίων, τον σχεδιασμό ασφαλούς διαδρομής και την τήρηση των κανόνων ασφαλούς κυκλοφορίας.
Η FedEx σχεδιάζει να το δοκιμάσει το καλοκαίρι σε συγκεκριμένες αγορές, περιλαμβανομένου του Μέμφις του Τενεσί, εν αναμονή των τελικών εγκρίσεων.