Πολλά κανάλια τα οποία προωθούν θεωρίες κατά του εμβολιασμού δεν θα λαμβάνουν χρήματα από διαφημίσεις: Όπως αναφέρει το BBC, την Παρασκευή το YouTube σταμάτησε να παρέχει διαφημίσεις σε πολλά δημοφιλή κανάλια τα οποία προωθούν τέτοιες απόψεις, στο πλαίσιο ενός βήματος μετά από διαμαρτυρίες από εταιρείες οι οποίες ανακάλυψαν πως οι διαφημίσεις τους εμφανίζονταν σε τέτοια βίντεο.
Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, η τάση κατά του εμβολιασμού αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες απειλές κατά της δημόσιας υγείας παγκοσμίως για το 2019. Το δημοφιλές site διαμοιρασμού βίντεο ανέφερε πως έκανε αυτό το βήμα επειδή πολλά από τα αντιεμβολιαστικά κανάλια προωθούν «επιβλαβείς ή επικίνδυνες» απόψεις, και οποιαδήποτε παραπληροφόρηση πάνω σε ιατρικά θέματα αποτελεί λόγο προβληματισμού.
Πέραν αυτής της ενέργειας, το YouTube ανέφερε πως προσπαθεί να κάνει ευκολότερη την εύρεση «πιο αξιόπιστου περιεχομένου» πάνω στα οφέλη του εμβολιασμού, ενώ σταματά και την εμφάνιση των αντιεμβολιαστικών βίντεο σε λίστες προτεινόμενων βίντεο. Ακόμη, σχεδιάζεται η δημιουργία «information panels» σε σελίδες με πηγές όπου οι ενδιαφερόμενοι χρήστες μπορούν να διασταυρώσουν και επιβεβαιώσουν πληροφορίες από μόνοι τους.
«Όπως με πολλές αλγοριθμικές αλλαγές, οι προσπάθειες αυτές θα είναι σταδιακές και θα γίνονται πιο ακριβείς με το πέρασμα του χρόνου» σημειώνεται σχετικά.
Η κίνηση αυτή λαμβάνει χώρα μετά από σχόλια τον Ιανουάριο από την καθηγήτρια Dame Σάλι Ντέιβις, chief medical officer της Μ. Βρετανίας, η οποία άσκησε κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την υποδαύλιση φόβων γύρω από τον εμβολιασμό, κάνοντας λόγο για «μύθους». Ωστόσο, όπως σημειώνει το BBC, η απόφαση του YouTube θεωρείται πως ελήφθη εξαιτίας διαμαρτυριών από μεγάλες εταιρείες που δεν ήθελαν το περιεχόμενό τους (διαφημίσεις) να εμφανίζεται δίπλα σε τέτοια βίντεο – κάποιες, μάλιστα, θεωρείται πως απέσυραν όλες τις διαφημίσεις τους μέχρι να αναλάβει δράση η εταιρεία.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι εταιρείες έχουν αρχίσει να εξετάζουν περισσότερο πού ακριβώς εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους, μετά από πρόσφατες αναφορές για αναρτήσεις σχολίων από παιδοφίλους σε πολλά βίντεο με παιδιά: Εταιρείες όπως η Hasbro, η Nestle, η AT&T, η Kellogg και άλλοι απέσυραν διαφημίσεις τους, εξαιτίας αυτών των αναφορών.