Skip to main content

Found.ation Spark Pitch Day: Έκλεισε ο πρώτος κύκλος με συζήτηση για τη χρησιμότητα των accelerators

Με μια διαδικτυακή συζήτηση και τελική παρουσίαση των ομάδων ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος του προγράμματος Found.ation Spark, ενός επιταχυντή που φιλοδοξεί να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στο στάδιο “αποφοίτησης” των startups από εδραιωμένα προγράμματα επώασης στην χώρα μας και εκείνο της ετοιμότητας που απαιτείται για να λάβουν χρηματοδότηση από επενδυτές, δημιουργώντας ευκαιρίες δικτύωσης και συνεργασίας.

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης, ο Δημήτρης Καλαβρός-Γουσίου (Velocity.Partners) συνομίλησε με τον Γιώργο Καλλίγερο, Director of Hardware στην Tier Mobility –η γερμανική εταιρεία που εξαγόρασε την ελληνική startup Pushme. Ο Γιώργος Καλλίγερος τόνισε τη σημασία συμμετοχής σε επιταχυντές: «Για εμένα, οι accelerators προσφέρουν πολύ σημαντική αξία και πραγματικά επιτάχυναν την εταιρεία μας με πολλούς τρόπους. Ο επιταχυντής είναι σαν ένα καλούπι: διάφορες εταιρείες σε διαφορετικά στάδια η κάθε μία, με διάφορες ιδέες, μπαίνουν σε έναν επιταχυντή και γνωρίζεις ότι θα βγουν έχοντας λύσει συγκεκριμένα προβλήματα – θα έχουν απαντήσει σε ερωτήματα όπως “τι φτιάχνουν και για ποιον”, “πώς θα κάνουν χρηματική αποτίμηση”, θα έχουν φτιάξει ένα pitch deck και θα έχουν λάβει μέρος σε ένα demo day. Οπότε, βγαίνοντας από έναν accelerator ξέρεις ότι υπάρχει εγγυημένα ένα μίνιμουμ επίπεδο για την startup. Αυτό σε βοηθά σαν founder να πατήσεις πάνω σε αυτό και να μπεις πιο γρήγορα σε “fundraising mode”. Το να αποφοιτήσεις από έναν accelerator είναι μια στάμπα στο βιογραφικό σου, σου δίνει μια αξιοπιστία».

Ο Γιώργος Καλλίγερος τόνισε επίσης ιδιαίτερα τη σημασία της δικτύωσης στο στάδιο αναζήτησης χρηματοδότησης, καθώς, όπως είπε, αποφοιτώντας από έναν επιταχυντή έχεις λανθασμένα την εντύπωση πως το επόμενο βήμα θα γίνει γρήγορα, αλλά στην πραγματικότητα το fundraising (εύρεση χρηματοδότησης) είναι μια διαδικασία που στηρίζεται αποκλειστικά στην καλλιέργεια σχέσεων.

Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, στο προσκήνιο ήρθαν οι τέσσερις ομάδες που συμμετείχαν στον πρώτο κύκλο του Found.ation Spark, πραγματοποιώντας το τελικό τους pitch:

  • H Arkris, από τη Ρουμανία, δημιουργεί έναν AI βοηθό για την διευκόλυνση και αυτοματοποίηση διαδικασιών HR για μεγάλες επιχειρήσεις

  • Η ελληνική Loopcv καινοτομεί στον τομέα της ανεύρεσης εργασίας, εξελίσσοντας μια υπηρεσία για στοχευμένη και αυτοματοποιημένη αναζήτηση εργασίας

  • Η OMNIO από την Βουλγαρία, αναπτύσσει ένα σύστημα ελέγχου οικονομικών συναλλαγών με σκοπό την καταπολέμηση μη-νόμιμων ενεργειών

  • Η ελληνική Oliveex έχει ήδη δημιουργήσει και βελτιστοποιεί ένα σύστημα IoT για την απομακρυσμένη μέτρηση και παρακολούθηση των συνθηκών παραγωγής και αποθήκευσης προϊόντων τροφίμων σε βιοτεχνικές και βιομηχανικές μονάδες.

Υπενθυμίζεται πως το πρόγραμμα επιτάχυνσης έτρεξε εξ ολοκλήρου διαδικτυακά, με διάρκεια τριών μηνών.

Στο τελευταίο μέρος της εκδήλωσης, ο Νεόφυτος Κολοκοτρώνης (Innovation Specialist, Found.ation) ζήτησε από δύο συνεργάτες του προγράμματος να δώσουν στο κοινό μερικές από τις συμβουλές που παρέχουν στις ομάδες του Found.ation Spark.

Η Αλεξία Αξιώτη, Storyteller & Narrative Coach, τόνισε τη σημασία να είναι ξεκάθαρο το Unique Selling Proposition, αυτό που διαφοροποιεί την ιδέα και το προϊόν μιας ομάδας. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι να αντιληφθείς ποιο είναι το κοινό σου, και να προσαρμόζεις την παρουσίασή σου ανάλογα. «Μέσα από αυτά τα προγράμματα τους δίνουμε κάποια εργαλεία που τους βοηθούν να εξελιχθούν και στο μέλλον, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο. Εκτός αυτού, παρέχουμε ανατροφοδότηση, η οποία είναι πολύ ειλικρινής και πολύ στοχευμένη, και βασισμένη στην εμπειρία μας», δήλωσε η Αλεξία για την αξία του accelerator.

O Κώστας Μπίσας, User Design Researcher & Industrial Designer, είπε χαρακτηριστικά πως ένα accelerator είναι σαν ένα μικρό πανεπιστήμιο, καθώς παρέχει συσσωρευμένη γνώση. Ο ίδιος αναλαμβάνει να δουλεύει με την κάθε ομάδα περισσότερο πάνω στο προϊόν της, ώστε να ταιριάξει καλύτερα στο κοινό στο οποίο απευθύνεται: «Προβλήματα και ανάγκες έχουν οι τελικοί χρήστες, προβλήματα και ανάγκες ωστόσο έχουν κι αυτοί που θα αγοράσουν το προϊόν σου, το ίδιο κι ένας επενδυτής. Πρέπει να ξοδέψεις αρκετό χρόνο για να έρθεις στη θέση τους. Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση».

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη μαγνητοσκόπηση της εκδήλωσης στο παρακάτω link: https://www.crowdcast.io/e/foundationspark-pitchday/1 (απαιτείται απλή εγγραφή με διεύθυνση email).