Volkswagen Transporter 6.1: Εισαγωγή στην ψηφιακή εποχή

Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2019 18:36
UPD:18:36
A- A A+

Το Volkswagen Transporter, σε 70 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας έχει ξεπεράσει τα 12 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο το κόσμο. Η πρώτη έκδοση, με την κωδική ονομασία T1 παρουσιάστηκε το 1949, ξεχωρίζοντας από τον έξυπνο συνδυασμό της μέγιστης πρακτικότητας με τον καθαρό σχεδιασμό που αμέσως εκτίμησαν οι επαγγελματίες. Στο πέρασμα των χρόνων το Transporter εξελίχθηκε σε 6 γενιές.

Πρόσφατα, η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα παρουσίασε την έκδοση T6.1, επιλέγοντας αυτόν τον κωδικό με επιρροές από το χώρο των υπολογιστών, με έμφαση στην ψηφιακή πλέον υπόσταση του μοντέλου. Το νέο Transporter 6.1 συνδέεται online, προσφέρει, αν είναι επιθυμητό, ψηφιακές πληροφορίες, διαθέτει αυτοματοποιημένες λειτουργίες οδήγησης, αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά και σχεδιασμό. Ο πλήρως επανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων προσφέρεται για πρώτη φορά με πλήρως ψηφιακά όργανα. Το Digital Cockpit μαζί με το σύστημα πολυμέσων δημιουργούν μια νέα ψηφιακή διάταξη. Όλα τα συστήματα πολυμέσων (infotainment) συνδέονται ως στάνταρ με μια ηλεκτρονική online μονάδα σύνδεσης (OCU ή Online Connectivity Unit) με ενσωματωμένη μια κάρτα eSIM.

H OCU αποτελεί τo κοινό σημείο αναφοράς για ένα νέο φάσμα λειτουργιών και υπηρεσιών που βασίζονται στο διαδίκτυο και είναι ομαδοποιημένες κάτω από τις επωνυμίες «We Connect» και «We Connect Plus». Για τη διαχείριση των εταιρικών στόλων υπάρχει το «We Connect Fleet». Επιπλέον, η online σύνδεση στο νέο Transporter 6.1 επιτρέπει την ευρύτερη χρήση εντελώς νέων τεχνολογιών, όπως είναι ο φυσικός έλεγχος φωνής: «Hey, Volkswagen!». Είναι το μόνο που χρειάζεται ώστε το νέο Transporter 6.1 να ακούσει τις απαιτήσεις του οδηγού. Για παράδειγμα, στο σύστημα πλοήγησης, αντί της εισαγωγής ενός προορισμού μέσω του πληκτρολογίου στην οθόνη, η φωνητική εκφορά του προορισμού είναι αρκετή!

Το καινούργιο ταμπλό πληροί όχι μόνο τις απαιτήσεις της ψηφιοποίησης αλλά και υψηλά επίπεδα καθημερινής πρακτικότητας. Έτσι είναι εφοδιασμένο με ένα πρόσθετο “ράφι” μπροστά από τον οδηγό, καθώς και με ένα μεγαλύτερο ανοικτό χώρο αποθήκευσης και ένα ακόμη “ράφι”, μπροστά από τον συνοδηγό. Επίσης, νέας σχεδίασης είναι οι ποτηροθήκες που βρίσκονται κοντά στις εμπρός κολόνες, καθώς και η μεγαλύτερη θέση με προαιρετική επαγωγική φόρτιση για smartphone. Oι νέοι αεραγωγοί στο ταμπλό μπορούν πλέον να ρυθμιστούν προς κάθε κατεύθυνση και ταυτόχρονα να ανοίξουν ή να κλείσουν χρησιμοποιώντας ένα κυλιόμενο ρυθμιστικό ολίσθησης (προηγουμένως υπήρχαν δύο ρυθμιστικά). Το τιμόνι έχει επίσης επανασχεδιαστεί. Στο νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών υπάρχει τώρα ένας διακόπτης View, ο οποίος με ένα μόνο κλικ δίνει τη δυνατότητα εναλλαγής των θεματικών ενοτήτων του Digital Cockpit.

Άλλο ένα εντυπωσιακό στοιχείο αφορά το τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο νέο Transporter 6.1 και προσφέρει δύο σημαντικά οφέλη. Σε σχέση με το υδραυλικό σύστημα που αντικαθιστά, το νέο σύστημα διεύθυνσης ελέγχεται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και έτσι μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα, χάρη στη δυνατότητα του ελέγχου, υποστηρίζει πολλά νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Παράδειγμα 1: Υποβοήθηση λωρίδας (Lane Assist). Χρησιμοποιεί κάμερες για την αναγνώριση οδικών σημάτων και βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα του. Παράδειγμα 2: Υποβοήθηση στάθμευσης (Park Assist). Υποβοηθά την είσοδο και την έξοδο από τους χώρους στάθμευσης. Όταν ενεργοποιηθεί, το νέο Transporter 6.1 αναγνωρίζει αυτόματα το χώρο στάθμευσης και τοποθετείται σε αυτόν, ενώ επίσης αυτόματα βγαίνει και από αυτόν.

Ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να χειρίζεται το γκάζι και το φρένο και να ελέγχει τη γύρω περιοχή. Παράδειγμα 3: Υποβοήθηση τρέιλερ (Trailer Assist). Κάθε μοντέλο της γκάμας αποτελεί ένα ιδανικό όχημα ρυμούλκησης, με ικανότητα έλξης έως 2.500 κιλά. Οι ελιγμοί με ένα τρέιλερ γίνονται πλέον πιο εύκολοι στο νέο Transporter 6.1 χάρη στο Trailer Assist. Έτσι ο οδηγός απαλλάσσεται από την ανάγκη να προσαρμοστεί στον ειδικό τρόπο οδήγησης που απαιτείται στην φάση οπισθοπορείας με ένα ρυμουλκούμενο. Χρησιμοποιώντας τον περιστροφικό διακόπτη του συστήματος ρύθμισης των ηλεκτρικών καθρεφτών (που για το σκοπό αυτό γίνεται joystick) και την οθόνη του Ccockpit, ο οδηγός απλά ορίζει τη γωνία με την οποία πρέπει να κινηθεί προς τα πίσω το τρέιλερ. Το νέο Transporter 6.1 αναλαμβάνει το τιμόνι.

Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης μεταφέρει τις εντολές στους τροχούς πιο άμεσα σε σχέση με αυτά των προηγούμενων μοντέλων. Κάτι που κάνει το νέο Transporter 6.1 πολύ πιο ευέλικτο και πιο ακριβές στους χειρισμούς. Προκειμένου να αξιοποιηθεί το καινούργιο σύστημα διεύθυνσης με τα νέα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, οι συμβατικές αλλά και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις βελτιώθηκαν περαιτέρω στον τομέα της άνεσης και της δυναμικής συμπεριφοράς. Με την εισαγωγή της δεύτερης γενιάς του DCC αυξήθηκαν και οι επιλογές ρύθμισης. Μέσω της επιλογής προφίλ οδήγησης, ο οδηγός μπορεί πλέον να ρυθμίσει το επιθυμητό επίπεδο απόσβεσης χρησιμοποιώντας έναν κυλιόμενο διακόπτη.

Στις συμβατικές αναρτήσεις, η απόσβεση καθορίζεται ανάλογα με τη διαδρομή του ελατηρίου και έτσι εξασφαλίζεται ότι το νέο Transporter 6.1 διατηρείται απόλυτα σταθερό σε όλες τις συνθήκες φορτίου. Η λειτουργία των γνωστών συστημάτων ελέγχου ολίσθησης και πέδησης έχει αναβαθμιστεί περαιτέρω με την προσθήκη του συστήματος XDS, το οποίο βελτιώνει τα χαρακτηριστικά πρόσφυσης και έλξης του νέου Transporter 6.1 με διακριτική επέμβαση στα φρένα. Ο συνδυασμός του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης, καθώς και των συστημάτων ελέγχου της δυναμικής και προσαρμοσμένης ρύθμισης της ανάρτησης έχει ως αποτέλεσμα μια σημαντική βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών του νέου Transporter 6.1, ενώ διατηρούνται -μεταξύ άλλων και σε μεγαλύτερα ταξίδια- τα γνωστά επίπεδα άνεσης.

Τέλος, στο σύνολο των νέων συστημάτων προστίθεται και το σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, ενώ για επιπλέον ασφάλεια υπάρχει και το σύστημα πλευρικής προστασίας (side protection) από το Crafter που έχει προσαρμοστεί για το νέο Transporter 6.1. Χρησιμοποιώντας αισθητήρες υπερήχων μειώνεται το ενδεχόμενο οποιασδήποτε ζημιάς. Την προστασία από ατυχήματα κατά την οπισθοπορεία φροντίζει το σύστημα Rear Traffic Alert που προειδοποιεί ηχητικά εάν υπάρχουν οχήματα, πεζοί ή ποδηλάτες που πλησιάζουν πλευρικά το νέο Transporter 6.1. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί, τότε το σύστημα αναλαμβάνει επεμβαίνοντας στο σύστημα πέδησης.

Νέο στην γκάμα, αλλά στάνταρ σύστημα είναι το Cross Wind Assist, το οποίο σταθεροποιεί αυτόματα το νέο Transporter 6.1 στην περίπτωση πλευρικών ανέμων. Αυτί επιτυγχάνεται με την ανεξάρτητη ανά τροχό ενεργοποίηση του συστήματος πέδησης, ώστε το νέο Transporter 6.1 να παραμένει πάντα στην ιδανική θέση στο δρόμο, μένοντας ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέμους. Επίσης νέο και σε συνδυασμό με το DSG είναι το προαιρετικό ACC (Adaptive Cruise Control), το οποίο πλέον διαθέτει λειτουργία stop-and-go. Σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης ή οδήγησης στην πόλη, το νέο Transporter 6.1 ξεκινά αυτόματα μόλις ξεκινήσει το προπορευόμενο όχημα.

Προτεινόμενα για εσάς

Δημοφιλή