Στο «μικροσκόπιο» του Facebook η Crimson Hexagon

Δευτέρα, 23 Ιουλίου 2018 17:37
UPD:17:39
REUTERS/JON NAZCA

Στο «μικροσκόπιο» του Facebook έχει τεθεί η αμερικανική εταιρεία analytics Crimson Hexagon, λόγω προβληματισμών σχετικά με τη συλλογή και διάθεση δεδομένων χρηστών του.

Όπως αναφέρει το BBC, η εταιρεία, που εδρεύει στη Βοστώνη, λέει ότι προσφέρει πληροφορίες/ γνώσεις για τους καταναλωτές και έχει συμβόλαια με κυβερνητικές υπηρεσίες ανά τον κόσμο. Όπως ανακοινώθηκε από το Facebook, διερευνάται εάν κάποιες από αυτές τις συμφωνίες παραβιάζουν τις πολιτικές του ως προς την παρακολούθηση χρηστών του.

Μέχρι τώρα, όπως έχει αναφερθεί, δεν έχουν βρεθεί στοιχεία που να δείχνουν ότι έχουν αποκτηθεί δεδομένα με ανάρμοστο τρόπο. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, η Crimson Hexagon έχει κλείσει συμφωνίες για ανάλυση δημοσίων διαθέσιμων δεδομένων από το Facebook για πελάτες, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται μια ρωσική μη κερδοσκοπική οργάνωση που συνδέεται με το Κρεμλίνο και πολλαπλές αμερικανικές κυβερνητικές υπηρεσίες.

Σημειώνεται ότι τον Μάρτιο του 2017 το Facebook απαγόρευσε τη χρήση δεδομένων χρηστών για παρακολούθησή τους από κυβερνήσεις, λόγω πιέσεων από οργανώσεις για τα δικαιώματα των πολιτών που προβληματίζονταν για αυτό που αντιλαμβάνονταν ως στοχοποίηση αντιφρονούντων και διαδηλωτών.

«Δεν επιτρέπουμε σε developers να φτιάχνουν εργαλεία παρακολούθησης χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το Facebook ή το Instagram» είπε εκπρόσωπος του Facebook σε ανακοίνωση την Παρασκευή. «Λαμβάνουμε στα σοβαρά αυτούς τους ισχυρισμούς, και μπλοκάραμε αυτές τις εφαρμογές ενώ πραγματοποιούμε έρευνα».

Η Crimson Hexagon δουλεύει με ένα data set που περιλαμβάνει, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, πάνω από ένα τρισεκατομμύριο posts στα social media που προέρχονται από το Facebook, το Instagram, το Twitter και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως υποστηρίζει, είναι σε θέση να αναλύει πάνω από 160 εκατομμύρια φωτογραφίες που ανεβαίνουν online κάθε μέρα. Επίσης, πέρα από τις κυβερνητικές υπηρεσίες, είχε συμφωνίες και με εταιρείες όπως η Adidas, η Samsung και το BBC.

Σε blog entry που αναρτήθηκε από την εταιρεία την Παρασκευή, ο chieftechnology officer της, Κρις Μπίνγκαμ, υπερασπίστηκε τη δουλειά της εταιρείας, υποστηρίζοντας πως συλλέγει μόνο δημόσια διαθέσιμα δεδομένα, στα οποία ο καθένας μπορεί να έχει πρόσβαση, επιδιώκοντας να διαφοροποιηθεί από την περίπτωση της Cambridge Analytica.

Προτεινόμενα για εσάς