Βλαβερές εκπομπές

Τρίτη, 30 Ιανουαρίου 2018 14:00
REUTERS/FABIAN BIMMER

Η VW με ανάρτησή της στο Twitter στις 27 Ιανουαρίου αναγνωρίζει ότι οι επιστημονικές μέθοδοι του EUGT ήταν λανθασμένες και «απολογείται ειλικρινώς», ενώ υπενθυμίζει ότι ο ερευνητικός όμιλος έκλεισε τον Ιούνιο του 2017.

A- A A+

Από την έντυπη έκδοση 

Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
ktzor@naftemporiki.gr

Μετά την ιστορική δίκη της Νυρεμβέργης κρίθηκε αναγκαία η σύνταξη ενός διεθνούς νομικού πλαισίου για τη χρησιμοποίηση ανθρώπων στην επιστημονική έρευνα. Το άρθρο 2 του Κώδικα της Νυρεμβέργης, που ψηφίστηκε το 1949, προβλέπει ότι «το πείραμα θα πρέπει να έχει σκοπό την απόδοση ενός καρποφόρου αποτελέσματος για το καλό του κοινωνικού συνόλου, αποτέλεσμα που δεν θα μπορεί να επιτευχθεί με άλλες μεθόδους ή μέσα έρευνας και δεν θα είναι τυχαίο ή θα στερείται χρησιμότητας στη φύση».

Αν και με το πέρασμα του χρόνου έγινε φανερό ότι ο κώδικας είχε κενά, αν και πλέον υπάρχουν διακρίσεις μεταξύ θεραπευτικής και μη θεραπευτικής έρευνας, αν και η σκοτεινή πλευρά της επιστήμης τουλάχιστον αποτροπιασμό γεννά, αυτά τα πειράματα σε ανθρώπους, που αναγκαστικά εισέπνευσαν τοξικό διοξείδιο του αζώτου, όπως αποκαλύπτει η γερμανική εφημερίδα «Stuttgarter Zeitung», σε ποιο αποτέλεσμα για το καλό του κοινωνικού συνόλου απέβλεπαν;

Στο καλό των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, που χρηματοδοτούσαν τον Ευρωπαϊκό Όμιλο Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών (EUGT); Η VW με ανάρτησή της στο Twitter στις 27 Ιανουαρίου αναγνωρίζει ότι οι επιστημονικές μέθοδοι του EUGT ήταν λανθασμένες και «απολογείται ειλικρινώς», ενώ υπενθυμίζει ότι ο ερευνητικός όμιλος έκλεισε τον Ιούνιο του 2017. 

Σε άλλο τιτίβισμά της, η VW αποστασιοποιείται από τις δοκιμές σε πιθήκους -ναι, υπήρξαν και τέτοιες το 2014, σύμφωνα με τους «ΝΥ Τimes»- καθώς δεν συνάδουν με τα ηθικά της πρότυπα.  

Ούτε με την ηθική της επιστήμης και την ευθύνη ταιριάζουν τέτοια δυσώδη, αλλά η ιστορία δεν τελειώνει. Το Dieselgate που αποκαλύφθηκε το 2015 είναι προφανές ότι έχει ουρά. Μπορεί τα πετράδια του γερμανικού βιομηχανικού στέμματος να μην είχαν επιρροή στον σχεδιασμό της μελέτης, ενώ δεν αποκλείεται ο εντολοδόχος EUGT να υπερέβαλε, για να υπερασπιστεί τη χρήση του ντίζελ στους κινητήρες. 

Γιατί όχι; Το ίδιο δεν κάνει και το Βερολίνο; Είναι στενή η σχέση μεταξύ πολιτικής και αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία. Δεδομένης και της σημασίας της για την οικονομία.  

Προτεινόμενα για εσάς

Δημοφιλή