Skip to main content

Επικίνδυνα πράγματα, λέει ο Αρχιεπίσκοπος για τις αλλαγές στα Θρησκευτικά – Τι απαντά ο Ν. Φίλης

Αντιδρά έντονα ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στο μάθημα των Θρησκευτικών, με στόχος όπως έχει επισημάνει ο υπουργός Παιδείας να γίνει «μάθημα γνώσης των θρησκειών και βεβαίως της Ορθοδοξίας και όχι ομολογιακό, κατηχητικό». 

Ο κ. Ιερώνυμος έκανε λόγο για απαράδεκτα και επικίνδυνα πράγματα, που δεν θα αποδώσουν καρπούς αλλά θα προκαλέσουν μεγάλη ζημιά στην Παιδεία γενικότερα, στην κοινωνία και ρήξη στις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας.

Στο πλαίσιο αυτό απηύθυνε έκκληση προς τον Πρωθυπουργό «να σταματήσει αυτήν την προσπάθεια, να αναβάλει καθε μια πρωτοβουλία ενός ή μερικών ανθρώπων και σε μια βάση μεγάλη Εκκλησίας και Πολιτείας να συνεργαστούμε σοβαρά επιτέλους».

Ο Αρχιεπίσκοπος ανέφερε πως «το μάθημα των Θρησκευτικών περνάει μια κρίση και έχουμε την ανάγκη όλοι και από πλευράς Εκκλησίας και από πλευράς Πολιτείας να συνεργαστούμε πάνω σε μεγάλη βάση χωρίς χρονικά όρια πέντε ημερών ή δέκα ημερών αλλά με περισσότερο χρόνο και περισσότερη άνεση για να πάρουμε τις σχετικές αποφάσεις».

Απαντώντας ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης επισήμανε ότι «τα νέα προγράμματα του μαθήματος των θρησκευτικών είναι αποτέλεσμα πιλοτικής εκπαιδευτικής εμπειρίας τριών ετών καθώς και πολύμηνου διαλόγου  με τους εκπαιδευτικούς- θεολόγους και εκπροσώπους της Εκκλησίας».

Σημείωσε ακόμη ότι τα θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα μαθήματα και πως η ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών ανήκει σύμφωνα με τον νόμο στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

«Είναι λάθος ένα ώριμο αίτημα όπως η αναβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών από ομολογιακό σε μάθημα γνώσης των θρησκειών, με ιδιαίτερη έμφαση στην Ορθοδοξία, να μετατρέπεται σε αφορμή ακατανόητης αντιδικίας και κινδυνολογίας» πρόσθεσε και κατέληξε:

«Το Υπουργείο Παιδείας,  Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι πάντοτε ανοικτό στο διάλογο με την Εκκλησία και προσωπικά με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών, με τον αυτονόητο αμοιβαίο σεβασμό των διακριτών θεσμικών ρόλων».