«Ατυχείς και μη προσήκουσες» χαρακτήρισε η πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου, τις δηλώσεις του προέδρου του Ευρωκοινοβουλίου, Μάρτιν Σουλτς, σε σχέση με την διεξαγωγή και το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στην Ελλάδα.
Όπως είπε η κ. Κωνσταντοπούλου, ο ρόλος των εκπροσώπων των Κοινοβουλίων είναι να ενισχύουν τις δημοκρατικές διαδικασίες όχι να προβαίνουν σε παρεμβάσεις, οι οποίες αφενός εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων τους, αφετέρου αποδυναμώνουν τον εγγυητικό ρόλο των Κοινοβουλίων στην κρίσιμη αυτή στιγμή για την Ευρώπη.
Επίσης, η πρόεδρος της Βουλή εκτίμησε πως «η κενή μηνύματος διατύπωση ότι το ΔΝΤ, ο πρόεδρος του Eurogroup, ή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απλώς σημειώνουν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, δεν νομίζω ότι αποδίδουν τη σημασία η οποία πρέπει να αποδοθεί σε αυτό το αποτέλεσμα».
Εξάλλου, η κ. Κωνσταντοπούλου, κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, την δήλωση του ανεξάρτητου εμπειρογνώμονα του ΟΗΕ για το χρέος, κ. Μποχοσλάβσκι, ότι υπάρχει μείζον ζήτημα σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων σε σχέση με τις διαδικασίες αποπληρωμής του χρέους.
Σημειώνει μάλιστα, ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να αντέξει άλλη λιτότητα διότι θα προκαλέσει κοινωνική αναταραχή και θα απομειώσει την δυνατότητα μιας οικονομικής ανάπτυξης και προσθέτει πως οι Έλληνες με συντριπτική πλειοψηφία απέρριψαν τις συνθήκες ενός πακέτου διάσωσης από τους δανειστές.
Αναφορικά με τους δανειστές, ο εμπειρογνώμων του ΟΗΕ τονίζει πως θα έπρεπε να είχαν προσέξει περισσότερο τι υπαγορεύει το Διεθνές Δίκαιο σε ότι αφορά το χρέος.
Καταλήγοντας, ο κ. Μποχοσλάβσκι εκφράζει την ανησυχία του σε σχέση με την περαιτέρω διακύβευση των ανθρώπινων δικαιωμάτων στη χώρα αν συνεχίσουν πολιτικές περιστολής τους.
Τέλος, η κ. Κωνσταντοπούλου, ευχαρίστησε τον πρόεδρο της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης και την πρόεδρο της Ιταλικής Εθνοσυνέλευσης – οι οποίοι με κοινό τους άρθρο επισημαίνουν ότι ο δρόμος που πήρε η Ευρώπη στην ελληνική περίπτωση είναι ο λάθος δρόμος – για όλη την στήριξή τους στην χώρα μας αλλά και τον πρόεδρο της Βουλής των Αντιπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Πηγή: ΑΜΠΕ