Skip to main content

Δίκη για Μάτι: Οι επικεφαλής της κατάσβεσης της φωτιάς εκλιπαρούσαν για επίγειες και εναέριες δυνάμεις, λέει ο πραγματογνώμονας

INTIME NEWS

Απαντώντας σε ερωτήσεις του πρώην διοικητή του ΕΣΚΕ και κατηγορούμενου στην υπόθεση, Ιωάννη Φωστιέρη, ο μάρτυρας επανέλαβε ότι το Συντονιστικό Κέντρο είχε ενημερωθεί εγκαίρως για την επικινδυνότητα της φωτιάς.

Απόλυτος ότι το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων (ΕΣΚΕ) είχε τη δυνατότητα να αποτρέψει τα όσα συνέβησαν κατά την πυρκαγιά στο Μάτι τον Ιούλιο του 2018, εμφανίστηκε ο δικαστικός πραγματογνώμονας Δημήτρης Λιότσιος, ο οποίος κατέθετε στο δικαστήριο για 13η ημέρα.

Απαντώντας σε ερωτήσεις του πρώην διοικητή του ΕΣΚΕ και κατηγορούμενου στην υπόθεση, Ιωάννη Φωστιέρη, ο μάρτυρας επανέλαβε ότι το Συντονιστικό Κέντρο είχε ενημερωθεί εγκαίρως για την επικινδυνότητα της φωτιάς.

«Ο πρώτος επικεφαλής για την κατάσβεση της φωτιάς ενημέρωσε άμεσα το ΕΣΚΕ για την πορεία και επικινδυνότητας της φωτιάς και μέσω τηλεφωνημάτων και μέσω ασυρμάτου. Όλοι ήταν ενήμεροι για τα πάντα και αποδεικνύεται και από έγγραφα. Οι επικεφαλής εκλιπαρούσαν για επίγειες και εναέριες δυνάμεις. Από τις 16:41 έως 18:05 για μιάμιση ώρα περίπου, η φωτιά διανύει μία απόσταση 2,5 χιλιομέτρων. Μετά αφού διέσχισε η φωτιά τη λεωφόρο Μαραθώνος έγινε πιο δύσκολη η κατάσβεσή της», τόνισε ο μάρτυρας, ο οποίος αναφέρθηκε σε μια σειρά από λάθη και παραλείψεις που έγιναν εκείνη την ημέρα.

Για τα αυθαίρετα

Απαντώντας σε ερώτηση του Ιωάννη Φουστιέρη, ο κ. Λιότσιος ανέφερε ότι δεν υπήρχε ιδιαίτερο πολεοδομικό πρόβλημα στην περιοχή, καταρρίπτοντας τους ισχυρισμούς περί αυθαίρετων κατασκευών και πολεοδομικών θεμάτων.

«Μόνο δύσκολο σημείο είναι η περιοχή στο Κόκκινο Λιμανάκι. Όλη η άλλη περιοχή είναι ευθεία, υπάρχουν προσβάσεις και δρόμοι. Δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο πολεοδομικό πρόβλημα η περιοχή , δρόμοι υπάρχουν, επιμήκη οικόπεδα, προσβάσεις. Αν το λέμε για αυτό για το Μάτι, για την Κινέτα τι να πούμε; Και παρ´ όλα αυτά στη Κινέτα δεν έγινε τίποτα. Υπήρχε το αναγκαίο δίκτυο διαφυγής και ο χρόνος για την απομάκρυνση των κατοίκων», είπε ο μάρτυρας, ο οποίος δέχτηκε ερωτήσεις και για την εναέρια επιτήρηση.

Δ. Λιότσιος: Προσπάθησε κάποιος και δεν επιτήρησε; Ή απέτυχε στην προσπάθεια;

Ι. Φωστιέρης: Τα αεροσκάφη είναι για καταστολή και όχι για επιτήρηση.

Δ. Λιότσιος: Το σχέδιο δασών λέει άλλα!

Ι. Φωστιέρης: Το σχέδιο δασών που έχετε συνυπογράψει αναφέρεται για την Αττική, λέτε για Αττική ή όλη την Ελλάδα;

Δ. Λιότσιος: Για Αττική.

Ι. Φωστιέρης: Έχουμε τρία εναέρια μέσα( σιελ).

Δ. Λιότσιος: Γιατί λέτε για τρία μέσα; Έχουμε τόσα που θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί για επιτήρηση.

Πρόεδρος: Εσείς λέτε ότι ένα από τα ελικόπτερα (πχ καναντέρ) θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για επιτήρηση;

Δ. Λιότσιος: Σωστά..

Ι. Φωστιέρης: Αυτό είναι λάθος!

Δ. Λιότσιος: Εντάξει, θα αξιολογηθεί από το δικαστήριο αυτό

Ι. Φωστιέρης: Με τα δεδομένα του κ. Λιότσιου έχουμε φύγει εκτός πραγματικότητας…Έχουμε μία φωτιά και μας διέπουν κανόνες και νόμοι. Δεν κάνουμε ό,τι θέλουμε!

Δ. Λιότσιος: Παντού υπάρχουν νόμοι. Αλλά κάποια πράγματα γίνονται καθ´ υπέρβαση.

Ι. Φωστιέρης: Τα εναέρια μέσα δεν είναι μοτοσυκλέτες. Αμερικανική ταινία το έχουμε κάνει το ένδικο συμβάν. Απαιτούνται 45- 55 λεπτά για επανεξυπηρέτηση και 20 λεπτά προκειμένου να δοθεί εντολή για να σηκωθεί.

Δ. Λιότσιος: Υπήρχαν επιλογές για μεταστάθμευση ελικοπτέρων εκτός Αττικής.

Ι. Φωστιέρης: Να πείτε σε ποια αεροδρόμια μπορούμε να πάμε τα εναέρια μέσα εκτός Αττικής;

Δ. Λιότσιος: Σκύρος, Ανδραβίδα, όπου υπήρχε εκείνη την ημέρα βαθμός επικινδυνότητας 2.

Το γατάκι «Μάτι»

Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης, την παράσταση «έκλεψε» ένα νεογέννητο γατάκι που είχε εγκλωβιστεί σε χώρο έξω από τη δικαστική αίθουσα. Αν και κλήθηκε κλιμάκιο της Πυροσβεστικής, δεν κατέστη εφικτό να απεγκλωβιστεί, με κάποιους από το ακροατήριο να σχολιάζουν: ««ούτε για αυτό δεν είστε ικανοί».

Τελικά, το γατάκι απεγκλώβισαν κάτοικοι του Ματιού με τη βοήθεια εθελοντών από φιλοζωική οργάνωση, ενώ σκοπεύουν να το υιοθετήσουν και να του δώσουν το όνομα…Μάτι.