Skip to main content

Μηχανοδηγοί: Εν αμφιβόλω η επανεκκίνηση των τρένων

ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ / EUROKINISSI

«Τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά τα σιδηροδρομικά δρομολόγια».

Eννέα σημεία που χρήζουν άμεσης επίλυσης αναδεικνύει με επιστολή της προς τη Hellenic Train η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, δηλαδή οι μηχανοδηγοί της ιταλικής εταιρείας, θέτοντας εν αμφιβόλω το κυβερνητικό σχέδιο για επανέναρξη των δρομολογίων, από αύριο, 22 Μαρτίου, τρεις εβδομάδες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, το οποίο χαρακτηρίζουν «αδιανόητο», σημειώνοντας πως και 11 εργαζόμενοι επί των αμαξοστοιχιών έχασαν τη ζωή τους.

Οι μηχανοδηγοί, οι οποίοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε συνάντηση με τη Hellenic Train και την ΠΟΣ, υπογραμμίζουν ότι είχαν προειδοποιήσει έγκαιρα για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και συμπληρώνουν ότι απαιτούνται οι κατάλληλες ενέργειες για επίλυση σοβαρών θεμάτων σε εννέα σημεία του δικτύου.

Το σωματείο, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΕΠΕ, συμμετείχε σε μια συνάντηση με τη νέα πολιτική ηγεσία, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Π. Τερεζάκη, την Παρασκευή 17 Μαρτίου.

Μετά τη συνεδρίασή του, το ΔΣ του σωματείου θέτει υπόψιν των εμπλεκομένων τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.

Επισημαίνουν δε ότι χωρίς την επίλυσή τους δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε αυτά τα σημεία:

– Για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνα) λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη την διαδρομή και όλων των ΑΣΙΔ (Με φύλαξη σε όσες δεν λειτουργούν ή κατάργηση τους ). Άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία.

– Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα. Δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη την διαδρομή, επάνδρωση σταθμού Έδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Έλεγχος της υποδομής στο χλμ σημείο 142.000 έως 152.00 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ, λόγω κατολισθήσεων.

– Γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη. Χορήγηση πιστοποιητικά καταλληλότητας γεφυρών, πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής.

– Άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη . Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας). Αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (πχ Ορφανά – ΣΣ Λάρισας- Ευαγγελισμός).

– Προαστιακός Πειραιάς – Κιάτο. Γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες, όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχο της, φωτισμός και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας).

– Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη. Επάνδρωση με σταθμάρχη του σταθμού Ξάνθης, λειτουργία- φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ, διασφάλιση επικοινωνίας. (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας)

– Λάρισα – Βόλος. Λειτουργία – φύλαξη όλων των ΑΣΙΔ.

– Οι συρμοί ΑEG να τεθούν εκτός κυκλοφορίας καθώς παρουσιάζουν διαρκή προβλήματα κατά την πορεία, μέχρι και την πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων αυτών. H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.

– Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.

Εκτός αυτών, ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα και να ενημερώσει γραπτώς εντός 10 ημερών για τον σχεδιασμό του για την εκπόνηση σχεδίου εκχόρτωση των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή.

Επίσης η ΠΕΠΕ ζητά την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από τη Hellenic Train, καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Τέλος ενημερώνει ότι ο κ. Τερεζάκης στη συνάντησή του με το σωματείο ανέφερε ότι η Hellenic Train έχει παραλάβει 30 φορητές συσκευές GSMR.