Auto
Τρίτη, 04 Ιουνίου 2019 21:15

Σε θέση... απογείωσης

Κρατάει χρόνια αυτή η… κολόνια. Επί της ουσίας, οι κύριες σχεδιαστικές γραμμές της 911 παραμένουν αναλλοίωτες από το 1963. Πρόκειται για διαχρονική αξία, που περνάει με «συνθηματικό» από γενιά σε γενιά και λειτουργεί ως θρύλος, ελιξίριο νεότητας, όνειρο απατηλό για τους πολλούς, τυχερό φετίχ για λίγους.

Του Γιάννη Κανουπάκη
jkan@naftemporiki.gr

Κρατάει χρόνια αυτή η… κολώνια. Επί της ουσίας, οι κύριες σχεδιαστικές γραμμές της 911 παραμένουν αναλλοίωτες από το 1963. Πρόκειται για διαχρονική αξία, που περνάει με «συνθηματικό» από γενιά σε γενιά και λειτουργεί ως θρύλος, ελιξήριο νεότητας, όνειρο απατηλό για τους πολλούς, τυχερό φετίχ για λίγους.

Η πρόσφατη έλευση της αισθητικά πιο φρέσκιας Porsche 911 στα μέρη μας έστειλε την κουρασμένη -από τα πολλά- σκέψη μας σε άλλους κόσμους μαγικούς και για μερικές μόνον ώρες επαναβεβαιώσαμε ότι η χαρά κρατάει πάντα λίγο, αλλά είναι συχνά μεγάλη! Ναι, είναι πολύ, πολύ καλύτερη από την έως τώρα σειρά γιατί είναι ακόμη πιο φιλική στον χρήστη, περισσότερο ακριβής λειτουργικά και απλά συγκλονιστική στο πώς στέκεται στον δρόμο υπό όλες τις συνθήκες.

Η νέα 911 σκέφτεται πριν από σας για σας, αφού κατεβάζει και ανεβάζει ταχύτητες στο καινούργιο «8άρι» PDK (6+2 overdrive) με… τεχνητή νοημοσύνη, άμεσα και γρήγορα, ανάλογα με το mode οδήγησης που θα επιλέξετε, πάντα με την πρώτη σχετικά κοντή για δυνατότερες εκκινήσεις και με τις υπόλοιπες να εναλλάσσονται απόλυτα γραμμικά. Η οδήγησή της χαρακτηρίζεται από έντονη μουσικότητα, classic όταν κινείσαι στην αργή κυκλοφορία σε αστικές συνθήκες, jazz μόλις ανοίγει λίγο ο δρόμος και heavy metal στις κλειστές φουρκέτες. Το αμάξωμα είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από το «παλιό», το μεταξόνιο ίδιο, αλλά το μετατρόχιο μακρύτερο, ενώ ο οδηγός κάθεται πιο χαμηλά γενικώς.

Στο εσωτερικό διακρίνονται αναλογικά στοιχεία σε συνδυασμό με οθόνες στον πίνακα οργάνων, κατά τρόπο ώστε να παντρεύεται το κλασικό με το μοντέρνο αριστοτεχνικά και να φαίνονται όλα απλά και ξεκάθαρα. Τα μπουτόν είναι λίγα και δεν «χάνεσαι», μόλις πέντε τα βασικά. Νιώθεις ότι όλα τα χειρίζεσαι εύκολα, οπότε δίνεις σημασία στο τιμόνι και τον δρόμο, αυτό ακριβώς που είναι και το ζητούμενο ώστε να εισπράξεις τα μέγιστα από τις εντυπωσιακές επιδόσεις. Αυτές που εξασφαλίζουν οι 450 ίπποι (30 περισσότεροι από πριν) και τα 530Nm ροπής από τον εξακύλινδρο boxer κινητήρα των 2.981 κυβικών εκατοστών.

Η Carrera S επιταχύνεται σε 3,7 δευτερόλεπτα από 0 έως 100 χλμ./ώρα, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 308 χλμ./ώρα, ενώ η τετρακίνητη Carrera 4S (με περισσότερη δύναμη μπροστά) σε 3,6 δευτερόλεπτα με 306 χλμ./ώρα τελική. Η μέση κατανάλωση αγγίζει τα εννέα λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.