Skip to main content

Κ. Τζαβάρας στη Naftemporiki TV: Παράνομη η μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη

«Εάν είχε απορριφθεί η αίτηση του σταθμάρχη γιατί δεν συγκέντρωνε τα προσόντα που απαιτούσε η προκήρυξη, δεν θα είχε συμβεί το συγκεκριμένο δυστύχημα γιατί στη θέση του θα ήταν κάποιος άλλος».

Στη Naftemporiki TV μίλησε ο νομικός, δικηγόρος και βουλευτής Ηλείας με την Νέα Δημοκρατία, Κώστας Τζαβάρας για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Ανατριχιάζω και μόνο που ακούω το να υπάρχει η αντιμετώπιση μιας τραγωδίας ως ευκαιρία για εκσυγχρονισμό, είναι η πιο εφιαλτική, η πιο απάνθρωπη, η πιο κυνική προσέγγιση αυτού του θρήνου και του πένθους που καλύπτει όλη τη χώρα», δήλωσε.

Αναγνωρίζοντας ότι υπάρχει μια γενική αρρυθμία στη διαχείριση της τραγωδίας από την πλευρά των αρχών, η οποία εκτίμησε ότι οφείλεται στο γεγονός ότι όλοι κατελήφθησαν εξαπίνης από το δυστύχημα. «Και αυτό είναι κάτι που και η κυβέρνηση και οι αρχές και η δικαιοσύνη να ερευνήσουν προκειμένου να πληροφορηθούν οι πολίτες την αλήθεια, και κυρίως οι άνθρωποι που θρηνούν τους άδικα χαμένους οικείους τους», είπε προσθέτοντας ότι «τα πράγμα έχουν μόνο ένα δρόμο: όλα στο φως και αποκάλυψη με θεσμικό τρόπο όλης της αλήθειας».

Αναφερόμενος στη δήλωσή του ότι η μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας ήταν παράνομη, ανέφερε ότι «εάν είχε υποστεί τις συνέπειες της απαράδεκτης αίτησης που έκανε, δηλαδή εάν είχε απορριφθεί η αίτησή του γιατί δεν συγκέντρωνε τα προσόντα που απαιτούσε η προκήρυξη, δεν θα είχε συμβεί το συγκεκριμένο δυστύχημα γιατί στη θέση του θα ήταν κάποιος άλλος πολύ πιο πεπειραμένος και πολύ πιο ευαίσθητος σε κάποια ζητήματα, πιο προσεκτικός».

Συνεχίζοντας είπε ότι η περίπτωση του σταθμάρχη Λάρισας δεν αφορά τον κανονισμό για εσωτερική μετακίνηση στον ΟΣΕ προσώπου που ήδη είναι υπάλληλός του, αλλά τη μετακίνηση λόγω μετάταξης ενός δημοσίου υπαλλήλου, γιατί ήδη υπηρετούσε ως υπάλληλος στο υπουργείο Παιδείας, σε θέση του ΟΣΕ, και μάλιστα του κλάδου σταθμαρχών.

Εδώ ισχύει ο νόμος 4440 του 2016 που ρυθμίζει τη διαδικασία μετάταξης των υπαλλήλων στον χώρο του δημοσίου, συνέχισε ο κ. Τζαβάρας προσθέτοντας ότι εκεί προβλέπεται ότι ουσιαστικά και τυπικά προσόντα που απαιτούνται για την μετάταξη ορίζονται από τον φορέα της υποδοχής, στη συγκεκριμένη περίπτωση από τον ΟΣΕ, ο οποίος είχε ήδη στην προκήρυξή του συμπεριλάβει μεταξύ των άλλων ως ουσιαστικό προσόν το 48ο έτος της ηλικίας του προσλαμβανόμενου.

«Η μετάταξη είναι μία σύνθετη διοικητική διαδικασία με την οποία ένας υπάλληλος απολύεται από την θέση που κατέχει μέχρι το χρόνο της μετάταξης και εν συνεχεία προσλαμβάνεται σε μία νέα θέση που βρίσκεται στο οργανόγραμμα άλλου φορέα», συνέχισε. «Θα ίσχυε ο εσωτερικός κανονισμός και δεν θα είχε καμία σημασία το όριο της ηλικίας που προβλέπει η προκήρυξη εάν όταν έκανε την αίτηση ο μοιραίος σταθμάρχης ήταν ήδη υπάλληλος του ΟΣΕ».

Κληθείς να σχολιάσει εάν ήταν «φωτογραφική» η μετάταξη, ο κ. Τζαβάρας απάντησε πως δεν γνωρίζει, ωστόσο, η δικαιοσύνη που θα κάνει την έρευνά της θα πρέπει να δώσει απαντήσεις.