Skip to main content

Μυστήρια τρένα

(ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Μα, τον Απόλλωνα, τι δόλωμα! Ο τρώσας ιάσεται; Ο Απόλλωνας είπε αυτόν τον λόγο στον Τήλεφο, πείθοντάς τον πως τη γιατρειά του θα τη βρει από τον Αχιλλέα, που τον είχε τραυματίσει. Κατ’ απαίτηση των Βρυξελλών δεν έσπασε σε κομμάτια ο ελληνικός σιδηρόδρομος κι ένα σύστημα διαλυμένο έγινε κουβάρι μπερδεμένο;

H επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής γνωστοποίησε ότι συζήτησε με τον Έλληνα πρωθυπουργό για «περαιτέρω τεχνική υποστήριξη που μπορεί να παράσχει η Ε.Ε. στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της και τη βελτίωση της ασφάλειάς τους».

Μα, τον Απόλλωνα, τι δόλωμα! Ο τρώσας ιάσεται; Ο Απόλλωνας είπε αυτόν τον λόγο στον Τήλεφο, πείθοντάς τον πως τη γιατρειά του θα τη βρει από τον Αχιλλέα, που τον είχε τραυματίσει.

Κατ’ απαίτηση των Βρυξελλών δεν έσπασε σε κομμάτια ο ελληνικός σιδηρόδρομος κι ένα σύστημα διαλυμένο έγινε κουβάρι μπερδεμένο; Η Ε.Ε. δεν πίεσε -για να το πούμε κομψάγια ακραίες περικοπές; Οι τρόικες δεν ήθελαν γρήγορες λύσεις, ο διαμελισμός και η εκδίωξη εκατοντάδων έμπειρων σιδηροδρομικών δεν είναι ένα κομμάτι της μακράς αλυσίδας ανεπαρκειών;

«Μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι; Και έπρεπε να έρθει κάποιος τρίτος να μας το πει;», είχε διερωτηθεί τον Οκτώβριο του 2010 ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός στη συζήτηση για το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ.

Ο τρίτος τρεις σκασίλες είχε, η μία ήταν να μπει στις ράγες ο ΟΣΕ, ο οποίος από τον τεμαχισμό έκανε σκορ μηδέν. Με τα λόγια του παραιτηθέντα επικεφαλής από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών: «Ο Οργανισμός είναι εκ των ελαχίστων αν όχι ο μοναδικός παγκοσμίως στον αναπτυγμένο κόσμο που δεν έχει δικαίωμα εκμετάλλευσης και αξιοποίησης της ακίνητης και κινητής περιουσίας του. Επιβαρύνεται με δαπάνες, αλλά το έσοδό του είναι μηδενικό».

Αντιγράφω από το site της ΓΑΙΑΟΣΕ: «Με το ν. 3891/2010, η ΓΑΙΑΟΣΕ ανέλαβε κατ’ αποκλειστικότητα τη διοίκηση, διαχείριση και εμπορική εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ». «Λειτουργεί από το 2015 ως διαχειριστής του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου». Στο Υπερταμείο πέρασε από το 2018.

Kαι ο ΟΣΕ, που έχει υπό την εποπτεία του «δίκτυο 2.552 χλμ. (γραμμές σε εκμετάλλευση), εκ των οποίων το 70% αφορά γραμμή κανονικού εύρους»; Παίρνει κατ’ έτος από το κράτος 5 εκατ. ευρώ λιγότερα από την ιταλική ιδιωτική Hellenic Train, που επιδοτείται για την εκτέλεση των δρομολογίων άγονης γραμμής. ΛΟΓΙΚΉΣ αγώνας άγονος.