Skip to main content

Το Committee θέτει στον ΥΕΝ θέμα Κίνας για τις επισκευές των πλοίων

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Θέμα Κίνας έθεσε στον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee). Στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης του Committee, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά έπειτα από δεκαετίες εκτός του City του Λονδίνου, στην Αθήνα και στο ίδρυμα Ευγενίδου, επισημάνθηκε στον υπουργό, που συμμετείχε μέσω σύνδεσης, ότι τα ελληνόκτητα πλοία αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις επισκευές τους σε πολλές χώρες. Κυρίως στην Κίνα, αφού έχει το μεγαλύτερο μερίδιο επισκευών πλοίων στον κόσμο. 

Οι Κινέζοι θέτουν όσους επισκέπτονται τη χώρα σε 14 ημέρες καραντίνα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες καθυστερήσεις τόσο στην πρόοδο των έργων όσο φυσικά και στην αλλαγή πληρωμάτων. 

Φαφαλιός: Να βρεθεί πρακτική λύση 

Ο πρόεδρος του Committee Χαράλαμπος Φαφαλιός κάλεσε την ελληνική κυβέρνηση να παρέμβει, προκειμένου να υπάρξει μια πρακτική λύση στο θέμα. Έφεραν, για παράδειγμα, και το άνοιγμα των πτήσεων από Κίνα, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να μπορούν Κινέζοι να έρχονται στη χώρα μας, χωρίς τις ανάλογες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες. Κάλεσαν δε τον κ. Πλακιωτάκη να συνομιλήσει με την Κινέζα πρέσβη στην Ελλάδα, προκειμένου να δοθεί άμεσα λύση στο θέμα αυτό. Από την πλευρά του ο υπουργός υπογράμμισε ότι το ζήτημα έχει τεθεί ήδη και ότι ο ίδιος προτίθεται να το ξαναθέσει άμεσα.  

Αναλύοντας το ζήτημα, ο αντιπρόεδρος του Committee Κωνσταντίνος Καρούσης αναφέρθηκε στις ανησυχίες της ναυτιλιακής κοινότητας σχετικά με τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα πλοία του ελληνικού και ελληνόκτητου στόλου, ειδικά όταν πρέπει να επισκευαστούν σε χώρες όπως η Κίνα. 

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Καρούσης στάθηκε στις χρονοβόρες διαδικασίες που απαιτούνται τόσο για τις αλλαγές πληρωμάτων όσο και για την παρακολούθηση των δεξαμενισμών των πλοίων στα κινεζικά ναυπηγεία από Έλληνες αρχιμηχανικούς και στελέχη. Το Πεκίνο, προσέθεσε, συνεχίζει να επιβάλλει την αναγκαστική καραντίνα και απομόνωση 14 ημερών η οποία ισχύει για όλους τους επιβάτες κατά την άφιξή τους στην ασιατική χώρα. 

Η ναυτική εκπαίδευση στο τραπέζι της γ.σ.

Στη γ.σ. ο πρόεδρος της Επιτροπής Χαράλαμπος Φαφαλιός απηύθυνε έκκληση στην ελληνική κυβέρνηση να εστιάσει στα θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, ενώ χαρακτήρισε τους ναυτικούς «key workers», για τους οποίους πρέπει να αναγνωριστεί ο ρόλος και η συμβολή της εργασίας τους στο παγκόσμιο εμπόριο.

Από την πλευρά του, ο υπουργός στάθηκε στις εξαιρετικές σχέσεις του υπουργείου με το Committee, αλλά και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Μάλιστα, ανέφερε ότι έως το τέλος του μήνα το Λ.Σ. θα ενισχύσει τις επιχειρησιακές του δράσεις έναντι της τουρκικής προκλητικότητας με ένα νέο ταχύπλοο, δωρεά της ΕΕΕ. Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε επίσης στις προσπάθειες της κυβέρνησης για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και συγκεκριμένα στον νόμο-πλαίσιο που γίνεται σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου. Για το θέμα των ναυτικών, ο υπουργός τόνισε ότι αμέσως μετά το κλείσιμο των διεθνών συνόρων κινήθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου προκειμένου ο ΙΜΟ να μεριμνήσει άμεσα για την έκδοση κατευθυντήριων γραμμών προς τα κράτη-μέλη του ΟΗΕ για τις αλλαγές πληρωμάτων.

Συγχαρητήρια για τη συμφωνία με Ιταλία

Από την πλευρά του, ο επίτιμος γενικός γραμματέας του IMO, ναύαρχος Ευθύμιος Μητρόπουλος, μέλος του Δ.Σ. του Committee, συνεχάρη την ελληνική κυβέρνηση για την ιστορική συμφωνία οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας. «Η συμφωνία αποτελεί ένα μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις ότι τα νησιά έχουν και υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ».

Τέλος, παρατάθηκαν για ένα έτος οι αρχαιρεσίες για το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας.