Από την έντυπη έκδοση
Συνεχίζουν τις 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι σε ΟΛΠ και ΟΛΠ, με αποχή από τα καθήκοντά τους κατά διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Την ίδια στιγμή έκκληση για άμεση παρέμβαση του πρωθυπουργού, προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, απευθύνουν με κοινή επιστολή τους προς τον Αλέξη Τσίπρα ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, οι ΣΒΒΕ και ΣΕΒΕ, τα ΕΒΕΘ, ΒΕΘ και ΕΕΘ, καθώς και ο Εμπορικός Σύλλογος και ο Σύλλογος Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, προειδοποιώντας για ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην οικονομία σε αντίθετη περίπτωση.
Οι εργαζόμενοι, που συναντήθηκαν χθες με τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, έχουν προγραμματίσει για την Τρίτη 31 Μαΐου νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας, στις 10:00, στην πλατεία Κλαυθμώνος, με συμμετοχή εργαζομένων και από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και πορεία διαμαρτυρίας προς το ξενοδοχείο Plaza, όπου θα πραγματοποιηθεί η Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ.
Στη συνάντηση χθες με τον κ. Δρίτσα οι συνδικαλιστές έθεσαν μία σειρά ζητημάτων, τα οποία βρίσκονται σε εκκρεμότητα, για τον ΟΛΠ, όπως ότι η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και Οργανισμού, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία παραχώρησης μετοχών στην κινεζική Cosco, δεν έχει εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ελλάδας και της Ε.Ε., αλλά και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ για τα εργασιακά επεσήμαναν ότι είναι θέμα της κυβέρνησης, το οποίο θα πρέπει να επισπεύσει.
Από την πλευρά του, ο κ. Δρίτσας υπογράμμισε ότι βούληση της κυβέρνησης είναι να κατοχυρωθούν, πλήρως, οι ασφαλείς και σταθερές θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ και πρόσθεσε ότι υπάρχει ήδη ένα πλέγμα προστασίας, που αποτυπώνεται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ, αλλά και στο νομοσχέδιο για τη Δημόσια Αρχή Λιμένος.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ, για το θέμα των εργασιακών ο υπουργός Ναυτιλίας καταβάλλει προσπάθειες, προκειμένου να υπάρξει νέα συνάντηση μέσα στο Σαββατοκύριακο, με συμμετοχή στελεχών του υπουργείου Εργασίας, του ΟΛΠ, αλλά και εκπροσώπων εργαζομένων, ενώ για το θέμα είχε συνάντηση χθες με τον πρέσβη της Κίνας, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι η κινεζική ηγεσία θα σεβαστεί την εργατική νομοθεσία της Ελλάδας.
Από την πλευρά τους, οι επιχειρηματικοί φορείς της Θεσσαλονίκης στην επιστολή, που κοινοποιείται και στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη, στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρο Δρίτσα, στον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα και στον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε. Δημήτρη Μακρή, τονίζουν ότι οι κυλιόμενες απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, ως αντίδραση στη διαδικασία ιδιωτικοποίησής του, στρέφονται με ευθύ τρόπο κατά όλων των επαγγελματικών τάξεων, που εξαρτώνται άμεσα σε μεγάλο βαθμό από την ομαλή και αδιατάρακτη λειτουργία του λιμένα.
Επιπλέον σημειώνουν πως συνυπολογιζόμενες με τις απεργίες του Μαρτίου και του Απριλίου, επαναφέρουν στη μνήμη τις απεργίες του 2008, όταν ο επιχειρηματικός κόσμος της Βορείου Ελλάδος υπέστη οικονομική καταστροφή, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης απαξιώθηκε, χάνοντας ένα μεγάλο μέρος του transit φορτίου, το οποίο ουδέποτε επέστρεψε κατευθυνόμενο στα λιμάνια του Δυρραχίου, του Μπουργκάς και της Βάρνας.