Skip to main content

ΟΛΠ: Υψηλότερα κέρδη παρά την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Μείωση του transit φορτίου το α’ πεντάμηνο εξαιτίας των γεωπολιτικών συνθηκών

Συνεχίστηκαν και τον Μάιο οι αναταράξεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά λόγω μείωσης του transit αλλά όχι του εγχώριου φορτίου, που παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα, διατηρώντας κερδοφόρα αποτελέσματα για την εταιρεία ΟΛΠ.

Σημειώνεται ότι οι ασταθείς γεωπολιτικές συνθήκες στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούθι εναντίον της διεθνούς ναυτιλίας, έχουν αναγκάσει αρκετά containerships από την Ασία να πραγματοποιούν τον περίπλου της Αφρικής, προσεγγίζοντας τερματικούς σταθμούς της Cosco Port σε Ισπανία και βόρεια Ευρώπη.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Μάιο του 2024, διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT) 319 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 420 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2023, πτώση κατά 24,1%.

Μεταξύ Ιανουαρίου-Μαΐου 2024 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ υποχώρησε κατά 13,5% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023.

Συνολικά, το πρώτο πεντάμηνο του 2024 διακινήθηκαν 1.591 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 1.840 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το ίδιο διάστημα του 2023.

Επίσης, από την προβλήτα Ι της ΟΛΠ στη διάρκεια του πενταμήνου υπήρξε πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά περίπου 13%.

Τα αποτελέσματα

Σημειώνεται ότι το πρώτο τρίμηνο του 2024 τα έσοδα της εταιρείας ΟΛΠ ανήλθαν σε 45 εκατ. ευρώ έναντι 43,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023, αύξηση 2,5%.

Επίσης, τα κέρδη μετά από φόρους για το πρώτο τρίμηνο που έληξε στις 31/03/2024 ανήλθαν σε 13,8 εκατ. ευρώ έναντι 12,9 εκατ. ευρώ, αύξηση 6,9%.

Από την προβλήτα Ι του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο τρίμηνο του 2024 διακινήθηκαν συνολικά 128.027 TEUs έναντι 133.424 TEUs το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Επίσης, το πρώτο τρίμηνο του 2024 στους σταθμούς κρουαζιέρας διακινήθηκαν συνολικά 54.989 επιβάτες έναντι 36.589 το ίδιο τρίμηνο του 2023, αύξηση 50,3%.

Η διακίνηση επιβατών στην ακτοπλοΐα ανήλθε το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε 2,6 εκατ. επιβάτες έναντι 2,5 εκατ. το ίδιο διάστημα του 2023, αύξηση 3,9%.

Cosco Shipping Ports

Η συνολική διακίνηση των containers στα 36 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, συνέχισε να αυξάνεται τον Μάιο, σημειώνοντας άνοδο κατά 5,4%.

Τον Μάιο του 2024 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφθασε τα 9,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 9,1 εκατ. τον Μάιο του 2023, αύξηση 5,4%.

Σε επίπεδο πενταμήνου από τα 36 λιμάνια της Cosco διακινήθηκαν συνολικά 44,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 41 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το αντίστοιχο διάστημα του 2023, αύξηση 8%.

Όσον αφορά τη διακίνηση στην Κίνα, οι τερματικοί σταθμοί στην περιοχή του Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ σημείωσαν ιδιαίτερα καλές επιδόσεις. Lianyungang και Nantong Terminals έχουν αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Μάιο του 2024 έναντι του 2023 κατά 42,1% και 30,8% αντίστοιχα.

Οι υπερπόντιοι τερματικοί σταθμοί του κινεζικού γίγαντα συνέχισαν να παρουσιάζουν σταθερά σημάδια ανάπτυξης και ανάκαμψης, με τη διακίνησή τους να αυξάνεται κατά 1,9% σε ετήσιαβάση.

Το Cosco Shipping Ports (Spain) Terminals σημείωσε πολύ καλές επιδόσεις, με τη διακίνηση να αυξάνεται κατά 19,7% τον Μάιο.

Το ισπανικό τέρμιναλ της Cosco διακίνησε 341 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 285 χιλ. τον ίδιο μήνα πέρυσι.