Skip to main content

Βαλτιμόρη: Δεν εξυπηρετούνται προς το παρόν τα πλοία στους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού

REUTERS/Julia Nikhinson

Εγκλωβισμένα πλοία μετά το απίστευτο ατύχημα

Δεν θα είναι το παρόν δυνατή η πρόσβαση στους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων – ή σε μια σειρά λιμενικών τερματικών σταθμών – στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key που προκλήθηκε από την πρόσκρουση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali σημαίας Σιγκαπούρης.

Το πλοίο χωρητικότητας 10.000 teu που αναπτύσσεται σε δρομολόγιο Ασίας-Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, χτύπησε πάνω  στη γέφυρα του ποταμού  Patapsco γύρω στη 1.30 π.μ. (ώρα Βαλτιμόρης) στις 26 Μαρτίου.

Το 2023 οι τερματικοί σταθμοί του λιμανιού της Βαλτιμόρης  διακίνησαν 1,1 εκατομμύρια TEU. Σύμφωνα με τον Lars JensenLars Jensen, κορυφαίο εμπειρογνώμονα στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων,πρόκειται για περίπου 21.000 TEU την εβδομάδα, τα οποία πρέπει πλέον να δρομολογούνται μέσω άλλων λιμένων της περιοχής. Επιπλέον,το φορτίο που έχει ήδη εισέλθει στους τερματικούς σταθμούς της Βαλτιμόρης θα πρέπει είτε να περιμένει άγνωστο χρονικό διάστημα μέχρι να ανοίξει ξανά το λιμάνι είτε να ξαναβγεί και να μεταφερθεί σε άλλο λιμάνι.

Βαλτιμόρη: Τι πήγε τόσο στραβά – Το BBC αποκωδικοποιεί το βίντεο της πρόσκρουσης του Dali στην Key Bridge

Σύμφωνα με το λιμάνι της Βαλτιμόρης, τα επόμενα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν προγραμματιστεί να προσεγγίσουν την Πέμπτη είναι τα “MSC Kumsal”, “Maersk Gironde” και “Triton”, ενώ την Παρασκευή ακολουθεί το “Colombia Freedom” και το Σάββατο τα “Dubai Express”, “Atlantic Sea” και “CCNI Andes”. Οι φορτωτές με εισαγωγικό φορτίο σε αυτά τα πλοία που πρόκειται να εκφορτωθεί στη Βαλτιμόρη, θα πρέπει να προβούν σε εναλλακτικές διευθετήσεις.

Επίσης όπως αναφέρεται πολλά εμπορικά πλοία έχουν πλέον “παγιδευτεί” στο λιμάνι της Βαλτιμόρης μετά το ατύχημα. Κανένα από αυτά δεν είναι πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά μεταξύ των μεγαλύτερων πλοίων που τώρα δεν μπορούν να βγουν έξω είναι τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου “JY River”, “Klara Oldendorff” και “Phatra Naree” το πλοίο μεταφοράς οχημάτων “Carmen”,μια σειρά από πλοία γενικού φορτίου καθώς και ορισμένα πολεμικά πλοία.

Το containers ship Dali που προσέκρουσε τη γέφυρα δραστηριοποιούνταν σε μία από τις υπηρεσίες της συμμαχίας 2M, που ονομάζεται TP12 από τη Maersk και Empire από την MSC. Η ισραηλινή ωκεανογραφική εταιρεία ZIM διαθέτει επίσης χρονοθυρίδες σε αυτή την υπηρεσία.

Live – Όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό

LIVE: Κατάρρευση της γέφυρας Key Bridge στη Βαλτιμόρη – Αγωνία για τους αγνοούμενους στα παγωμένα νερά – Όλες οι εξελίξεις