Skip to main content

Saronic Ferries: Πρωτοπορεί στη μετάβαση προς την πράσινη ναυτιλία

Στελέχη της συμμετείχαν σε πληθώρα εκπαιδευτικών συναντήσεων στη Νορβηγία, σε συνεχείς διαλόγους, καθώς και σε επισκέψεις στον Νηογνώμονα DNV

Εκπαιδευτική αποστολή στη Νορβηγία, προκειμένου να ενημερωθούν για τις τεχνολογίες ηλεκτροπρόωσης στην ακτοπλοΐα, πραγματοποίησαν στελέχη της Saronic Ferries, στο πλαίσιο της δέσμευσης των κανονισμών του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050.

Συμμετέχοντες στη σημαντική αυτή συνάντηση ήταν ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, συνιδρυτής της Saronic Ferries, με ευρεία δραστηριότητα στην αγορά πλοίων μικρών αποστάσεων, εκπροσωπώντας παράλληλα και την Ένωση Πορθμείων Εσωτερικού, και ο Ιωσήφ Λεφάκης, διαχειριστής και συνιδρυτής της Saronic Ferries, εκπροσωπώντας την ιδιωτική πρωτοβουλία για τη μελέτη ενός από τα πιο καινοτόμα και πλέον ώριμα  projects ηλεκτροκίνητων πλοίων στην Ελλάδα, όπως έχει ανακοινωθεί ήδη από τα Ποσειδώνια 2022.

Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη στη Νορβηγία προσέφερε μια μοναδική ευκαιρία για εξερεύνηση των τελευταίων τάσεων και πρακτικών στην ηλεκτροκίνηση και την υβριδοποίηση επιβατηγών πλοίων, με δεδομένο ότι η πορεία της Νορβηγίας στον συγκεκριμένο τομέα αποτελεί όχι μόνο πρότυπο για επιχειρηματική αποδοτικότητα, αλλά και έναν φάρο για την περιβαλλοντική διαχείριση στις θαλάσσιες βιομηχανίες.

Από τις 3 έως τις 6 Δεκεμβρίου η Saronic Ferries συμμετείχε σε μια πληθώρα εκπαιδευτικών συναντήσεων, σε συνεχείς διαλόγους, καθώς και σε επισκέψεις στον Νορβηγικό Νηογνώμονα DNV, στην κατασκευάστρια μπαταριών Corvus, αλλά και σε πλοία με ηλεκτροπρόωση, αντλώντας σημαντικές γνώσεις από την προηγμένη Νορβηγική προσέγγιση στην υλοποίηση πράσινων, βιώσιμων πλοίων. Αυτές οι γνώσεις θα αποτελέσουν τον πυρήνα για τη διαμόρφωση των μελλοντικών στρατηγικών της Saronic Ferries προς μια πιο βιώσιμη κατεύθυνση.

Η Saronic Ferries, όπως έχει ανακοινωθεί, εκπονεί από το 2020 τη μελέτη ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου ferry για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων στις γραμμές του Σαρωνικού, που ήδη εξυπηρετεί με στόλο 5 συμβατικών πλοίων. Η μελέτη έχει ήδη υλοποιηθεί με το ολλανδικό γραφείο C-Job και εξασφαλίσει από το καλοκαίρι του 2023 την έγκριση της αρχικής μελέτης (AiP) από τον Νορβηγικό Νηογνώμονα DNV.