Skip to main content

Κερδίζει έδαφος η μεθανόλη στα εναλλακτικά καύσιμα

SHUTTERSTOCK

Σημαντική αύξηση παραγγελιών πλοίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες

Αύξηση παρουσίασαν τον Οκτώβριο του 2023 οι παραγγελίες πλοίων με μεθανόλη, καθώς το ενδιαφέρον της ναυτιλιακής βιομηχανίας στρέφεται ολοένα και περισσότερο στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία από τη βάση δεδομένων Alternative Fuel Insights (AFI) του νορβηγικού νηογνώμονα DNV, καταγράφηκαν συνολικά 14 παραγγελίες για πλοία με κινητήρα μεθανόλη και έξι με καύσιμο LNG.

Τον Σεπτέμβριο του 2023 είχαν σημειωθεί 12 νέες παραγγελίες για πλοία με κινητήρα μεθανόλης και 8 containerships με καύσιμο LNG.

Στη βάση δεδομένων του DNV καταγράφονται συνολικά 230 πλοία με καύσιμο μεθανόλη: 28 υπάρχοντα και 202 υπό παραγγελία. Επίσης, 984 πλοία με καύσιμο LNG – 448 υπάρχοντα και 536 νεότευκτα.

Παραγγελίες μεθανόλης

Από τις πιο πρόσφατες παραγγελίες είναι αυτή της νορβηγικής ναυτιλιακής εταιρείας Wallenius Wilhelmsen που υπέγραψε σύμβαση με το ναυπηγείο της China Merchants Jinling Shipyard Co. για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTCs) διπλού καυσίμου μεθανόλης, με προαίρεση για άλλα οκτώ.

Επίσης, η ναυτιλιακή εταιρεία ξηρού φορτίου Safe Bulkers προχώρησε σε σύμβαση για την απόκτηση δύο νεότευκτων πλοίων διπλού καυσίμου κλάσης kamsarmax στο ναυπηγείο της Zhoushan Tsuneishi Shipbuilding στο πλαίσιο της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της.

Το πρώτο πλοίο έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2026 και το δεύτερο το πρώτο τρίμηνο του 2027.

Εξάλλου, ο παγκόσμιος όμιλος μεταφορών J.P. Morgan Global Alternative’s Global Transportation Group (JPMGTG) επιβεβαίωσε συμφωνία για την κατασκευή δύο νεότευκτων tankers μεσαίας εμβέλειας (MR) διπλού καυσίμου μεθανόλης.

Διαθέτοντας χωρητικότητα 49.800 νεκρού βάρους, τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγεία της Guangzhou Shipyard International (GSI) στην Κίνα. Και τα δύο αναμένεται να παραδοθούν το 2026 και θα απασχοληθούν σε χρονοναύλωση στην TotalEnergies.

Νωρίτερα αυτό τον μήνα, η JP Morgan παρήγγειλε στο ίδιο ναυπηγείο άλλα δύο δεξαμενόπλοια MR, μέσω της θυγατρικής της Oceonix Services. Τα πλοία θα είναι διπλού καυσίμου με μεθανόλη. Προβλέπεται να παραδοθούν το 2026 και θα κοστίσουν 50 εκατ. δολ. το καθένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Intermodal.

Εν τω μεταξύ, ο Ευρωπαίος ναυτιλιακός επενδυτής Hayfin έχει δώσει παραγγελία για έως και τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmax διπλού καυσίμου μεθανόλης στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο της Hyundai Heavy Industries (HHI).

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Πράσινης Μεθανόλης, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 120 λιμάνια διεθνώς ικανά να αποθηκεύουν και να παραδίδουν μεθανόλη, αλλά όχι αρκετά πράσινη.

Το Ινστιτούτο αναφέρει ότι περίπου 0,7 εκατ. τόνοι πράσινης μεθανόλης θα μπορούσαν να παραχθούν παγκοσμίως μέχρι το τέλος του 2023, ενώ η παραγωγική ικανότητα προβλέπεται να φτάσει σε 8 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2027.

Την ίδια ώρα, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία απαιτεί 550 εκατ. τόνους μέχρι το 2050 για να αντικαταστήσει το πετρέλαιο.

Νεότευκτα με κινητήρα για LNG και αμμωνία

Έξι ακόμη νεότευκτα πλοία με καύσιμο LNG παραγγέλθηκαν τον Οκτώβριο, καθώς και οι πρώτες σταθερές παραγγελίες για αμμωνία.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuel Insights AFI του DNV, αυτό τον μήνα η μεγάλη νοτιοκορεατική ναυπηγική εταιρεία HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering θα εγκαταστήσει κινητήρες αμμωνίας διπλού καυσίμου σε δύο πλοία μεταφοράς υγραερίου χωρητικότητας 46.000m3 που κατασκευάζονται από τη βελγική ναυτιλιακή εταιρεία Exmar.

Η KSOE δήλωσε ότι το συμβόλαιο την καθιστά το πρώτο ναυπηγείο στον κόσμο που κατασκευάζει πλοία με κινητήρα αμμωνίας.

Στον τομέα της αμμωνίας, η Yara Clean Ammonia και η νορβηγική εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων NorthSea Container Line αναπτύσσουν το πρώτο containership στον κόσμο που θα κινείται με καθαρή αμμωνία ως καύσιμο. Το πλοίο, με την ονομασία «Yara Eyde», αναμένεται το 2026.