«Έξτρα» μέρισμα ύψους 40,2 εκατ. δολαρίων θα δώσει στους μετόχους της εταιρείας η Dorian LPG. Η εταιρεία, που εξειδικεύεται στη διαχείριση μεγάλων LPG carriers (25 VLGCs), για το τρίμηνο του έτους που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023 ανακοίνωσε έσοδα ύψους 144,7 εκατ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη της ανήλθαν σε 76,5 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία έχει ως μια από τις βασικές της προτεραιότητες την ασφάλεια των ναυτικών στα καράβια της, με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Γιάννη Χατζηπατέρα να κάνει ξεχωριστή αναφορά για τα πληρώματα.
Παράλληλα, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο πέτυχε να έχει μέσο ημερήσιο ναύλο για τα πλοία της στα 65.128 δολάρια.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA της Dorian για το ίδιο χρονικό διάστημα διαμορφώθηκαν στα 104,6 εκατ. δολάρια.
«Μετά τα προσαρμοσμένα EBITDA σε επίπεδο ρεκόρ, αποφασίσαμε τη διανομή του ένατου στη σειρά\ μερίσματος, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή μας να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους, διατηρώντας παράλληλα λογικά τα επίπεδα μόχλευσης, αλλά και ευελιξία για την ανανέωση του στόλου μας», ανέφερε ο κ. Γιάννης Χατζηπατέρας, ενώ πρόσθεσε ότι με την αβεβαιότητα που επικρατεί για τις προοπτικές σε παγκόσμιο επίπεδο, «παραμένουμε επικεντρωμένοι στην ασφάλεια των αφοσιωμένων ναυτικών μας, που υποστηρίζονται από το έμπειρο προσωπικό μας στη στεριά, καθώς παρέχουν ένα κρίσιμο ενεργειακό προϊόν στον κόσμο με μια ασφαλή, αξιόπιστη, καθαρή και απροβλημάτιστη υπηρεσία μεταφοράς».
Η ανάλυση
Η αύξηση κατά 57,8 εκατ. δολάρια στα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σε σύγκριση με το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων κατά 68,7 εκατ. δολάρια, 1,3 εκατ. δολάρια στα πραγματοποιηθέντα κέρδη από παράγωγα και 1,2 εκατ. δολάρια στα έσοδα από τόκους και στη μείωση κατά 1,7 εκατ. δολάρια των δαπανών για τόκους και χρηματοοικονομικά έξοδα.
Οι εξελίξεις αυτές αντισταθμίζονται εν μέρει από την αύξηση κατά 6,7 εκατ. δολάρια των δαπανών μίσθωσης ναύλωσης, 5,4 εκατ. δολάρια των γενικών και διοικητικών εξόδων, 3,4 εκατ. δολάρια των λειτουργικών εξόδων πλοίων και 1,1 εκατ. δολάρια των αποσβέσεων.
Η τιμή TCE ανά ημέρα λειτουργίας για τον στόλο της εταιρείας ήταν στα 65.128 δολάρια, αύξηση κατά 60,3% από τα 40.632 δολάρια για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η συνολική χρησιμοποίηση του στόλου (συμπεριλαμβανομένης της χρησιμοποίησης των πλοίων που έχουν αναπτυχθεί στη δεξαμενή Helios Pool) αυξήθηκε από 90,7% κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 σε 96,5% κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.
Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ανά ημέρα αυξήθηκαν σε 10.858 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 9.541 δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η αγορά των VLGCs
Το τρίτο τρίμηνο του 2023 ο δείκτης VLGC του Baltic Exchange συνέχισε να ενισχύεται από μέσο όρο περίπου 95,7 δολαρίων ανά μετρικό τόνο το β’ τρίμηνο του 2023 σε περίπου 121,1 δολάρια ανά μετρικό τόνο το γ’ τρίμηνο του 2023, με τη μεταβλητότητα να φτάνει σε επίπεδα ρεκόρ για φέτος.
Η διαρκώς σφιχτή ισορροπία προσφοράς/ζήτησης VLGC και οι περιορισμοί διατήρησαν τις τιμές των ναύλων σταθερά πάνω από τα υψηλά μέσα επίπεδα της πενταετίας.
Συνολικά, 12 νέα πλοία VLGCs προστέθηκαν στον παγκόσμιο στόλο κατά το γ’ τρίμηνο του 2023, χωρίς να προκαλέσουν όμως πίεση στους ναύλους.
Οι υψηλοί ναύλοι, οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις στη Διώρυγα του Παναμά και οι υψηλές προσφορές για τις χρονοθυρίδες που παρατηρήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του γ’ τριμήνου φέτος οδήγησαν πολλούς να ανακατευθύνουν τα πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Επί του παρόντος, το βιβλίο παραγγελιών VLGCs ανέρχεται περίπου στο 18% του σημερινού παγκόσμιου στόλου.
Αναμένεται να προστεθούν επιπλέον 68 VLGCs, που αντιστοιχούν σε μεταφορική ικανότητα περίπου 6,1 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων μέχρι το ημερολογιακό έτος 2027.
Ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου είναι ώρα περίπου 10,3 έτη.