Skip to main content

Νέο bulk carrier που χρησιμοποιεί μεθανόλη και αιολική πρόωση

Σχεδιασμός φορτηγού τύπου kamsarmax - Συμμετέχει η ελληνική ναυτιλιακή Minerva Dry

Στον σχεδιασμό ενός bulk carrier τύπου kamsarmax που θα μπορεί να χρησιμοποιεί μεθανόλη και συστήματα αιολικής πρόωσης θα προχωρήσουν κορυφαίοι εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της Minerva Dry, συμφερόντων Ανδρέα Μαρτίνου.

Για την ανάπτυξη του σχεδίου του πλοίου, που αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς τις μηδενικές εκπομπές αερίων, συνεργάστηκαν από κοινού η αμερικανική Cargill, η Minerva Dry, ο βρετανικός νηογνώμονας Lloyd’s Register και ο κινεζικός όμιλος ναυπηγείων Nantong Cosco KHI Ship Engineering (Nacks).

O κοινός σχεδιασμός περιελάμβανε τις απαιτήσεις των χρηστών από την Cargill που διαχειρίζεται ξηρό χύδην φορτίο, ενώ υπήρξε η επιχειρησιακή εμπειρία της πλοιοκτήτριας εταιρείας Minerva Dry, με τις γνώσεις παράλληλα του σχεδιασμού του κινεζικού ναυπηγείου NACKS.

Η LR ενήργησε ως σύμβουλος καθ’ όλη τη διάρκεια του κοινού έργου ανάπτυξης.

Ο Νίκος Κακαλής, διευθυντής του παγκόσμιου τμήματος πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου της Lloyd’s Register με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ότι ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα ενεργειακά αποδοτικό πλοίο έτοιμο για μελλοντικά καύσιμα.

«Είμαστε υπερήφανοι που συνεργαστήκαμε σε αυτό το πρόγραμμα με εναλλακτικά καύσιμα με την Cargill, τη Minerva Dry και τη NACKS, φέρνοντας την καινοτομία στην πράξη», δήλωσε ο ίδιος.

Η Cargill Ocean Transportation, που είναι μια παγκόσμια εταιρεία εμπορευμάτων που ναυλώνει κάθε χρόνο περίπου 650 πλοία, εκμεταλλεύεται τώρα ένα kamsarmax της Pyxis Ocean (κατασκευής 2017) χωρητικότητας 80.700-dwt της Mitsubishi Corp, με πτερύγια που αναπτύχθηκαν από την BAR Technologies.

Σε αντίθεση με αυτό το πλοίο, ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει πανιά με ρότορα.

Η Cargill έχει επίσης ναυλώσει τουλάχιστον πέντε νεότευκτα πλοία με καύσιμο μεθανόλη, δύο εκ των οποίων ανήκουν στην J Lauritzen κι άλλα δύο στη Mitsui & Co.

«Ήταν υπέροχο να συνεργαστούμε στενά με τις NACKS, Minerva Dry και LR σε αυτό το έργο. Όλοι τους έφεραν πολλές γνώσεις και εμπειρία και ήταν πρόθυμοι να αμφισβητήσουν την υπάρχουσα κατάσταση και να εξετάσουν νέες ιδέες και τεχνολογίες. Αντί να ξεκινήσουμε με μια σχεδίαση με συμβατικά καύσιμα και να προσθέσουμε κάποια περιορισμένη “ετοιμότητα”, ουσιαστικά σχεδιάσαμε πρώτα ένα πλοίο με καύσιμα μεθανόλης. Είναι ένας σχεδιασμός που είναι πραγματικά έτοιμος και εφικτός για μετατροπή», δήλωσε ο Chris Hughes, ειδικός για την απανθρακοποίηση, της Cargill International.

«Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε διαδικασία μετασχηματισμού, που προκαλείται κυρίως από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και τις απαιτήσεις και τους στόχους που έχουν τεθεί για την απαλλαγή της βιομηχανίας μας από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Ως εκ τούτου, η Minerva Dry δεσμεύεται να συνεργαστεί με τους ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου και τους επιχειρηματικούς εταίρους στην ανάπτυξη λύσεων που θα επιτρέψουν την απαλλαγή των ναυτιλιακών μεταφορών από τον άνθρακα», σημείωσε ο Κώστας Παπαδοδήμας, τεχνικός διευθυντής της Minerva Dry.