Skip to main content

Δύο ακόμη bulk carriers παρήγγειλε ο Όμιλος του Γιώργου Οικονόμου

Ξεπέρασαν τα 760 εκατ. δολ. οι επενδύσεις μέσα στο 2023.

Αδιάκοπο συνεχίζεται και φέτος το ναυπηγικό ράλι που ξεκίνησε το 2022 ο Όμιλος του Γιώργου Οικονόμου σε bulk carriers, tankers και LNG carriers.

Στην τελευταία εξέλιξη, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η TMS Dry, ο βραχίονας πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου του Ομίλου, παρήγγειλε στο κινεζικό ναυπηγείο Chengxi δύο bulk carriers, τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο. Τα δύο πλοία αναμένεται να είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

Ναυλομεσίτες αναφέρουν πως κάθε πλοίο θα κοστίσει 36,5 εκατ. δολάρια και συμπληρώνουν ότι η παράδοσή τους αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025.

Σειρά επενδύσεων

Αυτά τα δύο bulk carriers έρχονται να προστεθούν σε μία σειρά επενδύσεων που έχει πραγματοποιήσει ο Όμιλος σε νεότευκτο και μεταχειρισμένο τονάζ από πέρυσι. Με βάση τους υπολογισμούς της «Ν», μόνο το 2022 δαπάνησε περισσότερα από 2,2 δισ. δολάρια, ενώ φέτος φαίνεται να έχει ξοδέψει πάνω από 760 εκατ. δολάρια.

Αναφορικά με τις φετινές παραγγελίες, στο ξηρό φορτίο, πέρα από τα τελευταία συμβόλαια, φέρεται να έχει υπογράψει για τέσσερα μεγάλα πλοία, τύπου newcastlemax στο κινεζικό ναυπηγείο COSCO HI Yangzhou. Όσο για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, τον Ιανουάριο, ο Όμιλος συνδέθηκε με την παραγγελία τριών aframaxes στην Cosco, ενώ έχει παραγγείλει και δύο ακόμη τέτοιου τύπου πλοία στο New Times Shipbuilding της Κίνας.

Πρόσφατα ο Όμιλος έκανε και μία κίνηση-έκπληξη, ενισχύοντας το στόλο με ένα μεταχειρισμένο πλοίο μεταφοράς LNG. Ειδικότερα, πριν από μερικές μέρες εντάχθηκε στο στόλο το Condor LNG (χωρητικότητας 145.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2006). Πρόκειται για το πρώην GasLog Athens που ανήκε στην GasLog του Πήτερ Λιβανού, η οποία είχε γνωστοποιήσει την πώληση στις αρχές του έτους. Η αξία του πλοίου σήμερα υπολογίζεται από την πλατφόρμα MSI Horizon μεταξύ 46,8 και 62,5 εκατ. δολαρίων.