Skip to main content

Ακτοπλοΐα: Σε αναζήτηση λύσης για το κόστος των εισιτηρίων – Στο Μαξίμου το απόγευμα αντιπροσωπεία ακτοπλόων

Alexandros Michailidis / SOOC

Στο τραπέζι έχουν κατατεθεί προτάσεις, οι οποίες προς το παρόν δεν είναι ανακοινώσιμες, καθώς το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου θα περάσει το απόγευμα και αντιπροσωπεία των ακτοπλόων

Το υψηλό κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και αν μπορεί να υπάρξει η δυνατότητα  μείωση της τιμής τους, εξετάστηκε το πρωί σε ευρεία κυβερνητική σύσκεψη στο Μ.Μαξίμου με τη συμμετοχή του υπουργού Ναυτιλίας  Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Ναυτιλίας και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελου Κυριαζόπουλου και συναρμόδιων υπουργείων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας παρουσίασε  τον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας και πως λειτουργεί αυτή τη στιγμή το δίκτυο ενώ στο τραπέζι του διαλόγου  έχουν κατατεθεί κάποιες προτάσεις, οι οποίες προς το παρόν δεν είναι ανακοινώσιμες καθώς το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου θα περάσει το απόγευμα και αντιπροσωπεία των ακτοπλόων όπου αναμένεται να θέσει τα επιχειρήματά της ως προς το γιατί οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια παραμένουν στα ύψη παρά το γεγονός ότι έχουν πέσει οι τιμές των καυσίμων. Στη νέα σύσκεψη θα συμμετέχει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Σπύρος Πασχάλης αλλά και ο πλοιοκτήτης της Seajet Μάριος Ηλιόπουλος που δεν είναι μέλος της ένωσης των ακτοπλόων.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, σε ερώτηση χθες για το αυξημένο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, είπε ότι «η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα τέτοιο ζήτημα όπως αυτό -που είναι πολύ σημαντικό στην τύχη του, με άμεσες παρεμβάσεις, είτε σαν αυτές που έγιναν στην ενέργεια και καλύφθηκαν οι αυξήσεις, είτε στην ακρίβεια τροφίμων».

Κύκλοι της ακτοπλοΐας, μιλώντας στη «Ν» για το θέμα, ανέφεραν ότι «οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι ίδιες με πέρυσι και οι όποιες αυξήσεις έγιναν ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2022». 

«Από τον Ιούλιο του 2022 δεν έχει γίνει καμία αύξηση» πρόσθεσαν, επισημαίνοντας ότι «μπορεί να υπάρχει μείωση της τιμής των καυσίμων κατά 30% με 35% αλλά το λειτουργικό κόστος της ακτοπλοΐας εξακολουθεί να παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα».

Απέδωσαν αυτό το αυξημένο κόστος σε μια σειρά από παράγοντες, όπως η αύξηση των ασφαλίστρων των πλοίων, των εξόδων επισκευής συντήρησης και προμήθειας πρώτων υλών, της μισθοδοσίας των πληρωμάτων με την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, αλλά και των χρηματοοικονομικών εξόδων των εταιρειών.

Επίσης, επικαλούμενοι στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, επεσήμαναν ότι με βάση το 2020 τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί 31%, τα κόμιστρα των ταξί 29%, οι τιμές αεροπορικών εισιτηρίων για πτήσεις εσωτερικού 43% και για τις διεθνείς γραμμές 116%. Πάντως, στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς επισημαίνουν ότι το ναυτιλιακό καύσιμο το 2022 αποτελούσε το 58% του λειτουργικού κόστους, ενώ αυτή τη στιγμή είναι στο 42%. Αναφορικά με το θέμα των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών και την αύξηση που έγινε πάνω σε αυτές, ανέφεραν ότι τα χρήματα αυτά δεν αφορούσαν υπάρχουσες γραμμές αλλά τη δημιουργία καινούργιων ακτοπλοϊκών συνδέσεων.