Skip to main content

Σπ. Ζολώτας (RINA): Χρειάζονται πρακτικές λύσεις για να λειτουργήσουν αποδοτικά οι στόλοι

Τα ψηφιακά εργαλεία ζωτικό μέρος της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Οι στόχοι της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας μακροπρόθεσμα είναι σε πρώτο πλάνο, αλλά η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται πρακτικές λύσεις, σήμερα, για να λειτουργήσουν αποδοτικά οι στόλοι. Αυτό είπε μεταξύ άλλων ο κ. Σπύρος Ζολώτας, Ανώτερος Διευθυντής, Marine South EMEA Region του RINA στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Ελληνικής Τεχνικής Επιτροπής του Ιταλικού Νηογνώμονα.

«Υπάρχουν πολλές πιθανές λύσεις που θα βοηθήσουν στην απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τον άνθρακα, αλλά, στο HTC, ήταν σαφές ότι πολλοί είναι μπερδεμένοι με τις νέες ιδέες και χρειάζονται πρακτικές λύσεις που θα μας πάνε μπροστά σήμερα και θα επιτρέψουν στις εταιρείες να λειτουργούν με τον τρόπο που χρειάζονται. Δεν θα υπάρξει μία και μόνη απάντηση και πρέπει να συνεχίσουμε να διερευνούμε όλες τις επιλογές που έχουμε στη διάθεσή μας», σημείωσε ο κ. Ζολώτας.

Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει κάποιους κρίσιμους στόχους για την απαλλαγή από τον άνθρακα – «ΙΜΟ 2030 και 2050». Η πρόκληση για τους φορείς εκμετάλλευσης, ωστόσο, δεν είναι μόνο ποια τεχνολογία προσφέρει λύση για τις νέες κατασκευές του μέλλοντος, αλλά και τι μπορούν να κάνουν με τους υπάρχοντες στόλους. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά θέματα της πρόσφατης συνάντησης της HTC, που πραγματοποιήθηκε στη μαρίνα της Βουλιαγμένης, 25 χιλιόμετρα νότια της Αθήνας, στις 9 Μαρτίου.

Η RINA έχει μια νέα δομή στις δραστηριότητές του στα γραφεία στην Ελλάδα αφού ελέγχει πλέον την περιφέρεια Νότια Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική καθώς και την νέα Ακαδημία Επιθεωρητών. Ο Giosuè Vezzuto, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της RINA Marine, εξηγεί: «Η Ελλάδα είναι μια σημαντική περιοχή για τη ναυτιλία και για τον RINA και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή την περιοχή. Η νέα Ακαδημία θα εκπαιδεύσει όλους τους επιθεωρητές του RINA και σκοπεύουμε να την επεκτείνουμε ώστε να συμπεριλάβει θέσεις για φοιτητές πανεπιστημίου και νέους πτυχιούχους στο εγγύς μέλλον».

Ο κ. Ζολώτας, αναφέρει: «Οι συναντήσεις του HTC είναι απαραίτητες για την επίτευξη των στόχων του κλάδου μας. Μας επιτρέπει να συζητήσουμε τα  ζητήματα που πραγματικά απασχολούν τη ναυτιλία, να κατανοήσουμε τις ανησυχίες και να μοιραστούμε ζωτικής σημασίας γνώσεις και εμπειρίες».

Η συνάντηση HTC, στην οποία προήδρευαν από κοινού ο κ Θόδωρος Μπαλτατζής, Γενικός Διευθυντής της Technomar Shipping, και ο Άκης Τσιριγκάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Nautilus Energy Management Corp. κάλυψε πολλά θέματα, όπως ενημέρωση για τους κανονισμούς, βελτίωση του CII των υφιστάμενων πλοίων, πτυχές και επιπτώσεις των εναλλακτικών καυσίμων και τις νέες προκλήσεις για τις νέες κατασκευές. Παρουσιάστηκε επίσης και μια ανάλυση από τον Tom Sand, αντιπρόεδρο του τμήματος Marine and Ports της ABB, σχετικά με την τελευταία τεχνολογία ηλεκτρικής πρόωσης, η οποία προσφέρει μια ισχυρή λύση για τη μείωση των εκπομπών.

Τα ψηφιακά εργαλεία αποτελούν ζωτικό μέρος της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η HTC συζήτησε επίσης τις διαθέσιμες σήμερα λύσεις που συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη καθημερινή λειτουργία και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του κλάδου.

Ο κ. Ζολώτας σχολιάζει: «Τα ψηφιακά εργαλεία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Προσφέρουν τρόπους για τη μείωση των λαθών που προέρχονται από τον άνθρωπο  και την απλούστευση των εργασιών επί του πλοίου. Αναλύοντας τα δεδομένα του στόλου, μπορούμε να βρούμε τρόπους να αυξήσουμε την επιχειρησιακή αποδοτικότητα και την απόδοση των πλοίων και να βελτιστοποιήσουμε τα δρομολόγια, οδηγώντας σε χαμηλότερες εκπομπές. Φυσικά, χέρι-χέρι με την ψηφιοποίηση έρχεται και η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η οποία είναι ένας τομέας που επίσης καλύπτεται από την επιτροπή και στον οποίο η RINA επενδύει σημαντικά για να υποστηρίξει τη ναυτιλιακή βιομηχανία».