Skip to main content

Ξηραδάκης: Το πράσινο «κλειδί» για την ανανέωση του ναυτιλιακού στόλου μικρών αποστάσεων

Τα γραφεία της εταιρείας συμβουλευτικών υπηρεσιών XRTC Business Consultants επισκέφθηκε ο Jan Fransen, Executive Director του Green Award Foundation και συναντήθηκε με τον ιδρυτή της εταιρείας, Γιώργο Ξηραδάκη και άλλα στελέχη.

Η συζήτηση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε πολύ φιλικό κλίμα, εξαιτίας της από ετών προσωπικής σχέσης των συνομιλητών, περιλάμβανε την ανταλλαγή απόψεων για την εφαρμογή των ESG προτύπων στη ναυτιλία και τις νέες δυναμικές ευκαιρίες και προκλήσεις που παρουσιάζονται στην ναυτιλιακή βιομηχανία.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της XRTC, το Green Award είναι ένα εθελοντικό σύστημα πιστοποίησης αξιολόγησης ποιότητας που επιθεωρεί και πιστοποιεί μεταξύ άλλων και πλοία. Η απόκτηση του πιστοποιητικού από το Green Award Foundation λειτουργεί ως σήμα ποιότητας και αποφέρει οφέλη στους κατόχους του.

Λιμάνια, ναυτιλιακές οργανώσεις και εταιρίες καθώς επίσης και προμηθευτές ναυτιλιακών υπηρεσιών ή προϊόντων γίνονται υποστηρικτές του Green Award (Green Award Incentive Provider) και προσφέρουν προγράμματα κινήτρων σε πλοία και εταιρίες που γίνονται μέλη του, αποσκοπώντας στην υποστήριξη και βελτίωση τόσο των περιβαλλοντικών επιδόσεων και της ασφάλειας των πλοίων όσο και στην προώθηση υψηλότερων προτύπων ποιότητας. 

Ήδη στην Ελλάδα, τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Ελευσίνας είναι υποστηρικτές του προγράμματος καθώς επίσης και ένας μεγάλος αριθμός ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών εταιρειών. Πρόεδρος του Διεθνούς οργανισμού είναι το ανώτατο στέλεχος της Arcadia Shipmanagement Company Llts  Καπ. Δημήτρης Ματθαίου.

Για την XRTC Business Consultants  η ανάγκη ανανέωσης του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού στόλου μικρών αποστάσεων αποτελεί μια σύγχρονη πρόκληση στην οποία πρέπει να ανταποκριθούμε όπως συμβαίνει και με την ποντοπόρο ναυτιλία. Σύμφωνα με τον κ. Ξηραδάκη, η ανάπτυξη και η πιστοποίηση συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης στις ναυτιλιακές εταιρείες είναι ένα πολύ σημαντικό αν όχι το σημαντικότερο κομμάτι που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για την κατασκευή νέων πλοίων φιλικών προς το περιβάλλον που θα εξυπηρετούν την Ευρώπη ανεξαρτήτως γεωγραφικής θέσης. 

«Είναι γεγονός ότι ο Ευρωπαϊκός Νότος υστερεί σημαντικά του Βορρά στην λήψη μέτρων αλλά και στην ενεργοποίηση των ναυπηγικών προγραμμάτων για την ανανέωση του στόλου του νευραλγικού αυτού τομέα. Στον ναυτιλιακό αυτό τομέα συμπεριλαμβάνονται και τα πλοία της ακτοπλοΐας καθώς επίσης και τα πλοία αναψυχής και τα μικρά κρουαζιερόπλοια» τονίζει ο ίδιος.

Ο κ. Fransen, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τα θέματα της ελληνικής Ναυτιλίας, τόνισε την αναγκαιότητα συντονισμού των ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών εταιρειών στις νέες συνθήκες και προέβλεψε την συνεχόμενη απαίτηση όλων των διεθνών κανονιστικών οργανισμών για τη συμμόρφωση με τις νέες απαιτήσεις του ESG καλύπτοντας τα θέματα Περιβάλλοντος, Κοινωνίας και Διακυβέρνησης, που οδηγούν σε καινοτόμες και διαφανείς διαδικασίες. 

Τα δύο μέρη συμφώνησαν να συνεργαστούν για την εξεύρεση λύσεων που αφορά την αντικατάσταση πολλών τύπων πλοίων και πλοιαρίων που υπηρετούν τις θαλάσσιες μεταφορές.