Skip to main content

Eρευνα: Αντιμέτωποι με αυξημένο κίνδυνο απώλειας ακοής οι επαγγελματίες μουσικοί

Μια νέα γερμανική επιστημονική έρευνα διαπιστώνει ότι οι επαγγελματίες μουσικοί αντιμετωπίζουν σχεδόν τετραπλάσιες πιθανότητες, σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό, να αναπτύξουν κώφωση λόγω των θορύβων στον χώρο της δουλειάς τους, ενώ παράλληλα έχουν και σημαντικά αυξημένο κίνδυνο να νιώθουν ένα διαρκές βόμβο στα αυτιά τους.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Βόλφγκανγκ Άρενς του Πανεπιστημίου της Βρέμης και του Ινστιτούτου Επιδημιολογίας Λάϊμπνιτς, μελέτησαν επί τέσσερα χρόνια περίπου 284.000 περιστατικά απώλειας της ακοής σε σχεδόν 3 εκατομμύρια ανθρώπους ηλικίας 19 έως 66 ετών, από τα οποία τα 238 (ποσοστό 0,08%) αφορούσαν επαγγελματίες μουσικούς (σε σύνολο 2.227 μουσικών), οι οποίοι κατοικούσαν κυρίως σε αστικά κέντρα.

Η ακοή μειώνεται όσο γερνάει κανείς, ωστόσο η έρευνα εστιάστηκε στην απώλεια που προκαλείται από θορύβους στο περιβάλλον, αλλά και στο χώρο εργασίας.

Κάποιος ξαφνικός πολύ δυνατός θόρυβος, όπως μία έκρηξη ή πυροβολισμούς, θα μπορούσε να προκαλέσει μη αναστρέψιμη απώλεια της ακοής, όμως επίσης η κώφωση μπορεί να αναπτυχθεί σταδιακά ως αποτέλεσμα παρατεταμένης έκθεσης σε διάφορους δυνατούς θορύβους, καθώς μειώνεται η ικανότητα να ακούει κανείς όλη τη γκάμα των ήχων.

Προηγούμενες μελέτες είχαν συμπεράνει ότι η παρατεταμένη έκθεση στην μουσική, στην οποία εκ των πραγμάτων εκτίθενται οι επαγγελματίες μουσικοί, έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, αυξάνοντας την ευαισθησία της ακοής τους, ωστόσο, σύμφωνα με τη νέα έρευνα, στους επαγγελματίες μουσικούς οι κίνδυνοι απώλειας της ακοής τους λόγω της μουσικής είναι μεγαλύτεροι από τα δυνητικά οφέλη για την ακουστική ευαισθησία τους.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι το πρόβλημα δεν είναι αμελητέο, καθώς μπορεί να επιδράσει αρνητικά στην ποιότητα ζωής των μουσικών και συνιστούν στους τελευταίους να φοράνε προστατευτικά στα αυτιά τους, είτε παίζουν σε ορχήστρες, είτε σε ροκ μπάντες και γενικότερα σε κάθε περίσταση όπου γίνεται χρήση ενισχυτών.

Ακόμη, εισηγούνται την τοποθέτηση διαχωριστικών ηχητικών «ασπίδων» ανάμεσα στα διαφορετικά τμήματα των ορχηστρών.

Πηγή: ΑΜΠΕ