Άρθρο αμερικανικής εφημερίδας για συνάντηση κορυφής Tesla και Apple πυροδότησε φήμες για πιθανή εξαγορά του ομίλου ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τον τεχνολογικό κολοσό. Θα μπορούσε το πράσινο αυτοκίνητο του μέλλοντος να φέρει το λογότυπο της Apple;
Σύμφωνα με τη San Francisco Chronicle, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Έλον Μασκ είχε συνομιλίες, την περασμένη άνοιξη, με τον επικεφαλής του τομέα συγχωνεύσεων και εξαγορών της Apple Άντριαν Πέρικα, στο Κουπερτίνο, ενώ παρών φέρεται να ήταν και ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Τιμ Κουκ.
Τον περασμένο Οκτώβριο, ο Αντνάν Άχμαντ της γερμανικής Berenberg Bank υπέγραφε ανοιχτή επιστολή-έκκληση προς το CEO της Apple να εξαγοράσει την Tesla, υποστηρίζοντας ότι «τα πάντα σχετίζονται με τους νέους δρόμους ανάπτυξης που υπάρχουν για την Apple, την επόμενη πενταετία και αργότερα». Λάδι στη φωτιά έριξαν και οι πρόσφατες δηλώσεις του Κουκ, ότι η Apple δεν αποκλείει «τεράστιες» εξαγορές.
Ερωτηθείς σχετικά από το Bloomberg, ο Μασκ χαρακτήρισε «πολύ απίθανο» το ενδεχόμενο εξαγοράς της Tesla από οποιονδήποτε όμιλο για να προσθέσει, ωστόσο, ότι «εάν μία ή περισσότερες εταιρείες μας προσέγγιζαν πέρυσι για κάτι τέτοιο, δεν υπάρχει περίπτωση να το σχολιάζαμε. Είχαμε συζητήσεις με την Apple, αλλά δεν μπορώ να σχολιάσω εάν αυτές επικεντρώθηκαν γύρω από κάποιου είδους εξαγορά.»
Σύμφωνα με τους πιο ρεαλιστές αναλυτές, το πιθανότερο είναι ότι αντικείμενο των συνομιλιών ήταν κάποιου είδους συνεργασία, ενδεχομένως για ενσωμάτωση τεχνολογιών της Apple στα οχήματα της Tesla. «Πιστεύω ότι οι πιθανότητες συγχώνευσης είναι μηδαμινές, όμως υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες για μια συνεργασία», εκτίμησε μιλώντας στο CNBC ο αναλυτής τεχνολογίας της Jefferies Πίτερ Μίσεκ. «Όταν ο Στιβ Τζομπς έφυγε, άφησε ένα τεράστιο κενό που παραμένει ακόμη και τώρα – με όλο αυτό το ταλέντο που έχουν στην Apple – οπότε οπωσδήποτε θα ενδιαφέρονταν για συνεργασίες και ο Έλον Μασκ σίγουρα ταιριάζει σε αυτό που ψάχνουν», είπε.
Την ίδια ώρα, η Tesla ετοιμάζεται να ανακοινώσει λεπτομέρειες για την ανέγερση γιγαντιαίου εργοστασίου – του “giga factory” – στο οποίο η εταιρεία ποντάρει για να επιταχύνει την κατασκευή μπαταριών για τα οχήματά της σε συνεργασία με την Panasonic και να χαμηλώσει το κόστος. «Με αυτήν την εγκατάσταση, είμαστε πολύ σίγουροι ότι θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα συναρπαστικό και οικονομικό αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα τρία χρόνια», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο όμιλος.