Αυξημένα τα κέρδη της Hellenic Seaways για τη χρήση 2016

Α. Αγαπητός: Βελτίωση των μεγεθών και παρουσίαση του «Νήσος Σάμος»
Παρασκευή, 31 Μαρτίου 2017 07:38
UPD:07:38
FOSPHOTOS/Alexandros Katsis

Το «Νήσος Σάμος», που πλέον θα είναι το μεγαλύτερο πλοίο της γραμμής, έχει μήκος 192,91 μέτρα, πλάτος 29,40 μέτρα, ενώ μπορεί να μεταφέρει με ασφάλεια 2.210 επιβάτες και 750 οχήματα.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου
lkar@naftemporiki.gr

Tα ίδια τα αποτελέσματα των τελευταίων χρόνων της Hellenic Seaways δίνουν την κατάλληλη απάντηση σε όποιες κατηγορίες δέχεται η διοίκησή της, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Αντώνη Αγαπητό. Ο κ. Αγαπητός, σε συνέντευξη Τύπου με την ευκαιρία της παρουσίασης του επιβατηγού οχηματαγωγού «Νήσος Σάμος» που θα δρομολογηθεί από σήμερα στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος Νάξος Σαντορίνη, απάντησε χθες σε σχετικές ερωτήσεις για τις κατηγορίες που έχουν «απαγγείλει» εναντίον του και εναντίον της υπόλοιπης διοίκησης της HSW οι Μινωικές Γραμμές, θυγατρική του Ομίλου Grimaldi.

Επισημαίνεται ότι οι Μινωικές, που ελέγχουν το 48,5% της HSW, αλλά έχουν αποκλειστεί από το διοικητικό τους συμβούλιο, έχουν ζητήσει έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της HSW η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 20 Απριλίου και ζητούν «εξηγήσεις» για την πώληση του «Highspeed 6», το κόστος μετασκευής του «Νήσος Σάμος» και τα οικονομικά αποτελέσματα της επιχείρησης.

Ο κ. Αγαπητός απαντώντας σε σχετική ερώτηση αποκάλυψε ότι τα έσοδα της HSW από 104 εκατ. ευρώ το 2014 ανήλθαν στα 132 εκατ. ευρώ το 2015 και στα ίδια επίπεδα κυμάνθηκαν το 2016, παρά το γεγονός ότι το 2016 δεν υπήρχαν έσοδα από τη διακίνηση των προσφυγικών ροών. Τα EBITDA από 6,5 εκατ. ευρώ το 2014 ανέβηκαν στα 24,6 εκατ. ευρώ το 2015 και στα 18 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα καθαρά κέρδη από 3,9 εκατ. ευρώ το 2015 αυξήθηκαν στα 6,5 εκατ. ευρώ το 2016. Επίσης ο δανεισμός μειώθηκε από 183 εκατ. ευρώ στα 143 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2016 και εκτός αυτού η HSW αγόρασε και ένα πλοίο, το νυν «Νήσος Σάμος», με ίδια κεφάλαια.

Ο ίδιος σημείωσε ότι το λογικό είναι ο μέτοχος να επιδιώκει θετικά αποτελέσματα για την εταιρεία του προκειμένου να αυξηθεί και η αξία της μετοχής της και να καρπωθεί έτσι την υπεραξία. Ίσως, ανέφερε σε άλλη αποστροφή του λόγου του «καρφώνοντας» εμμέσως πλην σαφώς την πλευρά των Μινωικών και του Ομίλου Grimaldi, κάποιος άλλος να έχει μία διαφορετική ατζέντα και να θέλει να απαξιώσει την αξία της εταιρείας. Πάντως, υπεραμύνθηκε της ύπαρξης διαφάνειας σημειώνοντας ότι ειδικά η Τράπεζα Πειραιώς, ως μέτοχος, είναι ένας οργανισμός που γνωρίζει να κάνει ελέγχους.

Σημείωσε ακόμη με νόημα ότι «θα χαιρόμουν ιδιαίτερα εάν είχα ακούσει μία εποικοδομητική πρόταση από κάποιο μέτοχο της εταιρείας», υπονοώντας προφανώς την πλευρά Grimaldi. «Πάντως, ως ακτοπλόος δεν αισθάνομαι ανταγωνίστρια τις Μινωικές Γραμμές η οποία έχει δυο πλοία μόνο στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς, αλλά την Blue Star Ferries ή τη Seajets, εταιρείες με τις οποίες δραστηριοποιούμαστε σε ίδιες γραμμές. Εκεί θα αγωνιστώ για να μη χάσω ούτε ένα εισιτήριο» υπογράμμισε.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Ν» σημείωσε ότι η εταιρεία σταδιακά αυξάνει το μερίδιο των εσόδων της που προέρχεται από τα συμβατικά πλοία, υλοποιώντας μία στρατηγική ενίσχυσης του στόλου των συμβατικών, ενώ προανήγγειλε τη δρομολόγηση στην ελληνική ακτοπλοΐα και ειδικότερα στις Κυκλάδες και του «Νήσος Χίος» μόλις ολοκληρωθεί η ναύλωσή τους το εξωτερικό. Μιλώντας γενικότερα για την ακτοπλοϊκή κίνηση, εκτίμησε ότι θα υπάρξει μία μικρή αύξηση φέτος που θα οφείλεται κυρίως στους ξένους τουρίστες.

Αναφορικά με τη δρομολόγηση του «Νήσος Σάμος» στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη, ο κ. Αγαπητός είπε ότι «είναι ένα πλοίο στο οποίο επενδύσαμε πολλά εκατομμύρια ευρώ, από ίδια κεφάλαια, για την πλήρη μετασκευή του στα Ναυπηγεία Περάματος με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται μέχρι σήμερα στο Αιγαίο».

Στα υπέρ της νέας γραμμής θεωρείται το βραδινό δρομολόγιο της Παρασκευής καθώς δίνει τη δυνατότητα στον επιβάτη να βρίσκεται στη Σαντορίνη το Σάββατο το πρωί και να γλιτώνει μία διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών της, η HSW στελέχωσε το «Νήσος Σάμος» με πλήρωμα 99 έμπειρων ναυτικών, οι οποίοι θα εξασφαλίσουν την παροχή ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών εν πλω.

Προτεινόμενα για εσάς

Σχετικά σύμβολα

  • ΠΕΙΡ

Σχολιασμένα