Skip to main content

Όταν ο μεγαλύτερος διαχειριστής κεφαλαίων και ο «βασιλιάς των ομολόγων» συμφωνούν: Τρέξτε σε χρυσό, ασήμι και bitcoin

Η Fed μειώνει τα επιτόκια, η Ουάσιγκτον παίζει με «οικονομική καταπίεση» και οι επενδυτικοί γίγαντες δείχνουν τον δρόμο προς τα σκληρά assets

Προσθέστε την «Ν» ως προτιμώμενη πηγή στο Google

Όταν ο μεγαλύτερος διαχειριστής κεφαλαίων στον κόσμο και ο Τζέφρι Γκούντλαχ – γνωστός ως «βασιλιάς των ομολόγων» – συγκλίνουν στην ίδια στρατηγική, οι αγορές ακούν με προσοχή.

Το μήνυμά τους είναι σαφές: εγκαταλείψτε τα ομόλογα και στραφείτε σε χρυσό, ασήμι και bitcoin. Σήμερα ο χρυσός εκτινάχθηκε σε νέα ιστορικά υψηλά επίπεδα, πάνω από τα 3.750 δολάρια η ουγκία.

Η BlackRock, με υπό διαχείριση ενεργητικό 10 τρισ. δολαρίων, παρουσίασε πρόσφατα στρατηγική που ευνοεί τα πολύτιμα μέταλλα και τα κρυπτονομίσματα, μετά την τελευταία μείωση επιτοκίων της Fed. Σχεδόν ταυτόχρονα, ο Gundlach δήλωσε στο CNBC ότι το να καλύπτει ο χρυσός το 25% του χαρτοφυλακίου «δεν είναι υπερβολή», προβλέποντας μάλιστα άνοδο έως τα 4.000 δολάρια η ουγκιά.

Ο κρυφός φόρος

Πίσω από αυτές τις κινήσεις βρίσκεται μια ανησυχητική πραγματικότητα, σχολιάζει το Market Watch: η λεγόμενη «οικονομική καταπίεση» (financial repression). Πρόκειται για τη στρατηγική μείωσης της πραγματικής αξίας του χρέους μέσω αρνητικών πραγματικών επιτοκίων.

  • Οι αποταμιεύσεις αποδίδουν λιγότερο από τον πληθωρισμό.
  • Η αγοραστική δύναμη φθίνει χρόνο με τον χρόνο.
  • Το κράτος καλύπτει χρέη χωρίς να αυξάνει φόρους ή να μειώνει δαπάνες.
  • Ιστορικά, μεταξύ 1942–1951, οι Αμερικανοί ομολογιούχοι έχασαν έως και 30% της αξίας τους.

Η παγίδα των ψηφιακών δολαρίων

Η νέα μορφή πίεσης έρχεται μέσω stablecoins. To Tether, με αποθεματικά 170 δισ. δολαρίων, ετοιμάζεται να λανσάρει το USA₮ – ψηφιακό δολάριο που υποχρεωτικά θα στηρίζεται σε αμερικανικά ομόλογα.

Αυτό σημαίνει ότι όποιος το χρησιμοποιεί θα χρηματοδοτεί το αμερικανικό χρέος με αποδόσεις κατώτερες του πληθωρισμού.

Η ειρωνεία; Ενώ προωθούν το stablecoin, οι ίδιοι οι εκδότες επενδύουν τα κέρδη τους σε χρυσό (8,7 δισ. δολάρια), μεταλλευτικές εταιρείες και bitcoin, εξηγεί το MarketWatch.

Οδηγός επιβίωσης: Χρυσός, ασήμι, bitcoin

Η ιστορία δείχνει ότι σε περιόδους οικονομικής καταπίεσης, μόνο τα «σκληρά» assets διασώζουν αξία.

Χρυσός: Η κλασική ασφάλεια, με τις κεντρικές τράπεζες να αγοράζουν μαζικά.
Ασήμι: Φθηνότερη εναλλακτική, με ισχυρή βιομηχανική ζήτηση (ΑΠΕ, ηλεκτρικά οχήματα).
Bitcoin: Το «ψηφιακό χρυσάφι» που δεν μπορεί να κατασχεθεί ή να υποτιμηθεί.
Η προτεινόμενη στρατηγική: 10% σε χρυσό και ασήμι, 10% σε bitcoin, έξοδος από τα μακροπρόθεσμα ομόλογα.

Όταν οι «παίκτες του καζίνο» αρχίζουν να στοιχηματίζουν ενάντια στο ίδιο το παιχνίδι, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: τα χαρτιά αλλάζουν. Ο χρυσός, το ασήμι και το bitcoin δεν είναι πλέον περιθωριακή επιλογή, αλλά κεντρικό κομμάτι του νέου επενδυτικού playbook.

Προτιμώμενη πηγή στην Google

Για να εμφανίζονται περισσότερα άρθρα της Ναυτεμπορικής στις αναζητήσεις σας εύκολα και γρήγορα, πρέπει να προσθέσετε το site στις προτιμώμενες πηγές σας. Μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας εδώ.