Skip to main content

Γ. Καραγιάννης: Ο ιδιωτικός τομέας πρέπει να επενδύσει περισσότερο σε εξοπλισμό και ανθρώπινους πόρους

Τέλη Φεβρουαρίου οι προσφορές για τον φορέα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης

Πρόσκληση στον ιδιωτικό τομέα να επενδύσει ακόμα περισσότερο και σε επίπεδο εξοπλισμού και σε επίπεδο ανθρωπίνων πόρων και στις μεγάλες εταιρείες να ολοκληρώσουν τον μετασχηματισμό τους από παραδοσιακές οικογενειακές επιχειρήσεις σε ανταγωνιστικούς Ομίλους που θα μπορούν να σταθούν ως ίσοι προς ίσους απέναντι σε μεγάλους διεθνείς Ομίλους απηύθυνε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας απόψε στην εκδήλωση της Κοπής της Πίτας του ΤΕΕ-Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας για το νέο έτος.

Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, όπως τόνισε ο κ. Καραγιάννης, η ετήσια αξία παραγωγής των δραστηριοτήτων του ευρύτερου κατασκευαστικού κλάδου, εκτιμάται ότι θα πλησιάσει τα 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2025, θα φτάσει δηλαδή στα επίπεδα του 2004, ενώ το 2015 ήταν στα μισά, ενώ παράλληλα ως το 2025 και πάλι αναμένεται οι κατασκευές να φτάσουν στο 8% του ΑΕΠ από 4% που ήταν το 2020. Όσον αφορά, δε, στη Βόρεια Ελλάδα τόνισε ότι τα  5 από τα 10 δισ. ευρώ του συνολικού σχεδίου για τη Βόρεια Ελλάδα είναι έργα υποδομής που εκτελεί το Υπουργείο Υποδομών και οι εποπτευόμενοι φορείς του.

Μετρό Θεσσαλονίκης – Flyover – ΟΛΘ

Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι θα είναι το πλέον σύγχρονο στην Ελλάδα και από τα πιο σύγχρονα σε όλη την Ευρώπη και ότι ήδη ετοιμάζονται οι επόμενες επεκτάσεις τόσο δυτικά όσο και προς το αεροδρόμιο, ενώ επίσης γνωστοποίησε ότι οι προσφορές για τον φορέα λειτουργίας θα υποβληθούν στα τέλη του μήνα, προσθέτοντας ότι προχωρά κανονικά και η επέκταση προς την Καλαμαριά.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών και στο έργο του Flyover, του οποίου η σύμβαση υπογράφηκε στα τέλη του 2022 παρουσία του πρωθυπουργού, επισημαίνοντας ότι θα αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης κάνοντας τις μετακινήσεις πιο γρήγορες, οικονομικές και ασφαλείς και ότι είναι ένα έργο που δημοπρατήθηκε, συμβασιοποιήθηκε και ξεκινά από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Επίσης ανέφερε ότι εντός του 2023 θα υπάρχουν ανάδοχοι για δύο σημαντικά οδικά έργα ΣΔΙΤ, το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και το Δράμα-Αμφίπολη, όπως και ότι έχει περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού το cluster των Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας. που περιλαμβάνει την κατασκευή, μέσω ΣΔΙΤ, των νέων Δικαστικών Μεγάρων Σερρών, Έδεσσας και Κιλκίς και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Καραγιάννης έδωσε επίσης έμφαση στο μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της σύνδεσης του ΟΛΘ και κυρίως του 6ου Προβλήτα με τα λιμάνια της Καβάλας της Αλεξανδρούπολης, τη γειτονική Βουλγαρία και τη Μαύρη Θάλασσα, προσδίδοντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις μεταφορές ελληνικών προϊόντων, αλλά αξιοποιώντας και τους λιμένες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Παράλληλα γνωστοποίησε ότι βρίσκεται στην τελική φάση η διαγωνιστική διαδικασία για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Δυτικής Θεσσαλονίκης, υπογραμμίζοντας ως προς το μέγεθος των παρεμβάσεων που γίνονται στον σιδηρόδρομο ότι πως το «Θεσσαλονίκη -Τοξότες» και το «Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο» είναι έργα με προϋπολογισμό που αγγίζουν τα 2,8 δισ. ευρώ.

ΤΕΕ/ΤΚΜ – ΑΠΘ

Ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης, πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Γιώργος Τσακουμής, τόνισε την ανάγκη να ανοίξει νέα συζήτηση για νέα γενιά έργων και δράσεων για την πόλη, όπως επίσης και ότι ενόψει των εκλογών πρέπει να επικρατήσει δημιουργικός διάλογος και όχι μετωπικές συγκρούσεις, διότι τα μεγάλα έργα και οι μεταρρυθμίσεις έχουν ορίζοντα μεγαλύτερο της τετραετίας, ενώ ο κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Κυριάκος Υάκινθος, απηύθυνε έκκληση για άμεση επαναφορά των κονδυλίων υπέρ των Πολυτεχνείων για να καλυφθούν οι ανάγκες εξοπλισμού των εργαστηρίων κ.ο.κ., τονίζοντας ότι λειτουργούν υπό αντίξοες συνθήκες.