Την Τετάρτη αναμένεται να εξεταστεί από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το βελτιωμένο master plan (επενδυτικό σχέδιο) του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά, που περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτηση επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops).
Στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου από τον ΟΛΠ, αφού εξετασθεί και εγκριθεί από την ΕΣΑΛ, θα επιφέρει εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, αφού αναμένεται να υλοποιηθούν έργα ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ.
Το master plan περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, όπως έχει ήδη αναφερθεί, μία τέταρτη προβλήτα για την εξυπηρέτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που ανεβάζει τη συνολική δυναμικότητα του λιμανιού στα 10 εκατ. teu, γεγονός που σημαίνει ότι φέρνει τον Πειραιά στην τρίτη θέση μεταξύ των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης. Επίσης οι επενδύσεις αυτές δημιουργούν νέα δυναμική και στον τομέα της κρουαζιέρας. Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει όμως την κατασκευή νέας αποθήκης, πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων, κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), (Σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργά MALL στον νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας.), ξενοδοχεία κ.λπ. Δεν περιλαμβάνει σχέδια για ναυπηγείο, ενώ προβλέπει και τη μείωση της δυναμικότητας του εμπορικού κέντρου, τον σταθμό της κρουαζιέρας που θα απευθύνεται τελικά μόνο τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, δύο επενδύσεις που συγκέντρωσαν αντιδράσεις, από τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και τον εμπορικό κόσμο του Πειραιά.
Τα νέα σχέδια ανάπτυξης του Λιμανιού του Πειραιά, πριν συζητηθούν στην ΕΣΑΛ, θα πρέπει να περάσουν από διαδικασία διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ