Skip to main content

Αερομεταφορείς: Πώς επηρεάζονται από την κλιμάκωση στην Ουκρανία

Η συσσώρευση ρωσικών στρατευμάτων κοντά στα ουκρανικά σύνορα και η απειλή ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει ένα έντονο γεωπολιτικό σκηνικό με προεκτάσεις σε διάφορους τομείς. Ο ταξιδιωτικός κλάδος είναι ένας από αυτούς, με τους αερομεταφορείς να αλλάζουν το πρόγραμμα τους για να περιορίσουν την έκθεσή τους στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας.  Παρόλα αυτά, οι πτήσεις προς και έξω από τη χώρα συνεχίζονται. 

Ο μεταλύτερος low-cost αερομεταφορέας της Ευρώπης, Ryanair, μείωσε τον αριθμό των πτήσεών του από και προς την Ουκρανία, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. «Η ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματός μας είναι η νούμερο ένα προτεραιότητά μας και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τα προγράμματά μας και να τα προσαρμόζουμε ανάλογα», ανέφερε ο ιρλανδικός αερομεταφορέας. 

Προσαρμογές στο πρόγραμμά τους έκαναν επίσης η Deutsche Lufthansa και οι ελβετικές και αυστριακές μονάδες της, αλλάζοντας ορισμένες πτήσεις προς το Κίεβο από το βράδυ στο πρωί για λόγους ασφαλείας, επιτρέποντας στο πλήρωμα να αποφύγει τη διανυκτέρευση στην ουκρανική πρωτεύουσα, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Αντίστοιχα και ο ολλανδικός αερομεταφορέας KLM, ανέφερε αυτή την εβδομάδα η Interfax-Ukraine.

Ε[ιπλέον, στις 19 Ιανουαρίου οι καναδικές εταιρείες εκμετάλλευσης αεροσκαφών έλαβαν οδηγία να μην πετούν πάνω από τα νότια και ανατολικά τμήματα της Ουκρανίας «λόγω του πιθανού κινδύνου από την αυξημένη στρατιωτική δραστηριότητα και τον αποκλειστικό αντιαεροπορικό οπλισμό στην ανατολική Ουκρανία».

Από την άλλη, οι αερομεταφορείς, όπως η LOT Polish Airlines και η Wizz Air Holdings της Ουγγαρίας, δήλωσαν ότι συνεχίζουν τις απευθείας πτήσεις προς την Ουκρανία, αλλά είναι έτοιμοι να αλλάξουν σχέδια εφόσον χρειαστεί.

Στο μεταξύ, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας παρακολουθεί επίσης, σε συντονισμό με την αεροπορική βιομηχανία και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δήλωσε εκπρόσωπος του οργανισμού. 

Ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών, Γουίλιαμ Γουόλς, δήλωσε από την πλερά του ότι η εμπορική ομάδα αεροπορικών εταιρειών συνεργάζεται με την Eurocontrol, η οποία επιβλέπει τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, για να διασφαλίσει ότι η κυκλοφορία που πρέπει να εισέλθει στην Ουκρανία και γύρω από την Ουκρανία μπορεί να αποφύγει περιοχές πιθανής σύγκρουσης. «Αυτή είναι μια περιοχή του κόσμου που έχει δει προβλήματα στο παρελθόν», είπε στις 25 Ιανουαρίου. «Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει σημαντικά τον όγκο της κίνησης που διέρχεται από τον εναέριο χώρο και αυτό συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια», πρόσθεσε. 

Να σημειωθεί ότι μετά την κατάρριψη της πτήσης MH17 της Malaysian Airlines τον Ιούλιο του 2014 πάνω από την Ουκρανία, οι αερομεταφορείς γενικά αποφεύγουν να πετούν πάνω από τη χώρα. Το Boeing 777, το οποίο είχε αναχωρήσει στις 17 Ιουλίου 2014 από το Άμστερνταμ για την Κουάλα Λουμπούρ, κατερρίφθη ενώ πετούσε πάνω από τη ζώνη της ένοπλης σύγκρουσης με τους φιλορώσους αυτονομιστές στην ανατολική Ουκρανία. Οι εμπορικές πτήσεις εξακολουθούν να απαγορεύονται πάνω από την ανατολική Ουκρανία και την Κριμαία.

Οι διεθνείς ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πτήση κατερρίφθη από πύραυλο αέρος-εδάφους ρωσικής κατασκευής, με τον Ρώσο πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν να απορρίπει τους ισχυρισμούς ότι η Ρωσία ήταν πίσω από την ενέργεια.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg