Skip to main content

Talk of the market – Από τις παλινωδίες (Jumbo) στην ανθεκτικότητα (Mytilineos)

Το ελληνικό χρηματιστήριο ακολούθησε το θετικό momentum των διεθνών αγορών και σημείωσε άνοδο για τρίτη συνεχόμενη συνεδρίαση χθες, ωστόσο το αγοραστικό ενδιαφέρον παρέμεινε υποτονικό, όπως αυτό αποτυπώνεται στην αξία των συναλλαγών που δεν έφτασε ούτε τα 50 εκατ. ευρώ. Ο Γενικός Δείκτης ενισχύθηκε κατά 0,49%, χωρίς να καταφέρει να πάρει ουσιαστική απόσταση από τις 750 μονάδες ενώ σήμερα παραμένει εγκλωβισμένος σε ένα στενό εύρος τιμών. 

Το ποσό των 812,5 εκατ. ευρώ συγκέντρωσε το ελληνικό δημόσιο από την έκδοση εντόκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας. Το συνολικό ποσό που δημοπρατήθηκε ήταν 625 εκατ. ενώ οι συνολικές προσφορές έφτασαν τα 1,071 εκατ. ευρώ και η ζήτηση κάλυψε την προσφορά 1,71 φορές έναντι 1,95 φορές σε αντίστοιχη δημοπρασία του Ιανουαρίου. Το επιτόκιο διαμορφώθηκε σε -0,32%, δηλαδή αμετάβλητο από την προηγούμενη δημοπρασία. Σήμερα θα γίνουν δεκτές ανταγωνιστικές προσφορές ύψους 187,5 εκατ. ευρώ αυξάνοντας το συνολικό ποσό που συγκεντρώθηκε σε 1 δισ. ευρώ.

Υψηλές αντοχές και ανθεκτικότητα επέδειξε στην κρίση της πανδημίας το 2020 η Mytilineos που απορρόφησε αποτελεσματικά τους κραδασμούς εμφανίζοντας λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙΤDA) 315 εκατ. ευρώ, αμετάβλητη σε σύγκριση με το 2019, με καθαρά κέρδη μετά από δικαιώματα μειοψηφίας 129 εκατ. ευρώ ενώ το προτεινόμενο μέρισμα ανέρχεται σε 0,36 ευρώ ανά μετοχή (προσαρμοσμένο για τις ίδιες μετοχές) που αντιστοιχεί σε 41% των καθαρών κερδών έναντι 35,5% το 2019.

Τα δύο νέα concept καταστημάτων που έχει σχεδιάσει, Veneti Go και Cremeria Veneti ενεργοποιεί άμεσα η Βενέτης διερευνώντας ταυτόχρονα την ανάπτυξη στο εξωτερικό του “πιλότου” Venetis Great και ενισχύοντας το υφιστάμενο δίκτυο με νέα καταστήματα ενώ σε συνδυασμό με αυτές τις κινήσεις λανσάρει καινοτομίες όπως το “κατεψυγμένο γαλακτομπούρεκο” για να κάνει ντεμπούτο στο κανάλι της μαζικής αγοράς των supermarket. Με αυτή τη στρατηγική η Βενέτης ευελπιστεί το 2021 να καλύψει μέρος της ζημιάς που υπέστη το 2020, και αποτυπώνεται σε πτώση 24% των πωλήσεων, κυρίως λόγω της κάμψης εσόδων στον τομέα της εστίασης.

Τα έσοδα από υπηρεσίες της Vodafone Ελλάδος στο διάστημα Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2020 διαμορφώθηκαν σε 211 εκατ. ευρώ έναντι  219 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019 σημειώνοντας μείωση 3,6%. Στο εννεάμηνο (Απρίλιος – Δεκέμβριος 2020) τα έσοδα από υπηρεσίες της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 632 εκατ. ευρώ, μειωμένα σε ετήσια βάση 4,8% έναντι 664 εκατ. ευρώ την περίοδο Απριλίου – Δεκεμβρίου 2019). Η πελατειακή βάση στην κινητή διαμορφώνεται σε 4,123 εκατ. με μείωση 1,8% και με ποσοστό συμβολαίων 39,7%. Οι συνδρομητές στη σταθερή αυξήθηκαν 1,8% στους 960.000 πελάτες και η κατανάλωση data το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2020 έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2019 αυξήθηκε κατά 80,9%. 

Συνεχίζονται τα μπρος-πίσω της διοίκησης της Jumbo με το άνοιξε-κλείσε των καταστημάτων στις “κόκκινες περιοχές”. Με νεότερη ανακοίνωση που εκδόθηκε αργά χθες το βράδυ η εταιρεία ενημέρωνε το κοινό ότι προχωρά σε νέα αναστολή της λειτουργίας των καταστημάτων Jumbo στις “κόκκινες περιοχές” (δηλαδή σε Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα) από σήμερα Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου, και μέχρι την επέκταση της μεθόδου click inside σε όλο το εύρος των προϊόντων. Μετά την ανακοίνωση του νέου πλαισίου λειτουργίας του λιανεμπορίου στις “κόκκινες” περιοχές της χώρας με τις μεθόδους click inside και click away, η αρχική πρόθεση της εταιρείας ήταν να μην λειτουργήσει τα καταστήματα Jumbo στις περιοχές αυτές. Αλλά τελικά προς το συμφέρον των εργαζομένων και της εθνικής οικονομίας αναθεώρησε. Όμως στην πράξη το μοντέλο δεν λειτούργησε για την εταιρεία που αναθεώρησε εκ νέου τις αποφάσεις της…

naftemporiki.gr