Skip to main content

Γερμανία: Επιδεινώθηκε περαιτέρω το καταναλωτικό κλίμα το Νοέμβριο στις -6,7 μονάδες

Περαιτέρω επιδείνωση καταγράφηκε στο καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία το Νοέμβριο, καθώς το μερικό lockdown για τον περιορισμό του δεύτερου κύματος του κορωνοϊού στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, έπληξε τις προσδοκίες των νοικοκυριών αναφορικά με το εισόδημά τους, ενώ παράλληλα οι καταναλωτές εμφανίζονται απρόθυμοι να αγοράσουν, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που δημοσιεύθηκαν σήμερα Πέμπτη.

Όπως ανακοίνωσε το ινστιτούτο GfK ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, βάσει έρευνας σε περίπου 2.000 Γερμανούς, υποχώρησε στο -6,7 το Νοέμβριο, από το αναθεωρημένο -3,2 τον προηγούμενο μήνα.

Η ανάγνωση ήταν χαμηλότερη από την πρόβλεψη του Reuters για πτώση στο -5.

Ο ειδικός για την κατανάλωση του GfK, Ρολφ Μπερκλ, δήλωσε ότι παρόλο που τα καταστήματα λιανικής παραμένουν ανοιχτά μέχρι στιγμής, το κλείσιμο εστιατορίων, μπαρ, ξενοδοχείων και χώρων ψυχαγωγίας από τις 2 Νοεμβρίου, έχει επηρεάσει τη διάθεση των καταναλωτών.

Τα αυξανόμενα κρούσματα εντείνουν την αβεβαιότητα, έτσι οι Γερμανοί συγκρατούν περισσότερο τα χρήματά τους, πρόσθεσε.

«Οι ελπίδες για ταχεία ανάκαμψη που προέκυψαν στις αρχές του καλοκαιριού έχουν σίγουρα ξεθωριάσει», δήλωσε ο Μπερκλ.

Το επιχειρηματικό κλίμα στη Γερμανία επιδεινώθηκε επίσης το Νοέμβριο, υποδηλώνοντας ότι η οικονομία θα συρρικνωθεί το δ΄ τρίμηνο εξαιτίας των νέων περιορισμών, όπως ανέφερε το Ινστιτούτο Ifo την Τρίτη.

Τα κρούσματα στη Γερμανία έχουν αυξηθεί και πλησιάζουν το 1 εκατομμύριο, με τους ημερήσιους θανάτους από τον κορωνοϊό να φθάνουν στο ρεκόρ των 410 χθες Τετάρτη.

Η Άγκελα Μέρκελ συμφώνησε με τους ηγέτες των 16 ομόσπονδων κρατιδίων της Γερμανίας να επεκτείνουν και να εντατικοποιήσουν τα μέτρα κατά του κορωνοϊού έως τις 20 Δεκεμβρίου τουλάχιστον και είναι πιθανό να τα παρατείνουν μέχρι τον Ιανουάριο, όπως δήλωσε χθες Τετάρτη η Γερμανίδα καγκελάριος.

«Μόνο μια αξιοσημείωτη μείωση των κρουσμάτων και η χαλάρωση των περιορισμών θα επαναφέρουν περισσότερη αισιοδοξία», δήλωσε ο Μπερκλ, προσθέτοντας ότι το ποσοστό μολύνσεων τις επόμενες εβδομάδες, θα καθορίσει εάν το καταναλωτικό κλίμα θα σταθεροποιηθεί ξανά.

Πηγή: Reuters