Οι αερομεταφορείς Wizz Air και EasyJet θα πρέπει να συγχωνευθούν ή να πωληθούν σε άλλους αερομεταφορείς. Αυτή είναι η άποψη του διευθύνοντα συμβούλου της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, στον απόηχο της είδησης ότι η EasyJet απέρριψε πρόταση εξαγοράς από ανώνυμο μνηστήρα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η πρόταση ήταν της Wizz Air.
Η προσέγγιση αυτή ήταν το πρώτο σημάδι ζυμώσεων στην ευρωπαϊκή βιομηχανία που υπέστη σοβαρό πλήγμα για 18 μήνες και εδώ και καιρό θεωρείται ώριμη για αναδιάρθρωση.
«Τόσο η EasyJet όσο και η Wizz είτε θα πρέπει είτε να εξαγοραστούν είτε ενωθούν μαζί », δήλωσε στους Financial Times ο Ο’ Λίρι.
Όπως είπε, μεγάλοι αερομεταφορείς όπως η ιδιοκτήτρια της British Airways IAG, η Lufthansa ή η Air France θα μπορούσαν τελικά να προσπαθήσουν να αγοράσουν ανταγωνίστριες αεροπορικές εταιρείες, είτε πρόκειται για ανταγωνιστές χαμηλού κόστους είτε για μικρότερες αεροπορικές εταιρείες.
Για τον ίδιο, ένας συνδυασμός μεταξύ Wizz και EasyJet θα είχε νόημα, δεδομένου ότι και οι δύο τρέχουν στόλους αποτελούμενους μόνο από Airbus και καλύπτουν διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές.
Μια τέτοια εξέλιξη θα έδινε στη φιλόδοξη Wizz ένα άμεσο μεγάλο αποτύπωμα στη δυτική Ευρώπη, μια περιοχή στην οποία μεταβαίνει αργά μετά την ανάπτυξη της στην εγχώρια αγορά της στην ανατολική Ευρώπη τα τελευταία 15 χρόνια.
Όμως, όπως και η Ryanair, έχει δημιουργήσει ένα φοβερό μοντέλο λειτουργίας διατηρώντας το δικό της λειτουργικό κόστος πολύ χαμηλό. Μια σύνδεση με την EasyJet θα φέρει μαζί της υψηλότερο κόστος και την ανάγκη λειτουργίας από πιο ακριβά αεροδρόμια.
«Το ερώτημα θα ήταν, θα βελτιώσει η Wizz το κόστος της EasyJet ή το κόστος της EasyJet θα καταστρέψει τη βάση κόστους της Wizz», αναρωτήθηκε ο Ο’ Λίρι ο οποίος θεωρεί αναγκαία την αναδιάρθρωση στην ευρωπαϊκή αεροπορική βιομηχανία.
«Η αναδιάρθρωση πρέπει να συμβεί και θα συμβεί. Είναι αναπόφευκτο, ιδίως να βγαίνουμε από τον Covid », πρόσθεσε.
Ο Ο’ Λίρι πιστεύει ότι οι αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται τεράστια κλίμακα για να επιβιώσουν και ότι η κατακερματισμένη ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.
Πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις δεν ήταν διατεθειμένες να χάσουν τις εθνικές τους αεροπορικές εταιρείες προσφέροντάς τους σωσίβια σωτηρίας για να επιβιώσουν από τον αντίκτυπο της πανδημίας. Πράγμα που όμως ενόχλησε τον CEO της Ryanair ο οποίος έχει εκφραστεί πολλές φορές επικριτικά για τα πακέτα διάσωσης των αερομεταφορέων λέγοντας πως διασώζονται οι αγαπημένες εταιρείες των κυβερνήσεων την ώρα που άλλες αγωνίζονται να επιβιώσουν από τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού.
naftemporiki.gr