Τον πίνακα του Σάντρο Μποτιτσέλι με το πρόσωπο της Μαντόνα -που κοσμούσε το ουαλικό Μουσείο- οι άνθρωποι της τέχνης τον θεωρούσαν ένα απλό πίνακα – αντίγραφο.
Ωστόσο, δεν ήταν το αντίγραφο, αλλά ο αυθεντικός πίνακας, καθώς περιελάμβανε όλα τα χαρακτηριστικά του καλλιτέχνη και της Αναγέννησης. Συγκεκριμένα, η συλλέκτρια Gwendoline Davies που δώρισε το έργο στην Πινακοθήκη πίστευε ότι πρόκειται για αυθεντικό έργο του Μποτιτσέλι.
Μετά τη δωρεά της συλλέκτριας, οι ερευνητές διατύπωσαν αμφιβολίες για το έργο και η αξία του έργου υποβαθμίστηκε. Ωστόσο, ο ιστορικός τέχνης ονόματι Μπέντορ Γκροσβένορ μαζί με την ομάδα του BBC 4 της τηλεοπτικής σειράς «Lost Masterpieces» έκαναν τα αδύνατα – δυνατά για να επιβεβαιώσουν την γνησιότητα του πίνακα.
Η «εξαιρετική ομορφιά» του προσώπου της Μαντόνα που στον πίνακα απεικονίζεται να κρατά το Θείο βρέφος και οι ομοιότητες του διάσημου ζωγραφικού έργου του Μποτιτσέλι «Η γέννηση της Αφροδίτης», έπεισαν τους ειδικούς για την αξιοσημείωτη ποιότητα του έργου.
Ο πίνακας καθαρίστηκε, απομακρύνθηκαν τα στρώματα βερνικιού που υπήρχαν και αποκαλύφθηκε η αληθινή ομορφιά των χαρακτηριστικών της Μαντόνα καθώς και η αναγέννηση ενός αριστουργηματικού έργου.
Εξαιτίας της ευθραυστότητας του πίνακα, οι συντηρητές κάνοντας πολύ προσεκτικές κινήσεις αποκάλυψαν με υπέρυθρες ακτίνες και άλλα σχέδια κάτω από τον πίνακα -μια σειρά μελέτες του Μποτιτσέλι μαζί και πολλές αλλαγές σε διάφορα σημεία, όπως στα χέρια.
Οι εμπειρογνώμονες έχουν πλέον βεβαιωθεί ότι το έργο προέρχεται από το στούντιο του Μποτιτσέλι και ότι, πιθανώς, ο ίδιος έχει συμβάλλει κατά πολύ στη δημιουργία του.