«Οι σχέσεις μου με το διοικητικό συμβούλιο του Φεστιβάλ έχουν διαρραγεί εντελώς», αποκάλυψε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου για τον καλλιτεχνικό απολογισμό του 2016.
«Εύχομαι η Λυδία Κονιόρδου, που έχει μεγάλη ιστορία στο ελληνικό θέατρο, να βρει σύντομα λύση σ’ αυτό το σοβαρότατο πρόβλημα, κάτι που είναι προϋπόθεση για να παραμείνω στο Φεστιβάλ. Το Φεστιβάλ οφείλει να είναι ένας Οργανισμός ευέλικτος και αποτελεσματικός. Αν δεν έχεις τη γνώση του αντικειμένου και την εμπειρία, και αν δεν διαθέτεις την τόλμη και την οξυδέρκεια να αντιμετωπίζεις και να λύνεις τα προβλήματα, τότε δεν εκπληρώνεις τις προϋποθέσεις για να ασκείς διοίκηση σε έναν από τους μεγαλύτερους πολιτιστικούς οργανισμούς στην Ελλάδα», ανέφερε ο κ. Θεοδωρόπουλος.
Η συνέντευξη Τύπου για τον απολογισμό του Φεστιβάλ 2016 επισκιάστηκε από την «τρίτη κρίση του Φεστιβάλ μέσα σ’ ένα χρόνο», όπως είπε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο οποίος κατηγόρησε την πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του Φεστιβάλ Λιάνα Θεοδωράτου (η οποία αντικατέστησε τον Γιώργο Αντωνακόπουλο μετά την απομάκρυνση του τελευταίου τον περασμένο Σεπτέμβριο), όπως και την αντιπρόεδρο Κατερίνα Παπανικολάου για «στάση εχθρική απέναντί του, που αγγίζει τα όρια της υπονόμευσης».
Σημειώνεται ότι η Λιάνα Θεοδωράτου έπειτα από έναν σύντομο χαιρετισμό στη συνέντευξη του Φεστιβάλ αναχώρησε για το ΥΠΠΟ, προκειμένου να παραστεί στην τελετή παράδοσης – παραλαβής.
«Το διάστημα μεταξύ αποπομπής Λούκου και παραίτησης Φαμπρ προκάλεσε τη διάλυση του Οργανισμού και δημιούργησε τεράστια ανασφάλεια στους εργαζόμενους αλλά και στο σύνολο του καλλιτεχνικού κόσμου. Οι πάντες ήταν βέβαιοι ότι θα ματαιωνόταν το Φεστιβάλ. Το κλίμα σήμερα έχει αναστραφεί. Πραγματοποιήθηκε ένα αξιοπρεπές Φεστιβάλ και όλοι ελπίζουν ότι τα πράγματα έχουν μπει πλέον σ’ έναν δρόμο και υπάρχει μια διάχυτη αισιοδοξία για τη συνέχεια. Αυτό φάνηκε από το κύμα των καλλιτεχνικών προτάσεων που κατατέθηκαν. Πάνω από 1.200 φέτος, έναντι 287 πέρυσι» δήλωσε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ αναφέρθηκε στο πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς και συγκεκριμένα στο «Άνοιγμα στην πόλη». Ένα νέο εγχείρημα με παραστάσεις που θα ταξιδέψουν στις γειτονιές (θα περιληφθεί και ο Πειραιάς) και θα δημιουργηθούν γέφυρες μεταξύ τέχνης και ακτιβισμού με θέματα επικαιρότητας, από το μεταναστευτικό έως τον πόλεμο της Συρίας.
Για την Επίδαυρο, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέφερε: «Φέτος ήταν μια πάρα πολύ καλή χρονιά – από τις καλύτερες των τελευταίων χρόνων: τόσο εισπρακτικά, όπως αποδεικνύουν και τα οικονομικά στοιχεία, όσο και καλλιτεχνικά. Η επιλογή κάποιων από τις παραστάσεις που είδαμε στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου είχε προηγηθεί του δικού μου διορισμού και απορρέει από τη σταθερή συνεργασία του Φεστιβάλ με το Εθνικό Θέατρο και το ΚΒΘΕ. Για τις υπόλοιπες, η επιλογή βαρύνει την παρούσα καλλιτεχνική διεύθυνση και είμαστε πολύ χαρούμενοι, γιατί το φετινό πρόγραμμα με το υψηλό του επίπεδο και την υφολογική ποικιλία των παραστάσεων, κάποιες από τις οποίες μας εξέπληξαν πολύ ευχάριστα, ανανέωσε πραγματικά την αγάπη του κοινού για τη θεατρική εμπειρία της Επιδαύρου.
Όμως, από την συγκρότηση του ρεπερτορίου έλειπε αναμφισβήτητα μια ενιαία οπτική. Όπως σημείωνα και στην ανακοίνωση του προγράμματός μας τον περασμένο Μάιο, το τι σημαίνει Φεστιβάλ στην Επίδαυρο, ένα θέατρο με τέτοια αίγλη παγκοσμίως, είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο που πρέπει να επανεξεταστεί. Από το 2017, που για μας σηματοδοτείται από την ίδρυση του Λυκείου Επιδαύρου, οι παραστάσεις της Επιδαύρου και της Μικρής Επιδαύρου θα υπαχθούν σε μια ενιαία φιλοσοφία και θα συνδεθούν με τις θεματικές του Λυκείου».