Έργα σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών θα δημοπρατήσει ο οίκος Sotheby’s στο πλαίσιο της εναρκτήριας δημοπρασίας τέχνης 20ού Αιώνα με τίτλο «A Different Perspective», η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις 12 Νοεμβρίου.
Η δημοπρασία θα περιλαμβάνει μοντέρνα τέχνη από χώρες της Ευρώπης και γύρω από τη Μεσόγειο, με τα έργα να υπογράφονται από καλλιτέχνες με ισχυρή αναγνώριση στον τόπο τους. Τα ελληνικά έργα λειτουργούν και ως αντιλήψεις των κινημάτων στην τέχνη του 20ού αιώνα, μέσα από το πρίσμα της χώρας μας.
Καλλιτέχνες και έργα της δημοπρασίας
Ο Νίκος Εγγονόπουλος (1910 – 1985) είναι γνωστός ως ο πρωτοπόρος του υπερρεαλισμού στην ελληνική ζωγραφική και λογοτεχνία. Είχε επηρεαστεί από το έργο του Ιταλού ζωγράφου Giorgio de Chirico, ο οποίος εγκαινίασε το καλλιτεχνικό ρεύμα «scuola metafisica». Οι πίνακες «Δύο φιλόσοφοι και ένας Στρατιωτικός Ήρωας» (εκτίμηση: 76.500 -102.000 ευρώ) και «Καφενείο, Τα Παλληκάρια» (εκτίμηση: 51.000 – 76.500 ευρώ) συμπυκνώνουν το σουρεαλιστικό όραμα του καλλιτέχνη. Οι εικόνες του Εγγονόπουλου συνδυάζουν την πραγματικότητα και το μύθο, το κλασικό και το σύγχρονο. Ενσωματώνοντας τις ανησυχίες της σύγχρονης Ελλάδας, ο καλλιτέχνης φέρνει τον θεατή πρόσωπο με πρόσωπο με μια έμφυτη αίσθηση της «ελληνικότητας».
Ο πίνακας «Από τον Ωρωπό» (εκτίμηση: 25.500 – 38.200 ευρώ) είναι ένα θαυμάσιο παράδειγμα των ποιητικών τοπίων που χαρακτηρίζουν το έργο του Μιχάλη Οικονόμου (1888-1933). Τα θέματα του Οικονόμου απορρέουν από τη σαγήνη της φύσης, όπως ο ίδιος ερμηνεύει μοναδικά τα τοπία της Ελλάδα. Αυτό το έργο αποπνέει μια λεπτή αίσθηση της ατμόσφαιρας μέσω της λεπτής αλλά εντυπωσιακής χρωματικής παλέτα από γήινους τόνους και αποχρώσεις του μπλε. Η ανάμειξη αυτών των χρωμάτων δίνει στο έργο μία μουντή και αιθέρια ποιότητα. Το χρώμα γίνεται ένα όχημα μέσω του οποίου τα συναισθήματα μεταφέρονται και η ατμόσφαιρα δημιουργείται, αποκτώντας προβάδισμα έναντι των αφηγηματικών στοιχείων.
Μεταξύ άλλων έργων Ελλήνων καλλιτεχνών θα παρουσιαστεί και η δημιουργία «Τρία Δέντρα» από τον Παύλο (Διονυσόπουλο, 1930), (εκτίμηση: 38.200 – 64.000 ευρώ). Ο Παύλος αντικαθιστά το πινέλο και το χρώμα του παραδοσιακού μέσου των καλών τεχνών για κατασκευές τοίχων και installations με τις στενές, μηχανικά κομμένες λωρίδες των περιοδικών και των αφισών. Το χρονικό διάστημα που πέρασε στο Παρίσι, κατά το οποίο γνώρισε καλλιτέχνες όπως οι Calder, Giacometti και Dubuffet, αναμφίβολα θα τον βάλει στην μέση ενός διαλόγου σχετικά με τη χρήση και έκφραση του χώρου, την τρισδιαστατικότητα και την υφή, αλλά και τα βιομηχανικά μέσα ενημέρωσης. Η καλλιτεχνική πορεία του ήταν σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένη από την καινοτόμο ατμόσφαιρα της δεκαετίας του 1960, και αυτό το έργο είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της μεταφυσικής αίσθησης που δημιουργεί μέσω της χρήσης εικόνων και υλικών.
naftemporiki.gr