Skip to main content

Μασούτης: Νέες επενδύσεις κόντρα στον ανταγωνισμό

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]

Με μείωση τζίρου και κερδοφορίας έκλεισε το 2017 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης, συνεπεία της εμφάνισης της Σκλαβενίτης στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και του εντεινόμενου ανταγωνισμού στο επίπεδο των τιμών και των προσφορών στο λιανεμπόριο της χώρας.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο κύκλος εργασιών της Μασούτης για το 2017 έκλεισε στα 761 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 4,9% από τα 800, 5 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2016, ενώ τα προ φόρων κέρδη, παρότι μειωμένα, παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, μεταξύ 23-24 εκατ. ευρώ, έναντι 36,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

Πηγές του ομίλου ανέφεραν στη «Ν» ότι οι απώλειες του 2017 είναι αποτέλεσμα κυρίως της εισόδου της Σκλαβενίτης στη Β. Ελλάδα, στην περιοχή δηλαδή όπου η Μασούτης γράφει το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό του τζίρου και όπου παραμένει leader με μερίδιο περί το 30%. «Οι πιέσεις ήταν αναμενόμενες και ελεγχόμενες, καθώς δεν θα μπορούσε να μείνει για πολύ καιρό αναξιοποίητο ένα τόσο μεγάλο δίκτυο, όπως αυτό της Μαρινόπουλος» ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Μάλιστα, παρότι οι πιέσεις συνεχίστηκαν και τον Ιανουάριο και η πτώση του τζίρου του ομίλου κυμαίνεται περί το 10%, εν μέσω της γενικότερης αρνητικής πορείας στους κύκλους εργασιών του εγχώριου λιανεμπορίου, η Μασούτης φαίνεται αποφασισμένη να συνεχίσει τις επενδύσεις της.

Συγκεκριμένα, μετά την ολοκλήρωση επενδυτικού προγράμματος περίπου 25 εκατ. ευρώ εντός του 2017, η Μασούτης προγραμματίζει επενδύσεις τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ για το τρέχον έτος για τη δημιουργία 10 νέων καταστημάτων, αλλά και τη συνέχιση του project ανακαινίσεων στο πνεύμα και στο ύφος του Grand Μασούτη της Θέρμης.

 Δεδομένο θεωρείται για το 2018 το άνοιγμα ακόμα ενός σούπερ μάρκετ στη Θάσο, ενώ συζητήσεις γίνονται για νέα καταστήματα λιανικής τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και σε υπόλοιπα σημεία της Βόρειας Ελλάδας. Επιπλέον, η Μασούτης φέρεται αποφασισμένη να ρίξει κι άλλο λάδι στη φωτιά του ανταγωνισμού, με ένα πρόγραμμα εκπτώσεων και προσφορών που για το 2018 θα φτάσει τα 70 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί κυρίως από τους προμηθευτές της.

Το δίκτυο της Μασούτης αποτελείται από 273 καταστήματα, εκ των οποίων τα 251 είναι λιανικής πώλησης και τα 22 χονδρικής, και επεκτείνεται σε Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία, Φθιώτιδα, Εύβοια και νησιά του Βορείου Αιγαίου (Λήμνο, Λέσβο και Χίο).