Skip to main content

Η ΕΨΑ στο «κυνήγι» της μικρής λιανικής

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Την κατάκτηση μεγαλύτερης παρουσίας στα μικρά σημεία πώλησης στην εγχώρια αγορά, με ταυτόχρονη διεύρυνση της διεθνούς παρουσίας της επιδιώκει να επιτύχει η εταιρεία εμφιάλωσης ΕΨΑ, προσδοκώντας περαιτέρω βελτίωση των μεγεθών της το 2019. 

Ειδικότερα, έχοντας επιτύχει τη θωράκιση των μεριδίων της τη φετινή δύσκολη σεζόν για την κατηγορία των αναψυκτικών, που επηρεάστηκε σημαντικά από τις άσχημες καιρικές συνθήκες, η ΕΨΑ δρομολογεί ήδη τους σχεδιασμούς της επόμενης μέρας προκειμένου να εμφανίσει βελτιωμένο αποτύπωμα την ερχόμενη σεζόν.  Αιχμή του δόρατος για την ενίσχυση των εγχώριων μεριδίων είναι το «κυνήγι» της μικρής λιανικής, με την εταιρεία να επιδιώκει να κατακτήσει ακόμα καλύτερη θέση στα μικρά σημεία πώλησης, κυρίως της Αττικής. Σε επίπεδο οργανωμένης λιανικής σημαντική ώθηση στην πορεία της ΕΨΑ αναμένεται να προέλθει από την εκ νέου ενεργοποίηση της συνεργασίας με τη Lidl. 

Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς δραστηριότητες, η προσέγγιση της ΕΨΑ παραμένει συντηρητική αποβλέποντας στην ανάπτυξη πιο σταθερών συνεργασιών, που θα διευρύνουν την παρουσία της στις υφιστάμενες αγορές. Σχετικά με τους σχεδιασμούς που αφορούν νέες «εισόδους», στο μικροσκόπιο της εταιρείας βρίσκεται η Σαουδική Αραβία, όπου η δυνατότητα διεκδίκησης υψηλών μεριδίων είναι συγκριτικά ισχυρότερη σε σχέση με άλλες αγορές του Αραβικού Κόλπου, όπως Κουβέιτ, Κατάρ και Μπαχρέιν, στις οποίες η ΕΨΑ έχει ήδη παρουσία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η έναρξη δραστηριοποίησης στη Σαουδική Αραβία τοποθετείται από το 2019. Σημειώνεται ότι το σήμα της ΕΨΑ «ταξιδεύει» ήδη σε περίπου 25 αγορές, με τις εξαγωγές να αποτελούν το 10% του τζίρου.

Σε επενδυτικό επίπεδο, η εταιρεία υλοποίησε την πρώτη φάση του σχεδιασμού ύψους 2,2 εκατ. ευρώ που αφορά νέο μηχανολογικό εξοπλισμό, με τη νέα μηχανή να λειτουργεί ήδη από τον Ιούνιο στις εγκαταστάσεις της στην Αγριά Βόλου, ενώ μέσα στον ερχόμενο Φεβρουάριο αναμένεται να «τρέξει» το δεύτερο σκέλος του project εξίσου στην κατεύθυνση της βελτίωσης της παραγωγικής δυναμικής.

Σημαντική παράμετρος της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας αποτελεί και η καινοτομία, με το τμήμα έρευνας να αναζητά συνεχώς νέες προτάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, στο τραπέζι βρίσκεται και το ενδεχόμενο δραστηριοποίησης της εταιρείας και στην κατηγορία των mixers, με το εν λόγω project ωστόσο να παραμένει ακόμα σε φάση διερεύνησης. 

Αναφορικά με την πορεία των μεγεθών τη φετινή χρονιά, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα έσοδα θα διατηρηθούν στα περσινά επίπεδα, ήτοι 10-10,5 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, με ταυτόχρονη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς που κατέχει η ΕΨΑ στις κατηγορίες που έχει παρουσία. 

Η εταιρεία δεν αναμένεται να καταφέρει να επιστρέψει σε κερδοφόρα τροχιά στη χρήση του 2018, ωστόσο εκτιμάται ότι αυτό θα επιτευχθεί μέσω των δράσεων βελτίωσης του «μίγματος» λειτουργίας και δη της μείωσης του κόστους.