Skip to main content

Διατηρεί ρυθμό ανάπτυξης η Ε.Ι. Παπαδόπουλος

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected] 

Σημαντικές επιδόσεις για ακόμα μια χρονιά κατέγραψε η βιομηχανία μπισκότων και αρτοσκευασμάτων Ε.Ι. Παπαδόπουλος, η οποία το «δύσκολο» 2016 ενδυνάμωσε την ηγετική θέση της στην εσωτερική αγορά και πέτυχε διψήφια αύξηση εξαγωγών, διατηρώντας πάντα κερδοφόρα τροχιά. Για φέτος η εταιρεία προσβλέπει σε αντίστοιχες θετικές επιδόσεις εντός και εκτός συνόρων. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της περσινής χρήσης που δημοσιοποίησε πρόσφατα η εταιρεία, τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 5,3% στα 142,7 εκατ. ευρώ, επίδοση η οποία, όπως επισημαίνει η εταιρεία, πραγματοποιήθηκε χωρίς να καταγραφεί αύξηση στις τιμές των προϊόντων, που παρέμειναν για τρίτο συνεχόμενο έτος σταθερές.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στην κατηγορία του ψωμιού η εταιρεία συνέχισε την ανοδική της πορεία στο συσκευασμένο ψωμί σε φέτες, αυξάνοντας με διψήφιους ρυθμούς τον όγκο πωλήσεών της, ενώ ενίσχυσε περαιτέρω τα μερίδιά της. 

Ακόμα υψηλότερες αποδόσεις κατέγραψε η εξαγωγική δραστηριότητα, η οποία εμφάνισε ανάπτυξη 10% σε όγκο και 11% σε αξία πωλήσεων. 

Να σημειωθεί ότι τα προϊόντα Παπαδοπούλου έχουν παρουσία σε περίπου 40 αγορές, με το Caprice (σ.σ.: το οποίο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά τέλη της δεκαετίας του ‘70) να παραμένει το νούμερο ένα εξαγωγικό προϊόν της εταιρείας, παρουσιάζοντας αξιοσημείωτη δυναμική. 

Σε επίπεδο κερδοφορίας τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 10 εκατ. ευρώ έναντι 10,6 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 5,5%. Η μείωση αυτή οφείλεται στη διαγραφή του 50% της απαίτησης έναντι των εταιρειών του ομίλου Μαρινόπουλου – βάσει της σχετικής απόφασης του πτωχευτικού δικαστηρίου.  

Κατ’ επέκταση τα καθαρά κέρδη κυμάνθηκαν στα επίπεδα των 6,9 εκατ. ευρώ έναντι 7,1 εκατ. ευρώ το 2015, σημειώνοντας μείωση κατά 3%, κυρίως λόγω της μείωσης των προ φόρων κερδών.  Ταυτόχρονα η εταιρεία επέτυχε μείωση των υποχρεώσεων, καθώς οι βραχυπρόθεσμες υποχώρησαν 32,4 εκατ. ευρώ έναντι 33 εκατ. ευρώ το 2015 και οι μακροπρόθεσμες στα 36,1 εκατ. ευρώ έναντι 38,7 εκατ. ευρώ το 2015. 

Σχολιάζοντας την πορεία της περσινής προκλητικής χρονιάς, κατά τη διάρκεια της οποίας ο κλάδος τροφίμων επηρεάστηκε από τις εξελίξεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, με αιχμή την κατάρρευση του μεγαλύτερου λιανεμπόρου της χώρας, αλλά και την περιορισμένη κατανάλωση, η διοίκηση αποδίδει τις ισχυρές αντιστάσεις της εταιρείας «που μετρίασαν τις επιπτώσεις των προκλήσεων του 2016 στους παρακάτω λόγους: στα ισχυρά και καθιερωμένα στη συνείδηση του καταναλωτή brands, που συνέχισαν να βελτιώνουν σε αρκετές περιπτώσεις τα μερίδιά τους, στη σημαντική αύξηση μεριδίων στην κατηγορία των φρέσκων (ψωμί), ιδιαίτερα το δεύτερο εξάμηνο του 2016, στο εκτεταμένο δίκτυο πωλήσεων, που επέτρεψε τόσο να διαχυθούν οι πωλήσεις των προϊόντων στις υπόλοιπες αίθουσες των super markets όσο και να ισχυροποιηθούν οι πωλήσεις στη μικρή λιανική».