Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Η Plushost, μια μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση που επενδύει στα Τρίκαλα αναπτύσσοντας υπηρεσίες για εταιρείες του ηλεκτρονικού εμπορίου, σχεδιάζει στρατηγική εξωστρέφειας με πρώτο βήμα την επέκταση στο Ηνωμένο Βασίλειο, με στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις της σε 3-4 εκατ. ευρώ σε μια τριετία και με ορίζοντα πενταετίας να φτάσει τα 6 εκατ. ευρώ.
Η παροιμία «Δείξε μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι» φαίνεται να ταιριάζει στον Θανάση Καμέα, Τρικαλινό επιχειρηματία, ιδρυτή της plushost.gr, εταιρείας που εξειδικεύεται αποκλειστικά στο e-commerce, με σκοπό την παροχή υπηρεσιών με γνώμονα την καινοτομία, τη βιωσιμότητα, τη μείωση του διαφημιστικού κόστους και την αύξηση του τζίρου. Ο ίδιος μυήθηκε στην τεχνολογία από πολύ νωρίς, όταν ήταν στο σχολείο, σε μία παρέα όπου συμμετείχε ο σημερινός δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, ο οποίος έχει πρωταγωνιστήσει στη βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης των Τρικάλων, αλλά και του δήμου συνολικά μέσω της υιοθέτησης καλών πρακτικών, από τις έξυπνες μεταφορές, την αγροδιατροφή και το ευ ζην μέχρι τις startups.
Από το 2004 έως σήμερα
Ο κ. Καμέας σπούδασε μηχανικός λογισμικού και απέκτησε εργασιακή εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα πριν ανοίξει τη δική του επιχείρηση. Ίδρυσε την plushost.gr το 2004 με ίδια μέσα. Αργότερα προσέλαβε συνεργάτη και σταδιακά έφτασε να ελέγχει μια εταιρεία 23 εξειδικευμένων εργαζομένων.
Η απόφασή του να εξειδικεύσει την εταιρεία του στις ανάγκες του ηλεκτρονικού εμπορίου αποδείχθηκε σοφή προ δεκαετίας. Όταν η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα ήταν στην άνθησή της, υπήρξε διάστημα που η plushost.gr παρέδιδε 20 καταστήματα τον μήνα. Μέχρι σήμερα έχει παραδώσει συνολικά 700 έργα «με το κλειδί στο χέρι» και πλέον διαχειρίζεται γύρω στους 27 πελάτες ετησίως, ενώ ο κύκλος εργασιών της προσεγγίζει το 1 εκατ. ευρώ. Στόχος της είναι σε δύο χρόνια να πραγματοποιεί τζίρο 2,5-3 εκατ. ευρώ με διπλασιασμό πελατολογίου και αύξηση 50% της κερδοφορίας.
Όπως αναφέρει στη «N» ο κ. Καμέας, που είναι ανάμεσα στους τρεις-τέσσερις επιχειρηματίες που πρωτομπήκαν στην αγορά των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα, «πλέον απαιτείται διάστημα 10-12 μηνών για να στήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Είναι πολύ απαιτητική δουλειά σε σχέση με τα πρώτα χρόνια, που ήταν πιο απλές οι λειτουργίες ενός e-shop. Ο ανταγωνισμός έχει αλλάξει τα δεδομένα». Όπως αφηγείται, ο πρώτος πελάτης του ήταν από τη Γερμανία, ένας Ελληνογερμανός, ο οποίος το 2004 επένδυσε σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για συμπληρώματα διατροφής (σπιρουλίνα κ.ά.). Έκτοτε έχει αναλάβει δεκάδες έργα τόσο σε επίπεδο B2C όσο και σε B2B, με προηγμένες και πολύπλοκες εφαρμογές ηλεκτρονικών καταστημάτων, με σύνθετα συστήματα omni channel. Μεταξύ των πελατών του είναι οι εταιρείες Pandora, Buldoza, e-ORO.gr, coffees.gr, e-wish.gr κ.ά.
Συνεχής εκπαίδευση
Μιλώντας για τον ανταγωνισμό στον κλάδο της παροχής υπηρεσιών προς επιχειρήσεις, εν μέσω ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, αναφέρεται στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και στην τεχνογνωσία που λαμβάνει από το εξωτερικό παρακολουθώντας καινοτομίες αντίστοιχων εταιρειών σε Δυτική Ευρώπη και Αμερική. Σημειώνει ότι η καθοδήγηση των e-commerce μοντέλων της Plushost γίνεται στη βάση στατιστικής ανάλυσης για υψηλές αποδόσεις στο μάρκετινγκ, ενώ έχει αναπτύξει ειδικούς αλγόριθμους για ελάχιστες και μέγιστες αποδόσεις και για άντληση δεδομένων σχετικά με το πώς ψωνίζουν άνδρες και γυναίκες. Επενδύει, επίσης, συστηματικά στη νέα τάση του M-commerce (μέσω mobile συσκευών). Σύμφωνα με τον κ. Καμέα «καινοτομία σε επίπεδο δουλειάς είναι το ξεκάθαρο μοντέλο συνεργασίας “κερδίζεις – κερδίζω”, καθώς τα έσοδα της plushost.gr είναι ποσοστά επί των πωλήσεων των e-shops, μέσω του μοντέλου 360 e-commerce revenue share που έχει υιοθετήσει».