Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Ικανοποιητική χαρακτηρίζεται η πορεία του ομίλου της Coca-Cola HBC AG στο πρώτο εξάμηνο του έτους, γεγονός που αποδίδεται από την εταιρεία στις αποτελεσματικές εμπορικές πρωτοβουλίες, στις κυκλοφορίες νέων προϊόντων, καθώς και στις ευνοϊκές συνθήκες που διαμορφώθηκαν από την καλοκαιρία και το FIFA World Cup.
Αναλυτικότερα, στην οικονομική έκθεση του ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2018, που δημοσιεύθηκε χθες, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν στα 3,28 δισ. ευρώ, έναντι 3,21 δισ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι, καταγράφοντας οριακή αύξηση 0,5%, επίδοση η οποία όμως σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αντιστοιχεί σε αύξηση 6,4%. Σύμφωνα με την εταιρεία, «η αύξηση εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ήταν ιδιαιτέρως ισχυρή στις αναπτυσσόμενες αλλά και στις αναδυόμενες αγορές, όπου οι όγκοι πωλήσεων σε Νιγηρία και Ρωσία σημείωσαν ανάκαμψη». Σε επίπεδο εσόδων στις ανεπτυγμένες αγορές, όπου ανήκει και η Ελλάδα, καταγράφηκε οριακή αύξηση 0,4%, στο 1,207 δισ. ευρώ.
Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 4,6% και διαμορφώθηκαν στο 1,67 δισ. κιβώτια στη διάρκεια του εξεταζόμενου εξαμήνου με θετική επιρροή στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών όπου σημειώθηκε αύξηση όγκου κατά 0,9%, με την Ελλάδα, την Ιρλανδία και την Αυστρία να καταγράφουν καλές επιδόσεις, ενώ οι όγκοι πωλήσεων σε Ιταλία και Ελβετία υποχώρησαν οριακά. Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό στο πρώτο εξάμηνο, με σύμμαχο τις υψηλές θερμοκρασίες και το σταδιακά βελτιούμενο οικονομικό περιβάλλον. Η κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών συνέβαλε περισσότερο στην αύξηση του όγκου πωλήσεων, ακολουθούμενη από την κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.
Σχετικά με την εικόνα της κερδοφορίας, τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 310,5 εκατ. ευρώ έναντι 291,1 εκατ. ευρώ, μια αύξηση της τάξης του 6,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία «αντανακλά τα οφέλη από τις πρωτοβουλίες αύξησης του όγκου πωλήσεων και διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, το χαμηλότερο κόστος πρώτων υλών και τα χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα, τα οποία αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τις δυσμενείς συναλλαγματικές μεταβολές».
Τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 5,8% στα 221,7 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 13,2% για το πρώτο εξάμηνο του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο πέρυσι, κυρίως ως αποτέλεσμα της υψηλότερης λειτουργικής κερδοφορίας.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018 οι κεφαλαιουχικές δαπάνες ανήλθαν σε 178,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αφορούσε επενδύσεις σε εξοπλισμό παραγωγής και εγκαταστάσεις και το 36% την απόκτηση εξοπλισμού μάρκετινγκ.
Να σημειωθεί επίσης ότι κατά την ετήσια γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο, οι μέτοχοι της Coca-Cola HBC AG ενέκριναν τη διανομή μερίσματος ύψους 0,54 ευρώ ανά μετοχή. Το συνολικό μέρισμα ανήλθε σε 200,6 εκατ. ευρώ και καταβλήθηκε στις 24 Ιουλίου 2018.
Ικανοποίηση
Σχολιάζοντας την εικόνα των μεγεθών της Coca-Cola HBC AG στο πρώτο εξάμηνο της φετινής χρήσης, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Zoran Bogdanovic, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «πετύχαμε ισχυρά αποτελέσματα, καθώς οι κυκλοφορίες νέων προϊόντων και οι εξειδικευμένες εμπορικές μας δράσεις επέτρεψαν να αξιοποιήσουμε τις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς και τη συγκυρία του FIFA World Cup. Η αύξηση των εσόδων ήταν εξαιρετική και αποτέλεσμα βελτιώσεων τόσο του όγκου πωλήσεων όσο και του μίγματος/τιμών και στους τρεις γεωγραφικούς τομείς δραστηριότητας. Τα περιθώρια κέρδους συνεχίζουν να βελτιώνονται, καθώς διατηρούμε την εστίασή μας στην αύξηση των εσόδων και τον έλεγχο του κόστους. Συνεχίζουμε τη θετική πορεία προς τους στόχους του 2020, προσδοκώντας μια ακόμη χρονιά αύξησης των εσόδων και βελτίωσης του περιθωρίου κέρδους».