Skip to main content

Ανοίγει ο δρόμος για δάνειο 45 εκατ. στο Πόρτο Καρράς

Από την έντυπη έκδοση

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

Με δύο παράλληλες ενέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη η Τεχνική Ολυμπιακή, άλλοτε ισχυρός κατασκευαστικός όμιλος, επιχειρεί να πάει σε μια επόμενη μέρα. Χθες η γενική συνέλευση των μετόχων της (ποσοστό περίπου 67% έχει η οικογένεια Στέγγου) αποφάσισε την εισφορά του συνόλου των μετοχών της θυγατρικής εταιρείας Πόρτο Καρράς, η οποία έχει στην κατοχή της το ομώνυμο τουριστικό συγκρότημα στη Χαλκιδική, σε μια νέα θυγατρική που ίδρυσε στην Κύπρο υπό την ονομασία «T.O. International Holding Ltd».

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Τεχνικής Ολυμπιακής, η παραπάνω κίνηση έγινε για να ανοίξει ο δρόμος για τη σύναψη ομολογιακού δανείου 45 εκατ. ευρώ από το private equity fund Fortress Investment Group LLC, διάρκειας 30 μηνών. Όπως ειπώθηκε επιχειρήθηκε η σύναψη δανείου από τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες δεν ανταποκρίθηκαν. 
Με το δάνειο αυτό θα εξυπηρετηθεί ο τραπεζικός δανεισμός της Πόρτο Καρράς ύψους 23 εκατ. ευρώ και οι υπόλοιπες χρηματοδοτικές της ανάγκες. 

Η δεύτερη ενέργεια της Τεχνικής Ολυμπιακής που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι η διερεύνηση ενδιαφέροντος για συνεργασία στο Πόρτο Καρράς ή και πώληση του συγκροτήματος, η οποία έχει ανατεθεί στις Cushman & Wakefield και Profin Management.

Όπως σημειώνεται υπάρχουν ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι λαμβάνουν πληροφορίες και πραγματοποιούνται συζητήσεις. Η εκτίμηση είναι ότι η υπογραφή του ομολογιακού δανείου θα προηγηθεί, ενώ δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλής πρόβλεψη για το πότε θα καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις για το Πόρτο Καρράς.

Σε κάθε περίπτωση η προσδοκία είναι το 2020 να έχει διαμορφωθεί ένα νέο τοπίο για την εταιρεία. Το ποιο θα είναι αυτό, αν θα παραμένει στις κατασκευές ή στην τουριστική δραστηριότητα και μόνον, δεν συζητείται τουλάχιστον δημόσια. Η λογική είναι «θα δούμε τι θα κάνουμε εφόσον πουληθεί το Πόρτο Καρράς, μπουν χρήματα στο ταμείο και εξυγιανθεί η εταιρεία».

Η Τεχνική Ολυμπιακή έχει πετύχει τη διατήρηση του πτυχίου της ανώτατης τάξης για τρία ακόμα χρόνια και ενώ το μοναδικό κατασκευαστικό έργο που εκτελεί και ολοκληρώνεται άμεσα είναι στη Ρουμανία. Αφορά την αποκατάσταση – ανακατασκευή του τμήματος της Εθνικής Οδού Galicea Mare – Calafat, μήκους περίπου 37χλμ., με αξία σύμβασης περίπου 18,15 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ).