Skip to main content

Με βελτιωμένο περιθώριο EBITDA η Frigoglass

Από την έντυπη έκδοση 

Στην ταχύτερη ενίσχυση των ανεπτυγμένων οικονομιών από ό,τι αρχικά αναμενόταν στηρίζει τις προσδοκίες της για αύξηση πωλήσεων το 2018 η  Frigoglass. Παράλληλα η εταιρεία δρομολογεί πρωτοβουλίες για περαιτέρω βελτίωση του περιθωρίου κέρδους της.

Αναφορικά με τη χρήση του 2017 η Frigoglass εμφάνισε βελτίωση του περιθωρίου EBITDA ως αποτέλεσμα του ευνοϊκού μείγματος πωλήσεων στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, των πρωτοβουλιών μείωσης κόστους και της ανάπτυξης του κλάδου Υαλουργίας. Συνεχίστηκε η ανάπτυξη των πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη και αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων υαλουργικών προϊόντων και των πρωτοβουλιών αύξησης στις τιμές των προϊόντων. Συνολικά οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 386 εκατ. ευρώ (+1%), τα EBITDA στα 54,1 εκατ. ευρώ (+46,5%), τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες σε 27,6 εκατ. ευρώ από ζημιές. Σύμφωνα με τη Frigoglass η ολοκλήρωση της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης είχε ως αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός για το έτος 2017 να ανέλθει σε 4,1 φορές τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Στο πλαίσιο αυτό τα καθαρά έσοδα από την πώληση της εταιρείας γυάλινης συσκευασίας Frigoglass Jebel Ali θα διατεθούν προς αποπληρωμή δανεισμού και η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2018.

Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass, Νίκος Μαμουλής, «επικεντρωνόμαστε στην επίτευξη περαιτέρω δυναμικής το 2018 και συνεχίζουμε το μετασχηματισμό της επιχείρησής μας προκειμένου να επιστρέψουμε στην κερδοφόρα ανάπτυξη. Η αποεπένδυση των ζημιογόνων δραστηριοτήτων υαλουργίας στη Μέση Ανατολή θα ενισχύσει την εστίαση μας στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης και στις υψηλής ανάπτυξης δραστηριότητες Υαλουργίας στη Νιγηρία. Οι κύριες τάσεις των πωλήσεων και του περιθωρίου κέρδους του τέταρτου τριμήνου διατηρούνται και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018». 

Στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, η εταιρεία εστιάζει στην περαιτέρω αξιοποίηση της σειράς ICOOL στους εμφιαλωτές της Coca-Cola στην Ευρώπη καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων στην περιοχή. Η ανάπτυξη των πωλήσεων στην Ευρώπη θα ενισχυθεί περαιτέρω από την ανάπτυξη του τομέα παροχής υπηρεσιών (Frigoserve) προς νέες αγορές καθώς και την επέκταση της πελατειακής μας βάσης. 

Στην Αφρική επικεντρώνετε στο ψυγείο Hybrid, που αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις των διακοπών ρεύματος, προκειμένου να διευκολυνθεί η ζήτηση από πελάτες του κλάδου αναψυκτικών και ζυθοποιίας στην περιοχή. Η ζήτηση στην Αφρική θα ενισχυθεί επίσης από παραγγελίες που μετατοπίστηκαν από το προηγούμενο έτος στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Στην Ασία, εστιάζει στα νέα προϊόντα που διαθέτει για να ενισχύσει την παρουσία της στο τμήμα της αγοράς με προϊόντα χαμηλής και μεσαίας τιμής. Στον κλάδο Υαλουργίας, αναμένεται αυξημένη ζήτηση στα προϊόντα υαλουργίας και στη συμπληρωματική δραστηριότητα των Πλαστικών Κιβώτιων. Επίσης οι πρόσφατες επενδύσεις ενίσχυσης στη δραστηριότητα των Μεταλλικών Πωμάτων αναμένεται να υποστηρίξουν την αύξηση της ζήτησης από τους πελάτες αναψυκτικών και ποτών στη Νιγηρία.