Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Με στόχο τον διπλασιασμό των μεγεθών της σε βάθος πενταετίας, η εταιρεία Μακεδονική, συμφερόντων οικογένειας Χαλβατζή, αναπτύσσεται έχοντας ως «όχημα» την καινοτομία.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει μιλώντας στην «Ν» ο πρόεδρος της εταιρείας Βασίλης Χαλβατζής, στο επίκεντρο του επιχειρησιακού σχεδιασμού βρίσκεται η περαιτέρω διεύρυνση της δυναμικής της σειράς λαχανικών στον ατμό, μια καινοτομία η οποία επί της ουσίας «άνοιξε» ένα νέο segment στην αγορά, καλύπτοντας το «κενό» μεταξύ φρέσκων και κατεψυγμένων προϊόντων.
«Για εμάς η έννοια της καινοτομίας αφορά τη δυνατότητα να ενσωματώσεις μια νέα πρόταση στην καθημερινότητα. Να δημιουργήσεις ένα προϊόν χρηστικό για τον καταναλωτή» αναφέρει ο κ. Χαλβατζής, σημειώνοντας παράλληλα ότι «βασική συνισταμένη, αλλά και διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά το εγχείρημά μας είναι ότι η παραγωγική διαδικασία ακολουθεί ορθή γεωργική πρακτική, η οποία φέρει την πιστοποίηση της Global Gap».
Ασφαλές τελικό προϊόν
Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία, όπως σημειώνει, εξασφαλίζει για τον καταναλωτή ένα ασφαλές τελικό προϊόν, απαλλαγμένο από ίχνη φυτοφαρμάκων και πρόσθετα, ήπιας καλλιέργειας, η οποία γίνεται με συγκεκριμένες προδιαγραφές καθ’ υπόδειξη των συνεργαζόμενων επιστημόνων – γεωπόνων στην κατεύθυνση της αειφορίας των φυσικών πόρων. Ταυτόχρονα, μέσω της σύναψης συνεργασίας συμβολαιακής γεωργίας με παραγωγούς, κυρίως από το νομό Πέλλας, δίνεται η δυνατότητα σε αυτούς να έχουν ένα εγγυημένο εισόδημα, γεγονός που αφήνει ένα κοινωνικό «αποτύπωμα» και σε επίπεδο στήριξης της τοπικής οικονομίας.
Παραγωγική δυναμική
Σε επίπεδο κατανάλωσης, ήδη σχεδόν έξι χρόνια μετά το αρχικό λανσάρισμα, η εγχώρια ζήτηση εξακολουθεί να βαίνει αυξανόμενη και ως εκ τούτου η εταιρεία υλοποιεί επενδυτικό σχεδιασμό για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικής των εγκαταστάσεών της στην περιοχή του εργοστασίου της στη Σκύδρα, ανεβάζοντας το συνολικό ύψος των κεφαλαίων που αφορούν την ανάπτυξη των λαχανικών ατμού, συμπεριλαμβανομένων και των παλαιότερων επενδύσεων, στα 3 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία αναζητά την αύξηση των συνεργαζόμενων παραγωγών και των καλλιεργήσιμων εκτάσεων, στο πλαίσιο και των σχεδιασμών της για διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας. Ήδη πρόσφατα μπήκε και στη βιολογική γεωργία με το προϊόν Παντζάρι στον ατμό bio.
Τα μεγέθη
Ο προγραμματισμός της διοίκησης θέλει τον διπλασιασμό των εσόδων σε βάθος πενταετίας με εξίσου σημαντική ανάπτυξη των εξαγωγών. Να σημειωθεί ότι το 2017 τα έσοδα της Μακεδονικής ενισχύθηκαν κατά 10% στα 7,5 εκατ. ευρώ, η κερδοφορία διαμορφώθηκε σε ποσό άνω των 600 χιλ. ευρώ, ενώ τα EBITDA περίπου στο 1 εκατ. ευρώ. Ο στόχος για τις εξαγωγές, που σήμερα συμμετέχουν στο 17% επί του συνολικού τζίρου, είναι να ανέλθουν στην πενταετία στο 30%.