Skip to main content

Άνω των 250 εκατ. τζίρο ο όμιλος Kallas Inc

Νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στη Ρουμανία και στη Θεσσαλονίκη - Χώροι ελεγχόμενης θερμοκρασίας στην Κύπρο

Σπάζοντας το φράγμα των 250 εκατ. ευρώ στα έσοδα ο όμιλος Kallas Inc. συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία έχοντας ολοκληρώσει επενδυτικό πλάνο που αφορά στην δημιουργία δύο νέων ιδιόκτητων εγκαταστάσεων σε Θεσσαλονίκη και Ρουμανία και στην επέκταση της υφιστάμενης μονάδας logistic στην Κύπρο. Ο επικεφαλής της ισχυρής εμπορικής εταιρείας τροφίμων στην Ελλάδα κ. Γιάννης Καλλάς μιλώντας στην «Ν» τονίζει ότι η μάχη κατά της ακρίβειας πρέπει να είναι συνεχής, ωστόσο, εμφανίζεται αισιόδοξος ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση στις τιμές τροφίμων μεσοπρόθεσμα.

Η ακρίβεια στο ράφι αποτελεί μείζον ζήτημα για την κοινωνία. Πως κρίνετε τις παρεμβάσεις της Κυβέρνησης για τη στήριξη των καταναλωτών;

Πράγματι, το κόστος διαβίωσης από το 2022 αυξήθηκε σημαντικά και η ακρίβεια στα βασικά είδη διατροφής αποτελεί σήμερα το Νο1 πρόβλημα για τα Ελληνικά νοικοκυριά. Ο υψηλός πληθωρισμός των τροφίμων δεν αποτελεί εθνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι στον πληθωρισμό υπάρχει αποκλιμάκωση, η οποία δεν έχει αποτυπωθεί ακόμη στα τρόφιμα. Ο δείκτης τιμών καταναλωτή στην Ελλάδα υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στο 2,4% ετησίως, στην τρίτη χαμηλότερη μέτρηση μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης.

Η κυβέρνηση έχει κάνει βήματα για την στήριξη των καταναλωτών, όπως το καλάθι του νοικοκυριού, το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων και η ειδική σήμανση στα προϊόντα που θα έχουν μείωση τιμής κατά 5% για τουλάχιστον 6 μήνες. Όμως το πρόβλημα είναι επίμονο και η μάχη πρέπει να είναι συνεχής. Επιπλέον, σημαντικό ρόλο θα παίξει και η αγαστή και αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ λιανεμπόρων και προμηθευτών, οι οποίοι είμαι σίγουρος ότι θα εξαντλήσουν τα περιθώρια που έχουν για να στηρίξουν τους καταναλωτές.

Θα πρέπει να «συνηθίσουμε» το στασιμοπληθωρισμό στα τρόφιμα;

Μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού, οι αναλυτές έδειχναν όλο και πιο σίγουροι ότι η παγκόσμια οικονομία θα ξέφευγε από τη μάστιγα του στασιμοπληθωρισμού, όμως η εκτίναξη των τιμών του πετρελαίου και η προοπτική διατήρησης υψηλού πληθωρισμού προκαλούν έντονη ανησυχία για τη διακύμανση των τιμών στα τρόφιμα.

Οι τιμές στα τρόφιμα προσδιορίζονται από πολλούς παράγοντες, όπως η κλιματική αλλαγή που οδηγεί σε μείωση της παραγωγής και οι γεωπολιτικές συνθήκες και εξελίξεις. Το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία προκάλεσε μεγάλη αναταραχή και κύμα ανατιμήσεων, ενώ η δραματική σύρραξη που ξέσπασε στο Ισραήλ θα επηρεάσει τις τιμές της ενέργειας και κατά συνέπεια τις τιμές των τροφίμων.

Αν και ο κίνδυνος μιας παρατεταμένης περιόδου χαμηλής ανάπτυξης και υψηλού πληθωρισμού είναι υπαρκτός και στην παγκόσμια οικονομία και στα τρόφιμα, προσωπικά πιστεύω ότι θα δούμε μια αποκλιμάκωση των αυξήσεων στις τιμές μεσοπρόθεσμα.

Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά μεγέθη της Kallas Inc πως έκλεισε η περσινή χρήση και ποιες είναι οι προβλέψεις για φέτος;

Το 2022 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση 27% σε σχέση με το 2021 και διαμορφώθηκε σε 251,44 εκατ. ευρω, ξεπερνώντας και τις επιδόσεις του 2019 κατά 5%. Αντίστοιχα, σε επίπεδο μητρικής εταιρείας καταγράφηκε αύξηση εσόδων 32% σε σχέση με το 2021, στα 208,42 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων το 2022 ανήλθαν σε 8,33 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και 8 εκατ. ευρώ για την εταιρεία καταγράφοντας αύξηση κατά 39% και 41% αντίστοιχα σε σχέση με το 2021. Ταυτόχρονα, το περιθώριο καθαρού κέρδους ανήλθε σε 3,3% (από 3,0%) στον όμιλο και σε 3,8% (από 3,6%) στην εταιρεία.

Τα αποτελέσματα του 2022 εδραιώνουν την KALLAS INCORPORATION A.E. ως την μεγαλύτερη εμπορική εταιρία τροφίμων στην Ελλάδα και έναν από τους μεγαλύτερους oμίλους στα Βαλκάνια.

Οι εξαιρετικές οικονομικές επιδόσεις συνεχίζονται και την φετινή χρονιά, αν και το 2023 αποτελεί μια χρονιά, στην οποία οι διακυμάνσεις των τιμών των τροφίμων είναι μεγάλες και οι λειτουργικές δαπάνες και το κόστος δανεισμού έχουν αυξηθεί. Αναμένουμε ότι θα πετύχουμε τον φετινό μας στόχο για κύκλο εργασιών στην μητρική εταιρεία στα 220 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 7 εκατ. ευρώ περίπου.

Δεδομένης της συγκυρίας, πόσο έχει επιβαρυνθεί το λειτουργικό κόστος και πόσο επηρεάζεται η τιμολογιακή σας πολιτική;

Ο υψηλός πληθωρισμός των τροφίμων, το υψηλό κόστος της ενέργειας το 2022 που επέφερε ανατιμήσεις σε σειρά προϊόντων και υπηρεσιών και το αυξημένο μισθολογικό κόστος επιβάρυναν σημαντικά το κόστος μας. Με δεδομένο το αντίξοο αυτό περιβάλλον, χρειάστηκε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο όλα τα πλεονεκτήματα που διαθέτουμε για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί: βαθιά γνώση της αγοράς των τροφίμων, ισχυρές συνεργασίες με τους μεγαλύτερους Οίκους διεθνώς, ανάπτυξη νέων προϊόντων με παροχή υψηλής προστιθέμενης αξίας στους πελάτες μας.

Βασικό μας μέλημα ήταν να συνεχίσουμε να ικανοποιούμε τις ανάγκες των συνεργατών μας με τον καλύτερο και οικονομικά αποδοτικότερο τρόπο. Για το λόγο εστιάσαμε στη βέλτιστη αξιοποίηση οικονομιών κλίμακας ώστε οι ανατιμήσεις μας να είναι οι ελάχιστες δυνατές. Σε αρκετές περιπτώσεις δε, απορροφήσαμε τα αυξημένα κόστη για να μην κάνουμε ανατίμηση. Και σε πολλές αλυσίδες λιανικής συμμετέχουμε με βασικά προϊόντας μας πρώτης ανάγκης στο καλάθι του νοικοκυριού, στηρίζοντας έτσι έμπρακτα τον καταναλωτή. Τα αποτελέσματα του 2022 δικαίωσαν αυτή την πολιτική.

Επιπρόσθετα, στις δύσκολες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί την τελευταία διετία, έχουμε σταθεί με αμέριστη συμπαράσταση δίπλα στους εργαζομένους μας, με αυξήσεις μισθών και άλλες πρόσθετες παροχές, ώστε τα τους βοηθήσουμε να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος ζωής.

Σε επίπεδο επενδύσεων, επηρεάστηκε η υλοποίηση του σχεδιασμού;

Στην πορεία που έχουμε διανύσει από την ίδρυση της Εταιρίας το 1967 μέχρι σήμερα, έχουμε βιώσει πρωτοφανείς κρίσεις και ανταπεξέλθει σε δυσκολίες που φάνταζαν ανυπέρβλητες. Τα καταφέραμε μένοντας πιστοί στις αξίες που πρεσβεύουμε, που είναι το ήθος, η δέσμευση, η αφοσίωση, η αποφασιστικότητα και η ευελιξία.

Στη δεδομένη συγκυρία, η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου του Ομίλου συνεχίστηκε απρόσκοπτα με αποτέλεσμα φέτος να έχουμε ολοκληρώσει σημαντικές επενδύσεις, όπως:

  • Την λειτουργία σύγχρονων, ιδιόκτητων εγκαταστάσεων της θυγατρικής μας εταιρείας στη Ρουμανία, με αποθηκευτικούς χώρους ελεγχόμενης θερμοκρασίας 5.000 τμ. Η επένδυση αυτή θα συμβάλλει στην πλήρη αξιοποίηση των μεγάλων προοπτικών της αγοράς της Ρουμανίας.
  • Τη ανέγερση νέας ιδιόκτητης εγκατάστασης στην Θεσσαλονίκη, η οποία έχει ως αντικείμενο την εμπορία φυτικών ελαίων και γλυκόζης, τα οποία συσκευάζονται σε παλετοδεξαμενές και άλλες συσκευασίες και διατίθενται στο κανάλι της βιομηχανίας. Η επένδυση αυτή δημιουργεί αξιοσημείωτες προοπτικές ανάπτυξης μέσω βελτίωσης του λειτουργικού κόστους και αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των πελατών.
  • Τη δημιουργία χώρων ελεγχόμενης θερμοκρασίας επί των ιδιόκτητων εγκαταστάσεων της θυγατρικής μας εταιρείας στην Κύπρο χωρητικότητας 2.000 τμ και την επέκταση του στόλου των αυτοκινήτων διανομής, που ενισχύουν το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Τα επενδυτικά μας σχέδια δεν σταματούν εδώ. Ήδη βρισκόμαστε σε υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρίας και σύντομα θα προβούμε σε νέα επένδυση στην Κύπρο. Το σύνολο των επενδύσεων τη διετία 2022-23 έφτασε τα 8,5 εκατ ευρώ περίπου.

Πού εστιάζει η αναπτυξιακή σας στρατηγική για την επόμενη διετία;

Από το 2015 και μέχρι το 2022, περίοδος στην οποία βιώσαμε πρωτοφανείς κρίσεις, ο όμιλος πέτυχε μέση ετήσια ανάπτυξη +9%. Στην ίδια δυναμική προσβλέπουμε για την επόμενη διετία. Η αναπτυξιακή μας στρατηγική στηρίζεται σε 3 πυλώνες:

  • Στην εκμετάλλευση των δυνατών μας σημείων: Θα αξιοποιήσουμε στο έπακρο την μεγάλη διείσδυση που έχουμε στη βιομηχανία τροφίμων και στο Horeca και τις ισχυρές συνεργασίες μας με καταξιωμένους οίκους του εξωτερικού. Κατά την επίσκεψη μας στην Anuga, επεκτείναμε τις εμπορικές μας συμφωνίες με υφιστάμενους προμηθευτές και θέσαμε τις βάσεις για νέες, σημαντικές συνεργασίες που αναμένεται να στηρίξουν ουσιαστικά τις προοπτικές ανάπτυξης την επόμενη διετία.
  • Στην περαιτέρω αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών που περιλαμβάνει την εμπορική και οικονομική διαχείριση, το supply chain και το procurement για το σύνολο των εταιριών του Ομίλου.
  • Στην ενίσχυση της αξίας του εταιρικού brand και των υπόλοιπων στρατηγικών μας μαρκών, που είναι το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο που διαθέτουμε.

Αυτή τη στιγμή ο Όμιλος είναι ισχυρά θωρακισμένος οικονομικά και σε ετοιμότητα να εξετάσει και αξιοποιήσει οποιαδήποτε ευκαιρία παρουσιαστεί στον κλάδο των τροφίμων.