Skip to main content

H&M: Σημαντική ενίσχυση μεγεθών το 2022

Στα 182,8 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών, με αύξηση 49,43%

Ξεπέρασε την «κανονικότητα» των επιδόσεων προ κρίσης Covid-19 η «H&M Hennes & Mauritz Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Ειδών Ενδύσεως και Υποδήσεως» (H&M) η οποία στη χρήση 1/12/2021-30/11/2022 εμφάνισε σημαντική βελτίωση μεγεθών.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 182,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 49,43% σε σύγκριση με την προηγούμενη διαχειριστική χρήση. Υπενθυμίζεται ότι το 2019 η αλυσίδα είχε παρουσιάσει πωλήσεις στα 160 εκατ. ευρώ.

Τα μικτά κέρδη εκμετάλλευσης αυξήθηκαν κατά 36,3% στα 85,4 εκατ. ευρώ ενώ η κερδοφορία επέστρεψε σε θετικό πρόσημο με τα EBITDA να διαμορφώνονται σε κέρδη 7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,4 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, τα προ φόρων κέρδη να ανέρχονται σε 6,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιάς 1,7 εκατ. ευρώ και τα καθαρά αποτελέσματα να είναι κερδοφόρα 3,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιάς 6,6 εκατ. ευρώ τη προηγούμενη χρήση.

Το σύνολο των Ιδίων Κεφαλαίων κατά την 30/11/2022 διαμορφώθηκε σε 33,5 εκατ. ευρώ έναντι αναθεωρημένου υπολοίπου 29,7 εκατ. ευρώ κατά την 30/11/2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12,67%. Η H&M έκλεισε την προηγούμενη χρήση διατηρώντας σταθερό το δίκτυό της στα 36 καταστήματα.

Με σύνεση το 2023

Για το έτος 2023 η διοίκηση αναμένει περαιτέρω σταδιακή ανάκαμψη των οικονομικών στοιχείων και μεγεθών της εταιρείας, δεδομένου ότι το λιανεμπόριο έχει εξέλθει πλέον πλήρως της κρίσης από την πανδημία του Covid-19 και η εταιρεία επέτυχε σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. «Η εταιρεία παρόλα αυτά προσπαθεί και σκοπεύει να κινηθεί με σύνεση και για το επόμενο διάστημα του 2023, συγκρατώντας όσο είναι εφικτό τις λειτουργικές της δαπάνες. Ωστόσο, λόγω της ενεργειακής κρίσης (ως συνέπεια και του πολέμου στην Ουκρανία) και της αύξησης τιμών εντός του 2022 που συνεχίστηκε το 2023, είναι δεδομένο ότι υπήρξε κάποια επίδραση στην εταιρεία αναφορικά με τις δαπάνες ενέργειας και φωτισμού» σημειώνει η διοίκηση.

Πάντως τα μηνύματα για την αγορά fast fashion είναι θετικά για την φετινή χρονιά σε διεθνές επίπεδο εξέλιξη η οποία σε συνδυασμό με το αυξημένο τουριστικό ρεύμα στη χώρα μας αναμένεται να ενισχύσουν τα μεγέθη της ελληνικής θυγατρικής του σουηδικού ομίλου.

Ήδη ο μητρικός όμιλος H&M κατέγραψε αύξηση πωλήσεων μεγαλύτερη του αναμενομένου στο δεύτερο τρίμηνο της χρήσης, με τη σουηδική εταιρεία ρουχισμού να κάνει λόγο για θετική έναρξη στην καλοκαιρινή περίοδο. Οι πωλήσεις έφτασαν τα 57,62 δισ. κορόνες, (4,9 δισ. ευρώ) αυξημένες 6% σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις από την 1 έως τις 27 Ιουνίου ενισχύθηκαν 10% σε ετήσια βάση. Για το διάστημα Μαρτίου – Μαΐου, τα κέρδη της H&M ανήλθαν σε 3,3 δισ. σουηδικές κορόνες (280 εκατ. ευρώ ) έναντι 3,68 δισ. κορόνων (310 εκατ. ευρώ) το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022.